Dansk
Gamereactor
Videos
Decarnation
HQ

Decarnation (Gamescom 2022) – Quentin de Beukelaers vision om psykologisk eventyrgyser

Vi havde fornøjelsen af at indhente instruktør QDB for at lære alt om det længe ventede pixel-art, fortællingsfokuserede horror-eventyr, hvor du spiller som kabaretdanser Gloria i 80'erne.

Audio transcriptions

"Hvad er dekarnation?
Dekarnation er en slags underlig begivenhed, der sker i hendes liv, en masse underlige ting vil udspille sig, og halvdelen af spillet sker i hendes sind, i hendes indre verden, og så handler spillet meget om, hvordan dit virkelige liv kan påvirke din indre verden og omvendt.
Så som du siger, taler vi om et psykologisk horrorspil, og vi kæmper faktisk mod vores frygt og alt det der, kan vi sige, om vi kommer til at have en slags kampsystem til at sige sådan noget i den slags spil, når vi tænker på, at vi taler om en narrativ titel?
Ja, spillet er meget narrativt, og det har ikke én slags gameplay, det er en slags blanding af forskellige gameplay-mekanikker, og hver af dem er beregnet til at efterligne, hvad hun ville føle i spillet, og hvad du ville føle som spiller, så det kan være action-gameplay, puslespil, rytme-gameplay, som du kunne se i demoen, og ja, vi legede med det og forsøgte at finde det bedste gameplay, den bedste interaktion, man kunne have for at repræsentere, hvad nogen kunne føle."

"Og fortæl os lidt, taler vi mere eller mindre om dig lige nu, for vi ved, at du først og fremmest har udviklet spillet selv, men du har faktisk skabt en slags lillebitte studie, hvordan du begyndte at udvikle det, hvordan du fandt ud af, at du havde brug for mere, hvor ideen kommer fra, lidt om begyndelsen på DekarNation.
Ok, ok, selvfølgelig. Før jeg begyndte at arbejde med videospil, studerede jeg film og kunst, så det var de første ting, der gav mig kreativ næring, og da jeg begyndte at tænke på DekarNation, arbejdede jeg stadig i AAA-branchen, og jeg havde alle de her oplevelser, personlige oplevelser, ting, som folk har fortalt mig, nære venner, og forskellige historier, film, der virkelig har påvirket mig, og du ved, alle disse ting var ligesom, jeg fordøjede det, du ved, med hensyn til det følelsesmæssige niveau, og jeg ville virkelig skubbe det tilbage og skabe noget omkring det, så ja, jeg startede alene, fordi det var et meget personligt projekt i starten, og jeg var heldig at finde venner og folk, der støttede spillet og bragte holdet til at arbejde sammen med mig og gøre det, vi gør nu med spillet."

"Vi sigter efter 1. kvartal næste år, så 23. marts, omkring den dato, måske lidt senere. Spillet er relativt kort, men det er meget, du ved, påvirkende, tæt, så vi prøver virkelig at have en høj kvalitetsstandard, så vi er sikre på, at den oplevelse, vi får, bare vil være, du ved, perfekt."

Gamescom

Flere

Videos

Flere

Filmtrailere

Flere

Trailers

Flere

Events

Flere