Trek to Yomi
Leonard Menchiari og Flying Wild Hog har begået et af årets flotteste spil. Desværre glemte de at gøre det sjovt.
Blæsende borge, forladte fæstninger og nogle overordentlig store træer - vores rangering af Elden Rings Legacy Dungeons
Efter hver især at have brugt op mod 100 timer i The Lands Between er Troels og Ketil klar til at fælde dom over de seks Legacy Dungeons.
Tekst: Ketil Skotte & Troels Ryde Grann Publiceret 23 april 2022
Returnal: Ascension
Returnals første store udvidelse er gratis, men er den din tid værd?
Ghostwire Tokyo
Ghostwire Tokyos hjemsøgende og hjertelige historier og noget nær perfekte afbildning af Shibuya lades i stikken af et kluntet kampsystem.
Ghostwire Tokyo byder på fantastisk stemning men de kedelige kampe er ikke et godt tegn
Vi har brugt fire timer i selskab med Tango Gameworks nyeste spil. Her er vores foreløbige syn på Ghostwire Tokyo.
Elden Rings sværhedsgrad og åbne verden er et perfekt match
From Software laver stadig benhårde spil, men Elden Rings nye struktur gør det sjovere end nogensinde at dø igen og igen.
Horizon Forbidden West
Guerilla Games holder kursen og leverer en opfølger efter bogen på den bedst tænkelige måde.
Preview: Ghostwire Tokyo
Vi fik for nylig det første ordentlige kig på Tango Gameworks' nye IP. Her er vores indtryk.
7 ting vi lærte om Horizon Forbidden West
Vi fik for nylig mulighed for at snakke med Guerilla om deres længe ventede fortsættelse. Her er hvad, vi lærte.
Spiraler af sorg, skam og smerte: Et interview med Alx Preston
Bag den dystre treenighed af S-ord gemmer en af sidste års mest sprudlende indietitler sig. Vi udspurgte instruktør Alx Preston om opfølgeren til Hyper Light Drifter.
Nye eventyr i VR - del 1
I første del af denne nye artikelserie forsøger Ketil at finde frem til de nye VR-spil, der er værd at bruge tid og penge på.
The Gunk
Image & Form afsøger nyt territorium, men resultatet lever ikke op til tidligere bedrifter.
Solar Ash
Tag et skvæt Hyper Light Drifter, en god dosis The Pathless, lidt Super Mario Galaxy og tilsæt til sidst rigelige mængder personlighed. Resultatet? Et af årets bedste spil.
Elden Rings tilgang til open world er lige hvad jeg ønskede mig
Der er afgjort mere Breath of the Wild end Ubisoft over Elden Ring, hvilket får Ketil til at ånde lettet op.
Tillykke med fødselsdagen PlayStation 5! Hvordan går det med dig?
Sonys femte hjemmekonsol fylder år! Vi gør status.
Lone Echo II
I rummet kan kun din makker høre dig skrige. Ketil har igen indtaget rollen som robot, for at finde ud af, om Lone Echo II kan konkludere Jack og Olivias historie på tilfredsstillende vis.
Jett: The Far Shore
Superbrothers og Pine Scented Software giver dig muligheden for at kolonisere en ny planet. Er det en mulighed, du bør takke ja til?
Kena: Bridge of Spirits
Ember Labs smukke debutspil tager med arme og ben fra branchens giganter, men kan det bruge inspirationerne til at klemme sig ind blandt forbillederne?
Manden bag 12 Minutes: "Jeg ville se, om jeg kunne lave noget virkelig rent, der ikke fortæller dig noget"
Luis Antonios 12 Minutes har vist sig at være en af årets mest kontroversielle udgivelser. Vi satte os ned med ham for at tale om spillets udvikling, de mørke temaer og hans tid hos Jonathan Blow.
The Artful Escape
Beethoven & Dinosaurs debutspil er en fornøjelse for både øjne og ører, men skuffer desværre på de fleste andre områder.
Ghost of Tsushima: Director's Cut
Sucker Punch Productions' PlayStation 4-svanesang får en opdatering og en masse nyt indhold. Er turen til det feudale Japan værd at tage igen?
12 Minutes
En ny dag truer i Luis Antonios minimalistiske passionsprojekt. Er de 12 minutter værd at gentage?
Med Lone Echo 2 sættes der punktum for et vigtigt kapitel i VR-historien
Ready at Dawns kommende VR-udgivelse bliver den sidste PC-eksklusive titel fra Oculus Studios. Vi kigger tilbage på udgiverens højdepunkter og spår om, hvad beslutningen betyder for fremtiden.
Ratchet & Clank: Rift Apart
Den dynamiske duo er tilbage med nye venner, kendte fjender og en billedside, der viser hvad de nye konsoller er i stand til. Vi anmelder comebacket!
Ratchet & Clank: Rift Apart - Preview
Ratchet & Clank er tilbage, og de har fået en ny ven. Vi var til et digitalt preview-arrangement for sommerens store PS5-titel og fik serveret nye detaljer og gameplay.
Returnal
Med Returnal springer de finske arkadekonger hos Housemarque ud som AAA-udvikler og slipper mildest talt godt fra det.
Oddworld: Soulstorm
Med lidt forsinkelse er vi klar med dommen over Lorne Lanning og resten af Oddworld Inhabitants' forsøg på at rette op på fortiden.
3D maskot-platformspillets storhedstid, fald og mulige genkomst
Efter et årti i skyggen er 3D maskot-platformspillet tilbage. Vi ser tilbage på genrens historie og kommer med et bud på, om genkomsten vil vare ved.
Housemarque går nye veje: "Vi vil fortælle en historie, der bliver hængende i dit sind"
De finske arkadekonger har fået øjnene op for den gode fortælling og den 3. dimension, men bare rolig, Returnals største inspirationskilde er stadig Housemarques egne spil.
Little Nightmares 2
Tarsiers selvsikre efterfølger byder på stor stemning og endnu større mareridt.
Hvor er al ødelæggelsen blevet af? Vi taler med Lucid Games og Sony om deres nye smadrespil
Dagen inden på lanceringen af det seneste PlayStation 5 eksklusive spil, tog vi en snak med Colin Berry og John McLaughlin om deres bud på bil-ødelæggelse anno 2021.
Træt af AAA og indie? Gør som mig - giv AAA-indie et skud
Ketil er den seneste generation blevet forført af en form for high budget indietitler, som han i sin iver efter at opfinde det næste buzzword i gaming på tvivlsom vis døber AAA-indie.
Med hardware som ledestjerne: Vi taler med Nicolas Doucet
Vi tog en snak med ASOBI Teams stifter om at udvikle DualSense, målet om at lave det bedste præinstallerede spil nogensinde og hvordan man fejrer 25 år med PlayStation.
Demon's Souls
Bluepoint og Sony Japan har begået et dybt imponerende remake af Demon's Souls og bragt det tilbage i rampelyset, men alderen trykker også en smule.
Mere end en kopi af Peter Parker: Insomniac om hvordan Miles Morales finder sin egen vej
Vi tager en snak med game director Cameron Christian om den nye helt i Spider-Man: Miles Morales og hvordan hans evner forbedrer spillets gameplay.
Sackboy: A Big Adventure
Sumo Sheffield skrotter brugerskabt indhold til fordel for en ren spiloplevelse og slipper fint afsted med det.
Astro's Playroom
Astro er tilbage og er også et herligt bekendtskab uden VR.
Spider-Man: Miles Morales
Insomniac er klar med et spinoff på deres kæmpehit. Kan Miles Morales leve op til sin mentor?
Vi anmelder PlayStation 5
PlayStation 5 er en naturlig evolution og i egen ret en glimrende konsol, men det er den forrygende DualSense, der stjæler scenen her og nu.
Bluepoint og Sony Japan er klar til at bringe en klassiker tilbage: "Vi er de største fans af Demon's Souls"
Om få uger vender en kultklassiker tilbage. Vi tog en snak med Creative Director Gavin Moore.
Sjovere med venner: Vi taler Sackboy: A Big Adventure med Sumo Digital
Vi tog en snak med Creative Director Ned Waterhouse om den kommende launchtitel.
The Last Campfire
Hello Games har begået et nyt spil, men det har nu ikke så meget med No Man's Sky at gøre. Ketil anmelder...
10 spilanbefalinger til dit VR-headset
Det passer ikke at der ikke er nogen gode VR-spil. Ketil viser dig her hans 10 favoritter!
Soloudvikleren der ikke kunne programmere: Hvordan David Wehle trodsede sine begrænsninger og opnåede drømmen om at lave spil
Vi tog en snak med udvikleren af The First Tree om markedsføring af indiespil, udfordringerne ved at arbejde alene og hans nye hjertebarn.
De amerikanske samuraier: Sucker Punch om tilblivelsen af Ghost of Tsushima
Ghost of Tsushima har været lang tid undervejs. Vi talte med Creative Director Jason Connell om spillets oprindelse, de største udfordringer og hans yndlingsfeatures.
Ghost of Tsushima
Sucker Punch skifter superhelte ud med samuraier og leverer et spil fyldt med skønhed, drama og lidt ensformige hovedmissioner.
Iron Man VR
Iron Man indtager VR og kæmper både mod sig selv, Ghost og utrolig lange loadtider.
Phantom: Covert Ops
Verdens første kajak-eksklusive stealth-titel er sejlet i havn. Har Phantom: Covert Ops mere at byde på end et unikt præmis?
Vi har kun set toppen af isbjerget: En Iron Man VR-snak med instruktør Ryan Payton
Om under en måned udkommer Iron Man VR. Vi snakkede med spillets instruktør om hans nye spil, det nemmeste pitch nogensinde og VRs tilstand.
Rejsen fra samurai til spøgelse: En snak om Ghost of Tsushima med Nate Fox
Inden længe udkommer den sidste store PS4-eksklusive titel. Vi tog en snak med instruktør Nate Fox om Ghost of Tsushimas brutale kampe, åbne udforskning og spilmæssige ledestjerner.
Side: 1 2