I forbindelse med den Berlin-baserede Legends in Action-begivenhed forleden dag, annoncerede OnePlus, at de ville være den første sponser til at pryde Fnatics-holdtrøje i 2019. Holdet, der også har danske Mads Brock-Pedersen i sit line-up, har været blandt de mest bemærkelsesværdige spillere på verdensplan, trods en skuffende finale tilbage i November sidste år.
"Gaming har altid været stort for OnePlus, og et samarbejde med Fnatic har fra begyndelsen været fuldstændigt naturligt for os, da vi er to ligesindede organisationer, der altid går efter at flytte til grænserne. Vi er meget begejstrede for, at dette bliver vores første globale sponsoraftale inden for e-sport, " Lyder det fra OnePlus-medstifter Carl Pei.
Finalekampen ved verdensmesterskabet i League of Legends i november 2018 mellem Fnatic og Invictus Gaming blev den mest sete nogensinde med mere end 200 mio. seere verden over, hvorfor det er Fnatics mål at ramme endnu flere i 2019. OnePlus er ifølge Sam Mathews en oplagt partner nå en ny milepæl.
"Det er et stort øjeblik i Fnatics historie. Jeg har kendt Carl Pei længe, og vi har altid haft samme mantra om at udfordre normerne for at opnå mere - uanset om det er succes med vores hold, vores produkter eller med vores brands. Med OnePlus har vi fundet den perfekte partner til at bære Fnatic ind i en ny æra," siger Mathews.
Er du spændt på at Fnatic i 2019?