Dansk
Gamereactor
nyheder
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Kojima: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes var et eksperiment med episodisk lancering

Hensigten blev dog misforstået, mener Hideo Kojima.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Da Metal Gear Solid V: Ground Zeroes udkom i 2014, gjorde spillet sig lidt uheldigt bemærket med sin korte længde. Spillet blev ganske rigtigt solgt til en reduceret pris, og der var flere forskellige spildele, som kunne forlænge spilletiden, men at selve historien kunne gennemføres på en time til halvanden, var for mange lidt af en skuffelse.

Nu, ni år senere, gentager Kojima, hvad han også sagde dengang - at spillet var en slags prolog til Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - og gør det samtidig klart, at spillet udgjorde et eksperiment i episodiske lanceringer.

"In fact, it was my big intention to launch GZ. The development of a full game takes for 4-5 yrs. Times change during production. So I thought of offering an episodic format, like a streamed drama, where one episode is produced and distributed. GZ was meant to be an experiment," skriver Kojima på Twitter.

Tilbage i 2014 var den episodiske distributionsmodel allerede ret udbredt takket være Telltales spilserier som The Walking Dead og The Wolf Among Us. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes kunne nok være blevet set i samme lys, hvis det havde kostet en smule mindre end €30, men prisen blev først reduceret et halvt år efter lanceringen, og da var skaden sket.

"Nevertheless, after the launch, many people seemed to expect GZ to be "full game" and did not get my intension. It was felt to be too early," lyder det fra Kojima i et efterfølgende Tweet.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold