Den lynkastende superhelt og/eller -skurk Cole vender snart tilbage med et splinternyt eventyr. Verden er truet af et enormt uhyre, kaldet The Beast, der allerede har udryddet Empire City. Cole er den eneste, der kan besejre det, men for at gøre det, må kan anskaffe sig nye og kraftigere evner.
Vi har mødt udviklerne fra Sucker Punch, og tog selvfølgelig alle jeres spørgsmål om spillet med. Læs svarene her, direkte fra hestens mund.
Hvad er nyt i forhold til Infamous 1?
Der er mange nyheder. Cole får selvfølgelig en ordentlig portion nye evner, mens han beholder alle de gamle evner fra første spil. Dertil foregår Infamous i en ny by, kaldet New Marais, der er inspireret af virkelighedens New Orleans. Der er nye og enorme monstre, nye venner og fjender, mere rafinnerede og lokkende valg mellem godt og ondt, og så har Cole fået et nærkampsvåben.
Før kæmpede man kun mod mennesker, nu er der kæmpe monstre - hvorfor?
I takt med at Cole vokser sig stærkere og får kraftigere evner, er det nødvendigt at give spilleren større udfordringer. Derfor byder Infamous 2 på større og vildere fjender end før. Nogle af dem er så store som huse. Det er nogle imponerende krabater, man slås mod, og så meget desto federe at kaste en bil i hovedet på dem. Men her er også "almindelige" fjender som militsfolk med skydevåben.
Hvorfor er stilen i Infamous 2 mere realistisk end den karikerede stil fra 1'eren?
Sucker Punch forklarer skiftet med, at i takt med at Coles evner og fjender bliver mere ekstraordinære og episke, bliver det mere nødvendigt at holde spillet nede på jorden. Det gøres med mere troværdige figurer, der kan udtrykke flere følelser. Vi kunne rigtig godt lide den let overdrevne, tegneserieagtige visuelle stil fra det første spil, men Infamous 2 ser fantastisk ud.
Hvad er New Marais for et sted? Vil jeg savne Empire City?
Som sagt er New Marais inspireret af New Orleans, og byder på meget varierede lokationer. Her er alt fra sumpe og bykvarterer med arkitektur i europæisk stil, til mere traditionelle downtown-kontorbygninger og højhuse. Ganske som før kan du let og elegant kravle op og komme omkring overalt. En ny, større og mere alsidig legeplads til Cole og hans akrobatiske udfoldelser.
Hvad med karma-systemet, kommer det til at betyde mere?
Mange af missionerne vil være forskellige, afhængigt af om du er god eller ond - Sucker Punch vurderer at det er omkring en fjerdedel af dem. Cole kan også udveksle evner, med en af to andre personer, Kuo eller Nix, afhængigt af sin Karma-position. Kuo har isbaserede kræfter, der er præcise og kirugiske, mens Nix har ildbaserede evner, der er destruktive og rammer bredt.