Dansk
Gamereactor
nyheder
The Elder Scrolls VI

Todd Howard: The Elder Scrolls VI skal kunne spilles i et helt årti

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Hvis der er en ting, man helt sikkert ikke kan beskylde Bethesdas Todd Howard for, så er det at være uambitiøs. Den rutinerede spilskaber har altid forsøgt at skabe store, medlevende verdener fyldt til bristepunktet med spændende aktiviteter, og overordnet set må man sige, at de endelige produkter langt hen af vejen er lykkedes.

Næste år udkommer så den ambitiøse space opera Starfield, og selvom spillet i sig selv bestemt er et af de mest imødesete spil overhovedet, så er der nok mange, der i virkeligheden ser det som en form for optakt til, hvad det egentlig drejer sig om: The Elder Scrolls VI.

Forventningspresset skyldes ikke mindst det fremragende The Elder Scrolls V: Skyrim, hvilket Todd Horward fortæller om i et stort interview med GQ, der snakker med en række ledende skikkelser hos Xbox.

"I think that would drive me crazy to try to say, 'Okay, this is the thing you have to top,'" fortæller Todd Howard med reference til Skyrim. "But then you realise, like, The Elder Scrolls VI has got to be a 'decade game'. How do you make a game where you go into it, like, 'people have to play it for a decade?'"

The Elder Scrolls V: Skyrim er ganske rigtigt stadig populært her ti år efter den oprindelige lancering. En stor del af æren for spillets lange liv må dog også tilskrives dets passionerede community, der har udviklet utallige udvidelser og mods siden Bethesda selv stoppede med at lave indhold til spillet i 2012. Mange af indholdet fra den såkaldte Creation Club er tilgængeligt i den netop udgivne The Elder Scrolls V: Skyrim - Anniversary Edition.

The Elder Scrolls VI

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold