Dansk
Gamereactor
nyheder
Baldur's Gate III

Optimeringen af Baldur's Gate III til Xbox Series S kan gavne andre platforme

Optimeringen betyder at spillet nu bruger 34% mindre VRAM end ved lanceringen.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Xbox Series S har fået skyld for meget. Men maskinen er direkte skyld i, at Baldur's Gate 3 er forsinket på Xbox og formentlig først lander i starten af december.

Larian Studios er dog i fuld gang med Xbox versionerne og de skulle være nået langt og spillet er ved at gennemgå testfasen. For at få spillet til at køre på den svagere Xbox maskine, har Larian Studios måtte foretage en masse hårde optimeringer.

Larian Studios CEO og Baldur's Gate 3 creative director Swen Vincke har været på mediet X og delt et par grafer som viser, hvordan spillets brug af RAM og VRAM er forbedret siden de startede med at arbejde på Series S versionen. Mellem september og frem til nu, er spillets brug af RAM faldet fra 5.2GB til 4.7GB (et fald på 9,6%), men brugen af VRAM er faldet fra 3,5GB til 2.3GB, hvilket er et fald på mere end 34%.

Det lader til, at Xbox Series S har tvunget Larian Studios til at optimere deres spil, hvilket jo altid er positivt, og det kan formentlig komme de andre versioner af spillet til gavn, når disse optimeringer bliver rullet ud på de andre versioner også - om ikke andet Xbox Series X versionen, hvor man må formode at optimeringerne kan implementeres ganske let.

Baldur's Gate III

Relaterede tekster

Baldur's Gate IIIScore

Baldur's Gate III

ANMELDELSE. Skrevet af Patrik Severing

Er Baldur's Gate III virkelig et af de bedste rollespil nogensinde? Ja, uden tvivl, mener vores anmelder.



Indlæser mere indhold