Dansk
Gamereactor
Videos
Solium Infernum
HQ

Solium Infernum (Gamescom 2022) – League of Geeks om at genoplive en klassiker fra helvede

Trent Kusters, medstifter og direktør, talte med os på Gamescom for at give et smugkig og alle detaljerne om denne længe ventede strategigenstart før den officielle meddelelse.

Audio transcriptions

"Hvordan griber I denne form for nytænkning, genindspilning, en slags genstart af klassiker?
Ja, det er et virkelig godt spørgsmål."

"Solium Infernum, det originale fra 2009, udviklet af Vic Davis, har sådan et utroligt sted i vores hjerte.
Jeg husker stadig det øjeblik i 2009, hvor vi, på et tidspunkt før vi overhovedet havde grundlagt League of Geeks i, min medstifter, som jeg arbejdede sammen med, stadig i et andet studie, Ty, var som du er nødt til at spille det her spil."

"Det ligner ikke noget, du har spillet før, det er måske et af de bedste strategispil, jeg har set.
nogensinde har spillet.
Og han viste mig det, og selv bare den måde, det så ud på, den slående grafik, det hele, og så 10 år senere, da han ringede, og vi spurgte, hvad vores næste spil skulle være, hvad laver vi så?
Og han siger, hvad med Solium Infernum, hvad gør Vic med Solium Infernum, hvad nu hvis vi genstarte det, hvor vi giver det League of Geeks-finpudsning og polering og bringer vores egen vision til det, udvider det på en række måder og strammer op på tingene."

"Ja, det er som med en diamant, ny form, ny glans osv.
Jeg tænkte lidt på, når du nu kommer fra Armello, hvad ville du så sige, at du kan tilføje til dette projekt?
Måske er det først og fremmest produktionsværdierne."

"Vi har set traileren, som allerede ser fantastisk ud, og denne lille demo, gameplay-demo, Og er det det vigtigste, du kan tilføje?
Bortset fra din udfordring er det mest slående selvfølgelig produktionsværdierne, er det ikke?
Ja, man ser det med det samme."

"Og den første, selvom den er 2D, den første, er udviklet i Macromedia Director, den har en charme, den har en karakter, så det var virkelig vigtigt for os at bevare det del, for det er en af grundene til, at vi elsker det.
Men med det samme vil du bemærke produktionsværdierne, du ved, 3D, de utrolige archfiends vi har, og de karakterer, vi har skabt der."

"Men en af de store ting var UX.
Så en almindelig anke mod det første spil var, at der ikke var nogen tutorial, det er et genialt manual, men uanset hvor mange sider den fyldte, var UX lidt besværlig og alt muligt.
Så vi, vores meget talentfulde UX- og UI-designere, sammen med Ty, vores spiludvikler og lead designer, hoveddesigneren på projektet, Anthony, har virkelig sammen og har gennemgået denne UX på en stor måde, især Alex, vores senior UX, UI designer."

"Den blotte bedrift at tage det originale Solium Infernum, dette superkomplekse spil, og lave det tilgængeligt, er virkelig en af de største ting, du først vil bemærke, når du får ind i spillet.
Strategispil for os, de er så utrolige."

"Vi elsker dem, den klæbrige mekanik.
For dem af os, der elsker og spiller strategispil, forstår du det, men der er en verden af spillere derude, som det stadig er for svært at komme ind på.
Så vores egentlige mål med Solium Infernum var, hvordan vi kunne holde det så komplekst og så dybt, som det er nu, men samtidig åbne det op, så en, der bare spiller Destiny hver tirsdag, torsdag, fredag aften, kan hoppe ind i Solium Infernum..."

"fordi deres venner anbefalede det og gå direkte ind i det og nyde den dybde, som den bringer.
Der sker mange ting her, masser af karakterer, interessant historie at lære om.
Ja, det er det."

"Så du har ret, vi kalder det strategispillet fra helvede, fordi det bogstaveligt talt er det.
i helvede.
Så det er baseret på Miltons digt, det episke digt, Paradise Lost.
Og du spiller som en ærkedjævel, en af disse store dæmonherskere, der hersker over et af de store huse i helvede."

"Og den mørke prins, Lucifer, hans mørke majestæt er forsvundet.
Han har abdiceret fra den infernalske trone, den står tom.
Ingen ved, hvor han er taget hen, eller om han kommer tilbage.
Og det er i det magtvakuum, at vores spil finder sted."

"Så det er et politisk strategispil, hvor du spiller som en ærkedjævel.
otte ærkefjender.
Og det er en til seks spillere, multiplayer, vi har også single player, som oprindelige spil ikke havde, men det er op til seks spillere, multiplayer."

"Og det er ligesom spionage, politisk manøvrering, du ved, en tekstbase, hvor man flytter ting, du er legioner og titaner og ting rundt på brættet.
Men meget af tiden er du faktisk bare ved at manøvrere dem politisk.
Så den demo, jeg viser i dag, er faktisk, vi starter ved tur 20, så vi er omkring en time inde i spillet, alle har konsolideret deres territorier, og det er her, de politiske rystelser begynder."

"Og så har vi de andre ærkedjævle, Belial, Lilith og Astaroth, det er et spil for fire spillere, Det er det her, jeg demonstrerer.
Og det, jeg gør, det, jeg viser pressen her, er, at jeg viser, hvordan man i fem sving, uden brug af nogen som helst militære manøvrer, uden militær magt, faktisk vil vende kampens gang til min fordel, bare ved hjælp af spionage, ritualer, som er mørk magi, politisk manøvrering, selv bare den måde, jeg flytter mine legioner rundt på brættet, er jeg ikke engagerer folk, jeg afskærer dem bare fra ressourcer eller, du ved, intimiderer dem på bestemte måder og bremser deres opstigning."

"Og man får virkelig en idé af at se den demo i bare fem omgange, hvordan det virkelig er politisk manøvrering, væsenet, jeg mener, de er helvedes djævle, de er de værste mennesker i eksistens, de fleste af dem er ikke engang mennesker, de er dæmoner, ikke?
Så det er virkelig et spil, hvor du bare sidder i det kolde, hårde beslutningsrum..."

"i strategi, og det er bare absolut pinefuld paranoia i helvede.
Er disse ritualer en af de nye funktioner?
Kan du venligst uddybe dem?
Ja, nej, ritualer var også med i det oprindelige spil."

"Så der er så meget af det oprindelige spil, der er der.
Ritualerne er mørk magi, så du har et ritualbræt, som du går til, hvor du kan kaste disse besværgelser.
Så nogle af dem kan være som at hidkalde den store titan, du ved, med en fortærer, som vi faktisk så der, som jeg viste dig."

"Andre kan bare være en ren skadebesværgelse, du kan kaste en besværgelse for at stjæle en artefakt fra en ærkedjævel, uden at de opdager det.
Der er en masse forskellige slags ritualer, som man kan lave.
kaste."

"Så du er en dæmonherre af helvede, ikke?
Du har disse mørke infernalske magier.
Og hvornår kan vi forvente, at det udkommer?
Hvis du har et slags udgivelsesvindue?
Ja, vi sigter i øjeblikket mod 2023, men når det er klar, er svaret."

"Det er sådan en vigtig licens for os, det er sådan et vigtigt spil, vi vil have mere at tale om udgivelsesdatoer i fremtiden.
Men når du ser det her, vil spillet helt sikkert være tilgængeligt på Steam.
til ønskelisten, tjek det ud, skriv dig på vores mailingliste, vær med i det infernalske fællesskab og hold øje, for vi har planlagt ting op til lanceringen, forhåbentlig næste gang år, som vi ikke rigtig kan tale om i dag."

"Og det bliver en stor overraskelse for fans af originalen, så lad os holde det på den måde, ikke sandt?
Ja, ja, helt sikkert.
En anden ting, som jeg også gerne vil nævne, er den asynkrone multiplayer."

"Så det er en stor, stor ting.
Ja, du nævnte multiplayer, det er 1 til 6, jeg ville også gerne have dig til at uddybe det, det er 1 til 6, så der er både synkront og asynkront?
Ja, helt sikkert."

"Så du kan sætte dig ned og spille med dine venner.
Så hvis I alle er der, og I har et par timer til overs, så er det sådan lidt, vi kalder det en mini grand strategy eller et baby grand strategy-spil, hvor man har dybde som i et grand strategy-spil, men man kan komme igennem en session på 3-4 timer."

"eller noget i den stil, 2 til 4 timer.
Men hvad du også kan gøre, og det er en anden måde, hvorpå vi forsøger at gøre spillet mere tilgængeligt, og det originale var fantastisk, en af de mest legendariske ting ved originalen var, at den blev spillet via e-mail."

"Så den måde, det fungerede på, var, at du og jeg og fire af vores kammerater spillede en spil, og jeg e-mailer dig min tur i slutningen, fordi du er vært for spillet, alle mailer dem til dig, du behandler turene, og du mailer resultaterne tilbage til os.
Så vi gør det ikke via e-mail, men asynkront på samme måde, hvor vi dybest set du logger på ved frokosttid, vi har et multiplayer-spil kørende, du logger på ved frokosttid, bruger 10 til 15 minutter på at spille, og så kommer jeg hjem, lægger børnene i seng, du og så hopper jeg på, bruger 30 minutter, logger min tur, og så er der en af vores kammerater i morgenen, og da turene er færdige, får vi en besked om, at de alle er inde, Kom og se, hvad der er sket."

"Og så logger vi på, alle sammen, og vi siger, okay, hvad er der sket, du ved, du har stjålet min legion, du ved, denne titan er blevet hidkaldt på denne anden del af tavlen, jeg har været fornærmet af en anden.
Der er en bund for det, det er fornærmende."

"Præcis, ja, fornærmelse er en meget, meget vigtig del af politikken i Helvede.
Så i vores Helvede er det hele bureaukrati, det hele politik, vi kan godt lide at kalde det, især når den asynkrone multiplayer er der, vi kalder det scheme in din søvn, du ved, du ligger i sengen og tænker, har jeg budt nok på den infernalske legion, vil Lilith rent faktisk, du ved, starte en vendetta mod mig."

Gamescom

Flere

Videos

Flere

Filmtrailere

Flere

Trailers

Flere

Events

Flere