Heldigvis er der en bølge indenfor spilbranchen, en tendens, hvor udviklere forsøger at gøre deres spil så tilgængelige for så mange forbrugere som overhovedet muligt, ligegyldige hvilke fysiske begrænsninger man nu måtte have. Store spil har som oftest gigantiske "accessibility suites" bestående af et hav af indstillinger, der kan tilpasses så du kan spille komfortabelt.
God of War: Ragnarök ønsker at strække sig længere i denne retning end noget andet spil med over 60 forskellige indstillinger. I et indlæg på PlayStation Blog fortæller de om bare nogle af disse, såsom komplet controller-opsætning, makroer, automatisk gang og navigation og meget, meget mere.
"Not only have we redesigned our UI to allow for more flexibility and readability, but we have also rebuilt controller remapping from the ground up and added more customization to our combat and interaction systems. We have retained all our accessibility features from 2018's God of War and expanded upon them to include more than 60 ways to adjust gameplay to best suit your style and needs."
Der er dog stadig intet ord om hvornår vi ser spillet i aktion igen.