Din rejse over havene ved Concordia har været glat sejlads, indtil du ankommer til Allsand Island. Du er kommet på jagt efter Stickem Oil, et materiale, der er nødvendigt for Technikki for at passe de forskellige dele af missilet, der vil føre dig til den næste Great Lighthouse Island, gennem dens mur. Øen er ikke for kompliceret i sig selv, men lige fra starten introducerer den dig til spillets mest frygtindgydende fjende, Sharkbones, og den har også en lidt vanskelig del, der kan få dig til at sidde fast.
For det første, som anbefalet af en karakter, der har bidt i sandet, er det bedst ikke at tage kampen op mod denne slags ørkensand haj. Du skal bruge Bros. Ball -kraften til at rulle gennem deres domæne i håb om, at de ikke kaster sig over dig. I oververdenen er det nemt at undvige dem, fordi de altid angriber i en lige linje, men på et tidspunkt vil du stå ansigt til ansigt med dem. Hvis du kommer i kamp, er det bedste du kan gøre... Løb væk, for en berøring eller afskrabning vil tage hele dit liv.
Hvis du ignorerede vores tidligere ord, er det muligt at komme ud af en kamp med Sharkbones. Vi gjorde det, så vi kan prale af det og fortælle dig, hvordan du overlever.
Du får ikke erfaringspoint, hvis det er det, du kom for, men du vil have overlevet de mest frygtindgydende fjender i Mario & Luigi: Brothership.
Det er en anden sag, hvis du ikke kan nå kilden til olien, som er beskyttet af en gruppe sultne hajben. Hvis vi lige har fortalt dig, hvordan du overlever en kamp, er det så det, du skal gøre? Ikke rigtig.
Hvis du forsøger at nærme dig oliefontænen ved at cirkle rundt om hajerne, vil de komme mod dig som en gruppe, så snart du kommer ind i deres detektionsradius. Forsøg heller ikke at hoppe fra kasse til kasse, for de vil gøre det samme, så snart du lander på en af de nærliggende kasser og ødelægger den. Og prøv ikke engang at lave UFO-snurren mellem kasserne og kysten. For at øge frustrationen, hvis du går ind i kampen og ender med at slå den, genstarter den, så snart du forlader verdenen, medmindre du kommer hurtigt væk.
Vi må indrømme, at vi troede, at spillet var brudt. At der var en måde at besejre Sharkbones på, som vi ikke kendte til, eller at den sad fast mellem to lande, fordi vi først forbandt Allsand Island og derefter gik tilbage efter olien.
Det, der foregik, var meget enklere, men spillet er ikke særlig godt til at guide dig ved flere lejligheder - kan du huske Snoutlet, der foreslog, at vi skulle lede efter en distraktion for hajerne? Selvom vi troede, at det var skørt, viser det sig, at du kan gå vestpå fra oliefontænen (til venstre), og når du krydser mellem alle hajerne, kommer du til en karakter, der hænger fra et palmetræ: "Få mig ud herfra!" Hvis du redder dem, lærer du deres signaturtræk, som er et saltomortalespring fra palmegrenen. Derfra får Luigi selvfølgelig ideen til at efterligne dem, og så kan du gå tilbage til springvandet for at lade Mario hoppe fra kasse til kasse, mens hans lillebror hænger i palmetræet.