Dansk
Gamereactor
Videos
Antro
HQ

Antro - Norman Benet Gamergy Interview

Vi taler lidt med Norman Benet ved Gamergy omkring puzzle-spillet Antro.

Audio transcriptions

"Vi er på Gamergy i Madrid, og vi tager et kig på de indie-projekter, der bliver fremvist her.
og vi er sammen med Norman for at tale om Antro. Mange tak, fordi du kom. Hvad handler Antro om?
Antro er en introspektiv rejse i en underjordisk verden, hvor vi har tre distrikter, og hovedpersonen, Nietzsche, skal nå toppen som en af de tre og det er som en typisk helterejse, men med en repræsentation af bykulturen."

"Jeg har kun set en lille smule af den, og den ser virkelig interessant ud, det virker på mig som en blanding af indsigt og dødsstranding. Er det korrekt?
Ja, det er som en blanding af indsigt på udforskningsniveauerne, vi har to typer af niveauer, udforskningsniveauer, der er som puslespil og stealth-dele, og så har vi som musik niveauer, hvor spilleren ikke kan stoppe med at løbe, og vi har hiphop og rapkultur og undergrundsmusik, og det er det, vi gerne vil repræsentere i spillet og på musikniveauerne, vi fokuserer på Rayman Legends musikniveauer, det er det fokus, vi har for de niveauer."

"Som en løber?
Ja, det er som en løber med al rytmen, som når spilleren hopper med bassen eller ja, med kick, snare og alt det der.
Er det grunden til, at den hedder Antro? For dem, der ikke ved det, kunne Antro være betragtes som en undergrundspub i Spanien, ikke?
Det er en blanding af det, og på latin betyder Antro som en hule, som en underjordisk hule..."

"og det er derfor, vi har det navn.
Du har en rygsæk på, og det er ikke fordi, du skal aflevere noget i dag, men det er noget meget centralt i spillet, det er vigtigt, hvad handler rygsækken om?
Det er ligesom det vigtigste i spillet, det er som om, han skal have rygsækken med."

"til det øverste distrikt, og det er derfor, han bærer rygsækken gennem hele spillet.
der kan se ud til at være globale enere og alt det der.
Det er det, vi gør på grund af lidt af en revolution.
Fortæl os lidt mere om studiet, hvor mange I er, hvad laver I, fortæl os om kunstnerne."

"Vi har base i Barcelona, og vi er nu et team på mere eller mindre 12 personer, der er tæt knyttet til hinanden.
medlemmer, og så har vi også samarbejdspartnere, som vi har som rap, hip-hop, vi har brug for kunstnere til at synge.
Vi har også folk, der hjælper os med marketing, vi har folk, der hjælper os med når vi tager til sådan en begivenhed, hvor vi filmer tingene, og vi har 2D-kunstnere, 3D-kunstnere, 2 producere, fordi musikken er så vigtig i spillet, 5 kunstnere, der om et par dage har vi nyt om de kunstnere, der er med i spillet, fordi de er nationale, kendte, er velkendte, og så er der koderne og designerne, ja."

"Vi er omkring 12, og vi startede alle sammen med PlayStation Talents-programmet, ja, og ja, det hele startede på universitetet, på M-gradsprojektet, og ja, nu er vi ved at danne studiet.
Og hvad er status for spillet, hvornår kan vi forvente, at det udkommer, og har du en udgiver allerede eller?
Vi søger nu efter den, efter en udgiver, hvis vi er uden, hvis vi ikke får en udgiver, vil vi udgive den i juni eller i løbet af sommeren næste år, men vi sigter efter at at få en udgiver til at hjælpe os med internationaliseringen af spillet, fordi vi vil have kunstnere fra alle lande, så der er en blanding af kulturer i spillet."

"Og på pc indtil videre?
Nej, PC og PS, PlayStation, men vi sigter mod at have det på alle platforme, fordi vi tror at det måske er et spil, der passer godt til Switch, og det er det, vi ønsker.
Okay, jeg ser selv frem til at spille Antwerp."

"Mange tak for din tid, Norman.
Også tak til dig."

Interviews

Flere

Videos

Flere

Filmtrailere

Flere

Trailers

Flere

Events

Flere