No Rest for the Wicked fra Moon Studios, skaberne er de fremragende Ori-spil, udkom i Early Access på Steam i midten af april og har nu modtaget sin første store opdatering.
Der har tidligere været mindre opdateringer, hvor der har været fokus på at optimere performance og rette fejl - denne nye opdatering fokuserer på betydelige ændringer til Cerim Crucible - spillets endgame.
Af ændringer kan nævnes, at progressionen er blevet gjort mere roguelite, der er tilføjet et nyt Echoes system, som gør det muligt at skræddersy hvert run med forskellige buffs og evner, der er tilføjet en ny fjende fraktion (The Gloam), områderne er blevet større, mellemsekvenserne er blevet forbedret, der er tilføjet en ny gear upgrade tier (Exalt) og i alt er der inkluderet mere end 350 bug fixes.
Derudover er spillet blevet Steam Deck verificeret og her er det vigtigt at huske på, at det ikke nødvendigvis betyder, at spillet kører ved flydende 30fps eller 60fps eller lignende på Steam Deck. Det betyder blot, at spillet lever op til nogle krav som Valve har sat, for eksempel at spillet har controller support, at det skal understøtte Steam Decks native opløsninger og der ikke må være kompatibilitetsproblemer.
Lige præcis i No Rest for the Wickeds tilfælde, er ovenstående specielt vigtigt at huske, for spillet kører ikke flydende på Steam Deck og det har flere steder svært ved at ramme 30fps - det kræver endnu mere optimering, hvis det skal være en rigtig god oplevelse på Steam Deck.