Dansk
Gamereactor
Videos
HQ

OWO Haptic Vest - Produktdemo og Jose Fuertes Interview

Den administrerende direktør og grundlægger hos OWO fortæller os om deres haptiske jakkes hovedfunktioner lige efter, at vi har prøvet den i første person på deres kontorer i Málaga. "Second skin" vesten er beregnet til at producere ægte kropsfornemmelser ind og ud af VR, og i videoen viser vi, hvordan det fungerer og diskuterer teknologi, design, software, kalibrering, potentielle partnere og lanceringsdetaljer.

Audio transcriptions

"Hej Gamereactor-venner, som I kan se, er jeg klædt ud som en superhelt.
og det er slet ikke, fordi jeg er en helt.
men det er et produkt, som jeg virkelig glædede mig til at prøve på CES i år."

"men desværre kunne vi ikke være der fysisk.
men nu fik vi chancen, og vi er så heldige og taknemmelige for at være her i Málaga og tjekke OWO ud.
Tusind tak, fordi du kom, Jose Mange tak, det er en fornøjelse."

"Hvad kan du fortælle os om produktet og den feedback, du fik på CES?
Okay, vi var virkelig WOW på CES, vi var blandt højdepunkterne, 3, 4, 5 produkter der...
Vores innovation er en ny haptisk teknologi, dette er et system Vores innovation er en ægte fysisk fornemmelse, som du kender lige nu."

"men vi bruger høj software, det er sådan, vi kan tilbyde ægte fysisk fornemmelse og du bruger vores anden hud så i din krop, hvis du har denne anden hud på, er den tilpasset du kan føle alle former for virkelige fysiske fornemmelser Jeg har afprøvet et par demoer, både i VR og uden for VR og det er meget interessant, da jeg forventede de meget tunge åbenlyse påvirkninger for eksempel når man er varm men så kom I med andre følelser eller fornemmelser som f.eks. at mærke luften, eller du ved, når du er blevet helbredt."

"Så hvad kan du fortælle os om hele spektret af fornemmelser, vi kan mærke med OWO?
Okay, vi har en ny haptisk teknologi, det er en følelsesteknologi.
og derfor kan vi tilbyde en ubegrænset måde at føle på.
det betyder, at hvis du spiller i VR, er det den næste naturlige udvikling af VR for mere end at se, mere end at høre, føler du spillet i din krop så du kan føle alle slags fornemmelser du kan mærke kram, du kan mærke vind, nogen rører ved din arm, rekyl fra våben men du kan selvfølgelig spille på mobilen, og du kan også spille på pc'en."

"og på PC er det meget rart, fordi du også kan spille Valorant, Fortnite, CSGO, LOL og du kan mærke vinden, når du falder ned.
og det er en ny verden, fordi alle udviklere kan integrere følesansen i videospil.
Så det er en ny måde, en ny regel at spille videospil på."

"så vi er i chok, fordi alle i samfundet er OWO, mange tak, fordi du tilføjede følesansen.
det er et godt ansvar for virksomheden, hele teamet og kort sagt fordi det er en fornøjelse at tilbyde denne ægte fysiske fornemmelse vi vil tale om at integrere dette i softwaren lidt senere men inden da, hvad kan du fortælle os om selve hardwaren?
Jakken, som jeg har på lige nu, findes selvfølgelig i forskellige størrelser."

"og som jeg så, kan du kontrollere intensiteten og de forskellige aktuatorer, du har rundt om kroppen navnet er faktisk den anden hud, fordi du kan føle, at du har noget på Vi har en god SDK, og med SDK er det eneste, udvikleren skal gøre, at integrere i kodelinjen.
er en spiller, antallet af fornemmelser, og hvor vil du føle?
det er meget, meget hurtigt men det er selvfølgelig den oprindelige integration, og vi leger med Overwolf på pc."

"Dette er semi-native, og du kan spille direkte, fordi vi kan læse begivenhederne.
hvad føler du, eller hvad gør du, mens du spiller dit yndlingsvideospil?
så derfor arbejder ingeniørteamet hos OVO meget hårdt på at tilbyde ægte fysisk fornemmelse med SDK'en så de forbedrer sig hver gang for at implementere nye fornemmelser, nye måder at føle på Så for os er det meget, meget rart at have dette i vores stab."

"og du kan selvfølgelig vælge den intensitet, du ønsker.
Jeg er meget følsom, så vi besluttede via en app, hvordan jeg ville have det på hvert eneste sted i din anden hud kan du finde puder, ingen aktuator, fordi vi ikke tilbyder vibrationer vi tilbyder ægte fysisk fornemmelse så i hver enkelt position kan du mærke fornemmelsen med et pulstog så det er separat, og vi kan kombinere alle fornemmelser i din krop så når du spiller, er det hver gang under kontrol slutbrugeren har kontrol med applikationen, fordi du kan tilpasse alle de virkelige fysiske fornemmelser, som du vil have det så det er meget sikkert, at du har kontrol hver gang, du kan stoppe, du kan spille, når du vil og du kan også justere præcis den intensitet, som du ønsker at føle i hvert øjeblik."

"og det betyder selvfølgelig ikke noget ondt overhovedet selv om det kan være meget intenst, er der ingen skade involveret Selv hvis du ser mig i videoen, hvor jeg gør, som om jeg blev ramt...
men bare for at folk skal vide, at der ikke er nogen skade involveret alt er 100% sikkert, du har kontrol, så du bestemmer hvis du kan beslutte, at alt er okay og hvad med på den anden side af spektret, hvis du ønsker at bruge dette til terapeutiske anvendelser Jeg tænkte for eksempel, at følelsen er meget lig den, man har, når man får fysioterapi..."

"med hensyn til at stimulere de muskler, man ønsker at stimulere osv.
Så kan du forestille dig, jeg ved ikke, et fitnessspil, hvor du faktisk træner de muskler, du ønsker, med den faktiske følelse?
okay det ligner, men det er ikke det samme fordi når du spiller træning for en mindre muskelstimulation, er det kontinuerligt men vi tog bølgen og splittede den ad og vi patenterede denne nye teknologi med vores algoritme pulstog og muligheden for at ændre ni forskellige parametre det betyder, at du vil skyde dig, og du føler kuglen i brystet og kommer ud i ryggen for begge sider betyder det fire mikrosensationer og med denne mikrosensation kan vi ændre alle parametre på millisekunder."

"så det betyder, at dette ikke er en mindre muskelstimulation, som folk nu i dette øjeblik Dette er mere kompliceret, fordi vi kan styre alt.
og vi kan tilbyde pulstog i millisekunder fordi vi arbejder i musklens overflade og skaber en ny fornemmelse og når du ser og hører, kan du udvikle dig totalt for når du spiller, ved du præcis, hvor din fjende er."

"og hvor du skyder dig selv det er interessant, som du siger, at du kan mærke, hvor fjenden er for hvis man ikke har et ordentligt lydsystem...
nu kan jeg fortælle dig, at du føler, at du bliver ramt bagfra for eksempel men bare for at gøre det klart, så bliver man ikke i form af at bruge OVO Jo, for det er en pulsserie, det er ikke en mindre muskelstimulation."

"så desværre er dette ikke til fitness Det er til spil, til sjov, til at skabe en ægte fysisk fornemmelse på millisekunder.
med hensyn til spil specifikt og med hensyn til implementering Jeg gætter på, at nogle af vores seere måske undrer sig over Systemet virker ret sejt, men hvilke spil kommer til at bruge det?
Jeg prøvede denne demo, du havde på Oculus og så viste du mig nogle gameplay-demoer med andre spil Hvordan kan de føle det, når de bruger OVO?
Så hvad kan vi forvente i forhold til, hvad udviklere har brug for?
for at få deres spil til at understøtte OVO eller den anden løsning, du viste os, er med nogle spil som Fortnite du behøver virkelig ikke udvikleren til at deltage ok dette er lige nu det blå ocean det betyder menneskene i dette øjeblik, fællesskabet som de nu kan føle i videospillene så derfor arbejder vi meget hårdt på at tilbyde denne nye teknologi hvis vi er klar til at lancere vores produkt i slutningen af dette år Jeg er sikker på, at når løsningerne er på markedet vil være på markedet, kan alle forstå det bedre men alle udviklere prøver systemet er ligesom dig, åh tak OVO, det er utroligt Dette er den mulighed, vi tog på CES."

"så vi vil være på spiludviklerkonferencen tale med udviklerne og tilbyde denne løsning men det vigtigste er at prøve systemet Når du prøver, ved du, at du har en god løsning."

"Det eneste, de har brug for, er en eller to dage.
til at implementere denne teknologi lige nu har du brug for denne tid til at tilføje kodelinjen men vi har åbenbart en ny løsning i PC med Overwolf du behøver ikke at bruge tid Det eneste, du skal gøre, er at nyde og have det sjovt."

"men vi arbejder meget hårdt på at tale med de store virksomheder om at implementere vores SDK i konsollen så af denne grund, når alle implementerer direkte i konsollen vil alle udviklere implementere direkte så dette er den hurtigste måde En ting mere, du nævnte lige, hvordan du vil tale med virksomheder med VR, der udvikler sig år for år og vi forventer nye udgivelser i den nærmeste fremtid Sony kommer selvfølgelig også med PSVR og vi ser Oculus eller Meta udvikle sig på nye måder med hensyn til hardware, og vi har HTC og andre aktører her så har du talt med disse producenter med hensyn til at have OWO som den foretrukne jakke til disse systemer?
og jo flere spil, der kommer ud i VR i løbet af de næste par måneder og år efter CES skulle alle arbejde med OWO så i dette øjeblik taler vi med alle og vi undersøger, hvad der er den bedste måde at gøre dette samarbejde på."

"fordi de store virksomheder kommer og vi taler, ok, for at være ærlig vi vil gerne tilbyde i alle løsninger vi ønsker ikke kun at tilbyde én løsning men det vil være i forhold til, hvordan vores forhandling med de store virksomheder vil være men selvfølgelig taler vi med alle og nu afslutter vi, hvornår kan vi forvente, at OWO kommer på markedet?
Hvad er den forventede pris og i hvilke størrelser?
Jeg var heldig, at I havde en rede til mig."

"Vi har alle størrelser, det betyder ikke noget, for alle er helt forskellige.
vi lancerer produktet i slutningen af dette år prisen vil være under 500 euro design til mænd og kvinder eller et enkelt design?
vi forsøger at demokratisere i dette øjeblik er vi kun unisex men vi undersøger muligheden for at implementere forskellige forbrugsvarer til kvinder og hvad med designet?
Bliver det sådan her eller i forskellige farver?
Nej, nej, fordi farverne og tilpasningen Vi kan gøre, hvad vi vil, for vi kan trykke logoet, og vi kan trykke alt."

"så det betyder, at de føler sig mere trygge og mere fit Okay, mange tak for din tid.
Jeg sagde OWO mange tak du"

Interviews

Flere

Videos

Flere

Filmtrailere

Flere

Trailers

Flere

Events

Flere