Returnal fik flotte anmeldelser ved lanceringen, men løb dog hurtigt ind i problemer, da det viste sig, at deres efterfølgende patches, havde en slem tendens til at ødelægge spillet fremfor at forbedre det. Den finske udvikler Housemarque er derfor fuldt beskæftiget med at få styr på de tekniske udfordringer, men det er ikke det eneste hovedbrud, de sidder med.
Flere spillere har nemlig brokket sig over, at der ikke er mulighed for at gemme undervejs i spillets lande niveauer. Dette er relativt par for the course i rogue-like genren, men Returnal har som en højt profilet PS5-ekslusiv tiltrukket et stort publikum, der ikke nødvendigvis trives med hardcore udfordringer.
I et interview med nyhedsbrevet Axios Gaming (via VGC) fortæller spillets marketingschef Mikael Havari, at man i øjeblikket arbejder på en løsning, men "currently, we just don't know exactly what it is. So it's very difficult to announce anything, because I think there's a lot of different people looking for different things."
Havari fortalte endvidere, at intentionen med spillet var at skabe en hardcore oplevelse, der testede spillernes evner, men at man samtidig forstår, at det ikke er alles kop te.
Det virker umiddelbart som en ret oplagt løsning, at tilføje save points, som spillerne valgfrit kan slå fra/til i spillets indstillinger. Men muligheden for en hurtig løsning kompliceres selvfølgelig af, at dette kan medføre nye tekniske problemer, da netop spillets save files har været i centrum for problemerne.
Vi holder selvfølgelig øje med, hvad det hele ender med.