Dansk
Gamereactor
nyheder
Bugsnax

Bugsnax-udvikler overgår nu til en arbejdsuge på fire dage

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Hvis der er noget der har været i fokus i den moderne spilbranche de sidste par år, så er det ringe arbejdsvilkår, og særligt såkaldt "crunch", altså systematiseret og forventet overarbejde.

Set i lyset af denne debat, så har udvikleren Young Horses ikke bare valgt at droppe overarbejde, der sænker kreativiteten, de har sågar valgt at skære ned på den traditionelle arbejdsuge af fem dage. Efter en prøveperiode på to måneder har udvikleren bekræftet overfor IGN, at de nu arbejder fire dage om ugen, i stedet for fem.

Præsident Phil Tibitoski siger følgende om beslutningen:

"It was easier for us to implement because to measure our small team's output is simple relative to those bigger studios, so our trial period and decision-making is faster than a studio who has to get buy-in from so many departments and investors"

Han tilføjede desuden, at han sagtens tror at en fire dages arbejdesuge kan fungere for store studier også.

Bugsnax

Relaterede tekster

3
Vores første smagsprøve på Bugsnax

Vores første smagsprøve på Bugsnax

PREVIEW. Skrevet af Kieran Harris

Vi har prøvesmagt Bugsnax, en af de kommende lanceringstitler til PlayStation 5. Og det virker til at holdet på Octodad: Dadliest Catch har endnu et hit i ærmerne.



Indlæser mere indhold