Dansk
Gamereactor
nyheder
Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI-producer siger at serien kæmper med at holde trit med markedet

"In terms of whether Final Fantasy is successfully adapting to industry trends, I believe the series is currently struggling."

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Der går som regel meget, meget lang tid mellem centrale kapitler i Final Fantasy-serien, og selvom at de som regel får solide anmeldelser, og sælger adskillige millioner eksemplarer mindst, så mener producer Naoki Yoshida at de kæmper lidt med at holde trit med udviklingen på markedet.

I et interview med Inverse fortæller Yoshida, der er ved at lægge sidste hånd på Final Fantasy XVI, at serien ikke er hvad den har været.

"In terms of whether Final Fantasy is successfully adapting to industry trends, I believe the series is currently struggling. We're now at a point where we receive a wide variety of requests regarding the direction of our game design. To be honest, it'd be impossible to satisfy all those requests with a single title. My current impression is that all we can really do is create multiple games, and continue creating the best that we can at any given time."

Det er ærlig snak, men samtidig ville man måske kunne argumentere for at der blandt andet kun har været tilfredshed omkring beslutningen om eksempelvis at droppe en åben verden i Final Fantasy XVI.

Hvad synes du?

Final Fantasy XVI

Relaterede tekster

Final Fantasy XVIScore

Final Fantasy XVI

ANMELDELSE. Skrevet af Ketil Skotte

På overfladen er det svært at genkende barndommens Final Fantasy, men bag det dystre ydre banker seriens hjerte mere kraftfuldt end i flere årtier.



Indlæser mere indhold