Dansk
Gamereactor
nyheder

US Homeland Security vil bruge millionbeløb på at forhindre "radikalisering gennem spil"

En undersøgelse viser at nogle spillere radikaliseres igennem spilmediet, og læner sig mod "white nationalism and white supremacy."

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Selvom at der ikke er nogen beviser på at spil i sig selv kan skabe nogen negativ effekt på spilleren, så kan der naturligvis opstå isolerede miljøer på diverse platforme, som agerer ekkokamre for deltagerne, og dermed radikaliserer over tid.

Det anerkender den amerikanske Homeland Security, og sætter nu $700.000 af til at forske i de her miljøer med henblik på at forhindre det her i at ske, det skriver Vice. Mere specifikt går pengene til Middlebury Institute's Center on Terrorism, Extremism, and Counterterrorism (CTEC) og non-profit organisationen Take This.

"Over the past decade, video games have increasingly become focal points of social activity and identity creation for adolescents and young adults. Relationships made and fostered within game ecosystems routinely cross over into the real world and are impactful parts of local communities. Correspondingly, extremists have used video games and targeted video game communities for activities ranging from propaganda creation to terrorist mobilization and training," står der i pressemeddelelsen.

Det lader til at være "white nationalism" og "white supremacy" der er i fokus til at starte med, da det virker som den mest observerbare adfærd der kan opstå igennem disse miljøer. Det kan også ses i et bredt forskningsprojekt foretaget af CTEC, og som blev præsenteret ved årets GDC-messe. Du kan læse mere her.

US Homeland Security vil bruge millionbeløb på at forhindre "radikalisering gennem spil"


Indlæser mere indhold