Det er ikke nogen hemmelighed, at studiet bag The Witcher-serien, CD Projekt RED's seneste udgivelse Cyberpunk 2077 ikke gik helt smertefrit. Spillet havde længe været i udvikling og udkom i december sidste år, og kunne mildest talt godt have brugt et år mere i udvikling. CD Projekt RED er selvfølgelig i gang med at gøre deres bedste for at redde og patche Cyberpunk 2077, og selvom både fans og folk fra spilbranchen har været grove mod CD Projekt RED, så forsvarer It Takes Two instruktøren Josef Fares spilstudiet.
Fares udtaler sig om sagen i et nyligt interview med The Game Award værten Geoff Keighley på Keighley's Twitter Spaces, og fortæller, at selvfølgelig skal et ufærdigt spil modtage kritik, men at reaktionen var alt for aggressiv og gik over gevind. Der er en masse udfordringer ved at producere midt i COVID-19 pandemien, og hele spilbranchen er tydeligt ramt af pandemiens omstændigheder. Spil bliver udskudt til højre og venstre, og det kan umuligt være nemt at være spiludvikler i denne tid.
En CD Projekt RED udvikler fik angiveligt to dødtrusler efter den fejlslåede udgivelse af Cyberpunk 2077, og selv PlayStation's boss Jim Ryan udtalte sig om udgivelsen. Fares mener, at hele sagen var som en 'heksejagt' og folk skulle af med deres vrede omkring spillet på en eller anden måde. Det var ikke fair, og flere af dem som var kritiske overfor CD Projekt RED, som eksempelvis Ori's instruktør Thomas Mahler, blev efterfølgende nødt til at sige underskyld til CD Projekt RED for deres udtalelser.
Fares har en pointe, det kan umuligt have været nemt for CD Projekt RED og det var også et PR-mareridt for dem, så al den had imod studiet oveni må have været endnu sværere at komme igennem.
Hvad er jeres tanker omkring CD Projekt RED og Cyberpunk 2077 udgivelsen?