Dansk
Gamereactor
nyheder

Rygte: Microsoft arbejder på et stort cloud-native spil

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Der er ingen tvivl om, at Microsoft satser massivt på cloudløsninger, hvad enten der er tale om udviklingsplatformen Microsoft Azure eller Xbox Cloud Gaming.

Sidstnævnte lader brugere streame spil på mobile platforme, PC og inden længe også på Xbox One og Series S/X. Teknologien har uden tvivl et stort kommercielt og praktisk potentiale, men kan den også anvendes kreativt?

Det mener man tilsyneladende hos Xbox Game Studios, der ifølge insiderne Jeff Grubb og Jez Corden, arbejder på et "cloud-native" massively multiplayer online adventure i samarbejde med finske Mainframe.

Jez Corden fra Windows Central fortalte oprindeligt om spillet i podcasten Xbox One Two, inden at Jeff Grubb fulgte op på historien på Venturebeat.

Ifølge Grubb går spillet under kodenavnet Pax Dei, og er designet til at kunne tilgås fra alle typer enheder, som er kompatible med Xbox Cloud Gaming. Der vil dog være forskel på, hvilke aktiviteter, der egner sig til forskellige enheder.

"If you're on your phone at work, you can open up the game and quickly do some crafting or resource farming. Then, when you get home to your PC or console, you can take on some of the more complex missions like raids," forklarer Jeff Grubb.

I sommers ansatte Microsoft Kim Swift som direktør for Cloud Gaming. Hun kom fra en lignende rolle hos Google, og Jeff Grubb mente dengang, at det kunne bane vejen for, at Hideo Kojima kunne designe et cloudeksklusivt spil til Microsoft.

Både Jez Corden og Jeff Grubb er kendt for at komme vovede forudsigelser om Microsofts projekter, og hvor meget sandhed eller præcision, der er i de nyeste rygter, tør vi ikke sige. Men sikkert er det, at Microsoft satser stort på skyen som hjemsted for nye spiloplevelser.

Rygte: Microsoft arbejder på et stort cloud-native spil


Indlæser mere indhold