Bungie har løftet sløret for flere detaljer om deres kommende Destiny, i en ny artikel lavet af Game Informer, og vi har sammenfattet informationerne her:
Selvom Destiny har meget til fælles med mange af de store online-spil som allerede findes på markedet, vil udvikleren ikke sætte mærkat på deres actionspil, da de mener den slags ikke helt passer på projektet. Man pointerer dog at fans af genren, ikke vil blive skuffet.
Alle spillere vil kunne tilpasse deres udseende på både figurer og våben, og vil kunne skræddersy evnerne ved at placere points i et skilltree. Systemet er lavet med tanke på at der skal kunne eksperimenteres, og at det skal være muligt at spille det hele igennem flere gange, med nye resultater.
Verdenen loves at blive stor, med masser af forskellige steder som planeter, måner, asteroider og andre solsystemer at besøge. Alle de forskellige steder vil være helt åbne, og vil kunne udforskes i eget tempo.
Spillets hovedhistorie har en decideret slutning, men der vil være masser af indhold af forlænge denne del af spillet med.
Bungie håber på konstant at opdatere spillet med nyt indhold, for kontinuerligt at lokke folk til at komme tilbage.
Karakterklasserne har alle styrker og svagheder, men de vil alle kunne uddele skade. Der findes således ingen klasser som kun fokuserer på at absorbere skade eller heale resten af holdet.
De mange evner kan give vidt forskellige bonusser, og mens nogen blot vil bestå af mere skade, vil andre lade spilleren teleportere sig eller dobbelthoppe rundt.
Svævende fartøjer vil kunne personliggøres af den individuelle spiller, men er udelukkende inkluderet i spillet som transport-fartøj.
Nogle af de steder man vil kunne besøge er Kazakhstan, jordens måne, Venus og Mars, og alle vil de løbende blive forandret.
Alle spillere vil være del af den samme verden, og altså ikke spille på forskellige servere som det ellers gøres i stort set alle andre onlinerollespil.