Gårsdagens Ubisoft Forward bød på tonsvis af nyt gameplay fra Assassin's Creed Valhalla, der efter to års pause skyder Ubisofts snigmorderserie i gang igen. Hvis der er noget, både Ubisoft og Assassin's Creed-franchisen er kendetegnet ved, så er det de lidt generiske, ensformige sidemissioner, som spillene altid byder på - noget, som mange efterhånden er ved at få nok af.
Men hos Ubisoft understreger man da også, at det bliver anderledes i Assassin's Creed Valhalla. Nærmere bestemt har Narrative Director Darby McDevitt fortalt GameSpot, at de traditionelle sidemissioner vil være "almost nonexistent" i det kommende vikingespil. Vi vil i stedet blive introduceret for såkaldte "world events", som opstår mere spontant. Udover at det forhåbentligt løser problemet med de gamle sideopgaver, så passer disse nye umiddelbare events ifølge McDevitt også bedre til hovedkarakteren Eivors status som udefrakommende besætter af England.
Den nye feature lyder som en glimrende tilføjelse. Vi får se, hvordan slutproduktet bliver, når Assassin's Creed Valhalla udkommer den 17. november.