Dansk
Gamereactor
nyheder
PUBG: Battlegrounds

PUBG er vokset med 80,000 spillere dagligt siden free-to-play konvertering

Det er gået ret godt for udgiver Krafton.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

I lang, lang tid var PlayerUnknown's Battlegrounds et betalt spil, hvorimod de primære konkurrenter som Fornite og Apex Legends var free-to-play. Men her tilbage i januar der skiftede Bluehole endelig, og nu hedder spillet PUBG: Battlegrounds, og er helt gratis at spille.

Hvordan det har påvirket omsætningen er svært at sige, men vi ved dog at der er kommet mange, mange nye spillere til. Mere specifikt har udgiver Krafton afsløret via deres kvartalsresultater, at efter skiftet er der kommet cirka 80,000 nye spillere ind om dagen.

De afslører også at deres gennemsnitlige ARPU, som er en fin måde at sige "average revenue per user", er steget med over 20% sammenlignet med sidste år. Det betyder at skiftet til free-to-play i øjeblikket sikrer dem en langt større omsætning.

Desuden tjente Krafton $550,7 millioner fra deres mobile division.

PUBG: Battlegrounds

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold