I slutningen af sidste uge afslørede udvikleren Hi-Rez Studios en stor ny opdatering til deres free-to-play-skydespil Paladins: Champions of the Realm. Blandt de mange ændringer er en komplet overhaling af spillets progressionsystem, som mange nu forbinder til systemet i Star Wars Battlefront II, hvor spillere optjener kort, der skal forbedre deres evner i kamp.
Systemet kaldes "Cards Unbound", og opdateringen skiller sig faktisk af med valuta, så den eneste måde hvorpå en spiller kan få fingrene i et kort af højere niveau er ved at investere i de nye kortpakker, eller Loot Boxes. Dette system eksisterer dog kun i spillets Quick Play-del, hvoraf samtlige korttyper låses til niveau tre ud af fem i Competitive.
Hi-Rez har fortalt Kotaku, at Cards Unbound vil gøre Quick Play "less restrictive and more over-the-top" .
Dog siger én af de mange klagende spillere på Reddit, at Quick Play stort set bliver ødelagt af Cards Unbound:
"People that sink a lot of money into the game will have a HUGE advantage in quick play,"
Hi-Rez Studios mener dog ikke at der er et problem, og siger at de sågar har taget inspiration fra Star Wars Battlefront II:
"This is a major change that may be controversial, particularly given some recent questionable moves by full-price games."
"The vast majority of our players will never spend a dime. Regardless of how much money you have in your wallet, we want to make sure you have a great time. Our number one priority as we introduce Cards Unbound is that the free-to-play experience feels great,"