Dansk
Gamereactor
nyheder

Ian Livingstone om innovation

Skab noget nyt og vær din egen chef

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

I kølvandet på en række lukninger af spilhuse som bl.a. Bottlerocket, Grin og en række Midway studier, sagde Ian Livingstone ved GC Asia, at fremtiden ligger i at eje og udvikle ens egne ideer, samt at give sig selv lov til at tænke nyt og anderledes. Dette ville skabe et spilhus eller en udgiver, der rent faktisk har en tyngde. Det modsatte, altså at arbejde med licenserede spil og kunne hyres til at udvikle specifikke produkter for større udgivere, ville efterlade studiet svækket, sagde han.

Samtidig tror han, at mange udviklere simpelthen gør deres spil for svære. Spilhusene, der til daglig sidder med disse projekter og som er vant til "spilsproget" ser ikke, at den almindelige forbruger ikke i samme grad forstår spildesignet.

Sidst, men ikke mindst lagde Livingstone vægt på, at fremtiden for spil lægger hos dem, der er passionerende omkring dem. Han sagde bl.a.:

"Hvis du ikke tror på det, så lad være med at gøre det. Hvis det er et arbejde, så lad være med at gøre det. De bedste spil er skabt af folk, der ser det som en hobby. Du bør overhovedet ikke arbejde i spilbranchen, hvis du ikke kan lide spil. Hvis du bare er en proces-person og du ikke føler noget for dem, så ender du også med at lave et 'jeg er ligeglad'-spil. Og den slags gider ingen at have. Ansæt de bedste folk, dem der er motiveret af deres passion, frem for den pengemæssige kompensation, fordi den kommer alligevel, hvis det du laver er en succes. Behandl folk ordentligt, så kommer det hele til at fungere."

Ian Livingstone om innovation


Indlæser mere indhold