Dansk
Gamereactor
nyheder

Lukkes online-markedet?

Nystartet udvikler har det svært

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Selvom Xbox Live Marketplace, Wiiware og PlayStation Network egentlig blev startet som et modsvar til de store spil med enorme budgetter, så har flere udviklere, her i blandt Team 17 (Worms) ærligt indrømmet, at de føler at dørene til online-markedet langsomt lukkes. Det bliver sværere og sværere at skabe spil og ikke mindst at få dem online på de få åbne pladser der er tilbage.

Et netop nystiftet spilfirma Hello Games, der forleden annoncerede deres første spil Joe Danger, oplever samme lukkethed omkring online-markedet. Den daglige leder for firmaet Sean Murray, er bekymret over, hvor mange penge man skal bruge, for at sikre sig en plads på de tre tjenester, samt den drejning som Microsoft, Nintendo og Sony har taget i forhold til at godkende nyt indhold.

Han siger, at med de nye retningslinier, vil det blive vanskeligt for mindre udviklere, at få en plads på det online-marked, der så igen vil blive domineret af større spil med større budgetter - og ikke mindst opfølgere til disse spil - noget der ikke sikrer platformene en diversitet i indholdet, og som gør, at platformene måske ender med at indeholde de samme spil, som du kan finde på butikshylderne.

Lukkes online-markedet?
Lukkes online-markedet?
Lukkes online-markedet?


Indlæser mere indhold