Dansk
Gamereactor
nyheder
Fable Legends

Microsoft: "Lionhead-behandlingen var en af vores største fejltagelser"

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Studiet Lionhead cementerede deres stærke ry i branchen med Fable-serien, men efter tre spil i den serie, så blev de sat til både at udforske Kinect-hardwaren med Fable: The Journey, og efter det var det det asymmetriske multiplayer-spil Fable Legends, som faktisk aldrig blev lanceret.

Det var en kombination af ringe ledelse, dårlige beslutninger og et kantet samarbejde, som gjorde at studiet i sidste ende lukkede. I den nyeste Xbox 20th Anniversary-dokumentarserie ved navn "Power On", så kalder Shannon Loftis fra Xbox det "deres største fejltagelse":

"One of the biggest missteps that we learned from in the past was Lionhead. We had already published Fable 1, and it was a hit... People wanted more, and so we bought Lionhead. Those were good years. But after Fable 2, Kinect came along and the Fable-Kinect marriage just never really took. And then Fable: The Journey was a passion project for a lot of people, but I think it deviated pretty significantly from the pillars of what made Fable 1 and 2 so popular."

Desuden siger Phil Spencer, at de har lært noget af Lionhead-sagen, og at de i dag er bedre til at bestyre deres studier takket være den oplevelse:

"You acquire a studio for what they're great at now, and your job is to help them accelerate how they do what they do, not them accelerate what you do."

Fable Legends

Relaterede tekster

3
Fable Legends er nu lukket

Fable Legends er nu lukket

NYHED. Skrevet af Magnus Groth-Andersen

Efter at Lionhead Studios blev lukket af Microsoft for nylig, så er deres spil, Fable Legends, nu offline permanent. Det lader ikke til at projektet er blevet samlet op...



Indlæser mere indhold