Jeg peger forsigtigt min M112 finskytteriffel ud af det lille ladevindue. Igen og igen. Zoom ind, zoom ud, og affyr så tre velplacerede skud. Bang, bang, bang. Tre folk fra modstanderholdet, der forsøgte at indtage bakken omkring 500 meter foran mig, bider i støvet. For 117. gang. Jeg venter bare på at de tager ved lære fra optagelserne på deres kill cam, og regner ud hvor jeg gemmer mig. Imens er helvede brudt løs uden for laden, hvor M1A3 Abrams-kampvogne nådesløst ruller henover ubeskyttet infanteri og Humvees, C4 detonerer og EMP-granater udløses.
Men lige nu er jeg ligeglad med al det kaos. Fra mit endnu stadig sikre skjul høster jeg roligt Battle Points, den vigtigste valuta i actionspillet Homefront. Jeg scorer højt for præcision, kill streaks og støtte til mine holdkammerater. Pointene køber mig adgang til en mægtig AH-64 Apache-kamphelikopter, så efter min uundgåelige død som finskytte kan jeg gå i luften og bringe død fra oven.
"Hvis man ikke har set en kugle i ti sekunder er man helt klart på vej i den gale retning", pointerer Lead Technical Designer Brian Holinka. Infanteri, bomber, droner, køretøjer, luftangreb - det hele er til stede næsten fra starten. Han har en pointe. Multiplayer-galskaben tager udgangspunkt i singleplayer-kampagnen hvor, i 2027, Nordkorea har invaderet USA og sendt landet ud i kaos og lidelse. Multiplayer-delen udspiller sig i dette for amerikanere traumatiserende scenarie, og forstæder, sønderbombede byer og ensomme farm-områder i midtvesten er scenen for de drabelige slag mellem den kommunistiske hær og de amerikanske guerillaer.
Multiplayer lader til at være det primære salgspunkt for Homefront. Op mod 32 spillere kan kæmpe mod hinanden i spillet, enten enkeltvist eller i hold, og der vil være dedikerede servere både på PC og konsol. Krigen udspiller sig på relativt store baner, og et nyt spawn-system betyder at du altid ender midt i kampens hede - for eksempel kan du spawne direkte i førersædet på en kampvogn, der er blevet købt af en holdkammerat for Battle Points. Du kan købe dine egne køretøjer inden du spawner (hvis du har point nok), eller i værste fald være nødt til at komme ind i kampen til fods. Du kan enten spare dine point sammen til større ting som kampvogne og helikoptere, eller købe med det samme for at få mindre fordele.
Battle Points ses som en måde at "motivere spillerne til at spille i hold", snarere end en erstatning for erfaringspoint, siger Holinka. Det fungerede glimrende med den brogede skare af journalister, der var med til præsentationen. Men endnu bedre er fornemmelsen af at Battle Points giver mulighed for forskellig individuel spillestil i ét spil, og at man endelig bliver belønnet for det. Vejen til de 1400 point en Apache-helikopter koster er den samme for alle spillets klasser, men udspiller sig vidt forskelligt for hver af dem.
Jeg spillede spiltypen Ground Control på to forskellige baner, hvor alle spillere startede på den samme frontlinje og skulle indtage tre kontrolpunkter. Hvis et hold lykkedes med det, rykker målene til et nyt sted, og når et bestemt point-niveau nås, vinder det ene hold. Cul-de-sac-banen egner sig til otte mod otte spillere, og fører os gennem en udbombet forstad. Grafikken så slet ikke tosset ud, og koden vi så var taget fra et meget tidligt stadie i udviklingen. Pre-Alpha er som regel ikke særlig nemt at vurdere, men Homefront har potentiale til at se mindst lige så godt ud som de store IP'er når det endeligt er færdigt. Især forstadsbanen strålede med sine mange små detaljer i forhaverne, der gav en effect at udbredt sorg. En passende plads til guerillakrig i et undertrykt USA.
De standardelementer vi efterhånden forventer af genren ignoreres ikke af Kaos, til trods for Battle Points-systemet. Homefront har levels, rangsystemer og ting der skal låses op for - men detaljerne må vi vente på lidt endnu.