
Avowed
Obsidian vender tilbage med endnu et RPG, du rent faktisk har tid til. Ironisk nok er denne anmeldelse derimod endt med at blive i den lange ende.
FromSoftware er klar til at lege med deres etablerede formular: "Vi ønsker at Nightreign skal føles som en udvikling af Elden Rings kampsystem"
Vi fik mulighed for at stille instruktør Junya Ishizaki spørgsmål om FromSoftwares take på roguelikes. Her er hvad vi lærte.
Det enorme Kingdom Come: Deliverance 2 fylder passende næsten hele ugens Gamereactor Spilstrøm ud
Er det værd at rulle sig i Bøhmens mudder?
Vi har spådommene for 2025 klar i ugens afsnit af Gamereactor Spilstrøm
Og så skal der tjekkes ind hos "de tre store".
Denne uge tager Gamereactor Spilstrøm hul på et nyt år med vores store 2025 preview
Hvilke spil glæder vi os til?
Sony Interactive Entertainments 2024 var en nærmest bizar blanding af svimlende højder og kulsort fiasko
Vi analyserer den japanske gigants turbulente år fra et softwareperspektiv.
Så skal Spilstrøms GOTY 2024 kåres
Bliver det en bedårende robot, en kvindebedårende arkæolog, et gigantisk JRPG eller måske en lillebitte indietitel, der tager prisen?
Fem spil til at trænge igennem UFO 50s kraftfelt
Mossmouth og co. har skabt en fortryllende platform for nye 80'er-spil, men det kan være svært at vide, hvor man skal starte. Ketil er klar til at hjælpe.
I ugens afsnit af Gamereactor Spilstrøm har vores forudsigelser til Game Awards store armbevægelser
Desuden et væld af små og store titler.

Lego Horizon Adventures
Sonys og Legos første store samarbejde er en fornøjelig og overfladisk omgang, der afgjort er sjovest, når man er to i samme rum.

Alan Wake 2: The Lake House
The Lake House er en kort og mestendels fantastisk vellykket tilbagevenden til Alan Wake 2's mørkeste stunder.
Controls verden gennem Alan Wakes linse: Remedy er klar til at smelte deres to bedste spil sammen på ny
Hvilken størrelse er den anden, og sidste, udvidelse til Alan Wake 2, som udkommer i dag? Det fik vi mulighed for at snakke om med instruktør Kyle Rowley.
Metaforer og en snehvid ulv har hovedrollerne i ugens Gamereactor Spilstrøm
Metaphor: ReFantazio, Neva og en masse godt og blandet

Neva
Nomada Studios opfølger til Gris rammer visuelt og emotionelt rent som sin forgænger, og formår samtidig at levere en mekanisk tilfredsstillende oplevelse.
Gamereactor Spilstrøm diskuterer om The Plucky Squire er den indiehelt vi har ventet på
Plus Wukong og en ny sprød stemme i gæstestolen.
Shadow of the Erdtrees 10 Remembrance-bosser (samt en hemmelig gæst) rangeret
Redaktionens FromSoftware-nørder er på spil igen. Hvilke af hovedbosserne fra Elden Rings eneste udvidelse slog (bogstavelig talt) benene væk under os?
Tekst: Troels Ryde Grann & Ketil Skotte

Black Myth: Wukong
Game Sciences ambitiøse actionspil har mange styrker, men viser også hvor svært det er at lave et rigtig godt moderne AAA-actionspil.
Alle elsker Astro Bot i ugens afsnit af Gamereactor Spilstrøm
Og hvad synes vi om Space Marine 2 og Star Wars: Outlaws

Astro Bot
Scenen er sat til Astros helt store gennembrud, og den lille robot lever i den grad op til forventningerne.

Vores foreløbige anmeldelse af Black Myth: Wukong
Game Sciences ambitiøse actionspil er indtil videre både forrygende underholdning og kedsommelig ørkenvandring.
Gamereactor Spilstrøm sætter kursen mod Concord og Köln
Og så skal Magnus uddele spil til Lasse og Ketil.
En særlig gæst er i studiet i ugens lidt anderledes afsnit af Gamereactor Spilstrøm
Musik i spil og musikspil er omdrejningspunktet når Floppy Clubs Niels Böttcher gæster Spilstrøm
Massive dag 2: Fortæller du mig, at der ikke er lynlåse i Star Wars?
I anden og sidste del af vores miniserie om Star Wars: Outlaws går vi i dybden med teknologien bag spillet, og så bliver Ketil klogere på designreglerne for Star Wars.
Vi giver vores bud på første halvdel af 2024's bedste spil og største skuffelser
Hvad har imponeret og skuffet os?
Dag 1 hos Massive Entertainment: Så skal slyngel-fantasien udleves
Vi tog til Malmø for at besøge studiet bag det første store Star Wars open world-spil, og gik derfra med en hel roman af noter og en masse spørgsmål.
Shadow of the Erdtree overskygger alt andet i ugens Gamereactor Spilstrøm
Der bliver dog også tid til Nintendo Direct, Nine Sols og Still Wakes the Deep

Alan Wake 2: Night Springs
Den første udvidelse til Alan Wake II er en herlig rodebutik, der lander et sted mellem gal og genial.

Still Wakes the Deep
Med sin fremragende setting, groteske monstre og følelsesladede historie er The Chinese Rooms horrortitel essentiel for alle med hang til horror.
Hvilke spil fra sommerens shows glæder vi os mest til hos Gamereactor Spilstrøm
Og hvem var bedst med spåkuglen?
Night Springs lover et radikalt toneskifte fra Alan Wake 2: "Der var ingen regler eller hæmninger"
Ketil satte sig ned med en række Remedy-veteraner for at snakke om den udvidelse, der er ude nu til Alan Wake 2.

Senua's Saga: Hellblade II
Ninja Theory's opfølger fortæller en rå, barsk og overraskende følsom vikingesaga på den flottest tænkelige måde.
Hades 2 og to puzzlespil af meget forskellig karakter er omdrejningspunktet for denne uges Gamereactor Spilstrøm
Og så sætter vi dyrebar spiltid på højkant i en intern forudsigelsesquiz.

Lorelei and the Laser Eyes
Simogos nyeste udspil er deres med afstand mest ambitiøse spil og en øjeblikkelig klassiker inden for puzzlegenren.
Vi snakker med folkene fra det danske studie Floppy Club
Vi har besøgt studiet bag det roste Rytmos for at snakke om musikspil, floppy disks og kommende projekter.

Pepper Grinder
Ahr Echs debutspil har ikke mange strenge at spille på, men det spiller effektivt på dem.

Rise of the Ronin
Team Ninja blander Soulslike og Tsushima i deres første open world-titel med både gode og mindre gode resultater til følge.

Vertigo 2
Der er masser af opfindsomhed og gåpåmod i Vertigo 2, men udførelsen har det med at halte efter.

Final Fantasy VII: Rebirth
Anden del af spilhistoriens mest ambitiøse remake er ankommet. Lever det op til sin arv og nutidens standarder?
Nye eventyr i VR del 5: Meta holder ene virksomhed VR-fanen højt
Luften er gået ud af VR-ballonen på flere platforme, men der er stadig håb.

Vi anmelder Valhalla-udvidelsen i God of War: Ragnarök
Lad ikke den korte optakt eller prisskiltet narre dig. God of War Ragnarök: Valhalla er en essentiel oplevelse for alle med hang til Kratos' græske og nordiske sagn.
30 år efter sin beskedne start har Remedy aldrig været vigtigere for spilindustrien
Med udgivelsen af Alan Wake 2 har Remedy nået et kunstnerisk højdepunkt. Vi ser tilbage på deres lange historie og giver et bud på, hvordan fremtiden ser ud.
Sackboy: A Big Adventure
Vi tog en snak med Creative Director Ned Waterhouse om den kommende launchtitel.

Marvel's Spider-Man 2
Historiefortællingen stråler i Insomniacs forudsigeligt stærke popcornbasker.

COCOON
Danske Geometric Interactives debutspil er slet og ret den største triumf for en dansk udvikler siden INSIDE.
Geometric Interactive har taget rejsen fra svigerforældrenes hus til den store scene: "Vi burde sælge den her idé til Nintendo"
I næste måned udkommer de tidligere Playdead-udvikleres debuttitel. Vi besøgte dem på Nørrebro til en snak om deres udgiver top-3, Jeppes svigerforældre og ikke mindst spildesign.

Final Fantasy XVI
På overfladen er det svært at genkende barndommens Final Fantasy, men bag det dystre ydre banker seriens hjerte mere kraftfuldt end i flere årtier.
Final Fantasy XVI er som en luksuriøs togrejse med gashåndtaget helt i bund
Square Enix kanaliserer Game of Thrones og Kaiju-film i lige dele. Resultatet? Det mest lovende Final Fantasy-spil i små to årtier.
Final Fantasy er friheden til at skabe det du vil" - vi mødte Naoki Yoshida for at snakke om Final Fantasy XVI
Forud for næste måneds lancering satte vi Yoshida og co. i stævne for at tale om essensen af Final Fantasy, den nye retning, snowboards og dårlig japansk bacon.

Planet of Lana
Svenske Wishfullys debutspil er som at spille INSIDE med Studio Ghiblis farvepalet. Ketil har taget rejsen til Lanas planet.

Vi anmelder Horizon Forbidden West: Burning Shores
Guerillas store udvidelse er en rigtig god grund til at vende tilbage til den fjerne fremtids amerikanske vestkyst.