Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
nyheder
Starfield

Her er forklaringen på hvorfor karakterer i Starfield ser så livløse ud

Det er en kendsgerning, at karakterer i Bethesda-spil har sjove ansigter, og Starfield er ingen undtagelse.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Bethesda kan ikke ligefrem kaldes pionerer i forhold til at skabe realistiske, livstro karaktermodeller. Mange havde håbet, at deres seneste spil, Starfield, ville byde på mere levende karakterer, men desværre er mange animationer ikke super overbevisende. Nu har vi endelig en forklaring på, hvorfor det er tilfældet, eller i hvert fald en teori fra Delaney King, som har arbejdet på spil såsom Dragon Age og God of War. Hun forklarer, at forskellige ansigtsmuskler ikke kontraherer, hvilket bidrager til de livløse og "falske" smil, mange karakterer møder dig med. Hun refererer også til András Arató (fra memet Hide the Pain Harold) for at uddybe sin teori. I en
tråd på X viser hun eksempler på billeder og refererer blandt andet til, hvordan orbicularis oculi-musklen ikke kontraherer som den bør, hvilket bidrager til karakterernes falske smil.

Starfield

Men King forsøger ikke at sable Bethesda ned, hun forklarer, at ansigter generelt er meget svære at lave overbevisende: "Faces are hard. A bunch of people across several departments have to coordinate and have the money and time to do it right. And the odds of them all knowing both human facial anatomy, expressions and visual communication queues isn't high."

Starfield

Relaterede tekster

StarfieldScore

Starfield

ANMELDELSE. Skrevet af Jonas Mäki

Det er endelig tid til at udforske rummet i Bethesdas første nye spilserie i over 25 år. Er drømmen om Skyrim i rummet gået i opfyldelse?



Indlæser mere indhold