Dansk
Gamereactor
nyheder
Lego Star Wars: The Skywalker Saga

Udviklingen af Lego Star Wars: The Skywalker Saga ledte til ekstensiv crunch hos TT Games

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

For nylig fik Lego Star Wars: The Skywalker Saga endelig en konkret udgivelsesdato efter at have været under udvikling i lang tid. Den milepæl har dog kostet masser af hårdt arbejde, og tilsyneladende også signifikante portioner overarbejde fra de ansatte hos TT Games.

En ny rapport ovre hos Polygon beskriver i detaljer hvor det har krævet systematisk overarbejde, eller såkaldt "crunch" i branchen, for at komme hertil.

Angiveligt har der været uoverenstemmelser mellem de ansatte og ledelsen hos TT Games i lang tid, og de ansatte har åbenbart i mange, mange omgange klaget over udbredt crunch, ringe værktøjer og dårlige arbejdsforhold - klager der er blevet ignoreret totalt. Mere end 20 ansatte har talt anonymt med Polygon, og har bekræftet at overarbejde er en del af studiets kultur:

"It was a very soft-spoken blackmail. If people don't start doing overtime, there's going to be problems."

Det gik hen og blev så slemt, at de ansatte refererede til deres mentale tilstand som "PTTSD". En anden udvikler beskriver det således:

"A big problem was that crunch was premeditated. It wasn't an emergency protocol for when things went wrong. Instead, it was a tool in the box for production; projects were planned with crunch periods in the schedule, or even worse, crunch was the schedule. [...] It was a regular occurrence because of the type of games we made: movie tie-ins, and kids' stocking fillers. They all had deadlines dictated by a holiday event or the release of some film."

Vi anbefaler at du læser hele artiklen. Angiveligt skulle det forholde sig sådan, at der er ny ledelse den dag i dag, men åbenbart er det stadig et problem.

Lego Star Wars: The Skywalker Saga

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold