Dansk
Gamereactor
nyheder
Psychonauts 2

Manden bag Psychonauts 2 vil helst kaste sig over en ny IP

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Den legendariske spildesigner Tim Schafer og hans studie Double Fine leverede et af sidste årets største overraskelser i form af det fremragende Psychonauts 2. Al logik i branchen siger derfor, at studiet bør udvikle endnu et spil i den samme serie.

Men det bliver ikke nødvendigvis tilfældet, afslører Schafer nu.

"There's been some technical other games that I've worked on that have been sequels, but the first real big follow-up to a big story was Psychonauts 2. I think it leads me to want to do new, original stuff for the next phase. Coming up with new ideas is really where my head is at right now," fortæller Schafer til IGN.

I forbindelse med Microsofts køb af Activision Blizzard, får Double Fine nu potentiel adgang til en række nye IP'er. Schafer ønsker dog ikke at arbejde med andres ideer for tiden, heller ikke selvom en tidligere kollega kom med et interessant forslag:

"Brad Muir was suggesting that we take on Warcraft Adventures, you know the Full Throttle-era adventure game that [Blizzard] made, but no, we like to make up our own stuff at Double Fine, so they will not be handing us any IPs."

Tim Schafer er nok bedst kendt for sin tid hos LucasArts, hvor han var involveret i udviklingen legendariske eventyrspil som The Secret of Monkey Island, Full Throttle og Grim Fandango.

Psychonauts 2

Relaterede tekster

Psychonauts 2Score

Psychonauts 2

ANMELDELSE. Skrevet af Anders C. Fischer

Anders har pløjet sig igennem Double Fines seneste, og han er parat til at kalde det et mesterværk.



Indlæser mere indhold