Dansk
Gamereactor
Videos
HQ

Deconstructeam - Marina González Fun & Serious 2021 Interview

Marina González fortæller os om Deconstructeam.

Audio transcriptions

"Vi er på Fun & Serious 2021 i Bilbao, og det er virkelig dejligt at kunne få et interview personligt.
Det her er det første. Andre steder har det været digitalt, selvfølgelig, omstændighederne taget i betragtning.
Så mange tak, fordi du ville være med, Marina."

"Tusind tak, fordi du ville interviewe mig.
Du har lige haft dit panel. Jeg lavede interviews, jeg er ked af, at jeg ikke kunne deltage, som handlede om pixelkunst.
Og hvordan du selvfølgelig går op i kunst og pixelkunst.
Så hvad delte du med publikum her?
Så jeg talte om Ease & Empathy, vores seneste kommercielle udgivelse, og jeg talte om, hvordan jeg tager beslutninger om at skabe forskellige atmosfærer og æstetik i vores spil."

"Så med dette spil er det en samling af forskellige spil, Jeg taler om alle, og hvilke beslutninger jeg tog for at opnå forskellige former for æstetik.
med farvepaletten eller med pixelkunstens opløsning og alt muligt.
Så det var på en måde som at tale om min kreative proces."

"Så ja, det handlede om det, om at vælge farver og vælge, hvilken slags pixelkunst jeg ville lave.
for at opnå de fornemmelser og de ting, vi gerne vil kommunikere med vores spil.
Og for dem, der ikke ved det, handler Construct-teamet indtil videre kun om pixelkunst, og selvfølgelig elskede vi Gods Will Be Watching i gamle dage, og så Red Strings Club."

"Fortæl os lidt mere om den kreative proces, fra disse projekter til disse essays, som du har udgivet for nylig.
Så fra Red Strings Club og til det her.
Det har været, jeg ved ikke, ni år, næsten ti år, hvor jeg har lavet spil og pixelkunst.
Så vi gjorde mange ting anderledes i begyndelsen, og jeg har lært meget gennem årene."

"Og med dette essay om empati, at det er en samling af forskellige spil, Det er en samling af spil, som vi har lavet fra for seks år siden til nu.
Så du kan se udviklingen i min stil, i min, jeg ved ikke, hvordan jeg håndterer farverne, hvordan jeg gør tingene anderledes i denne ting."

"Og for mig har det været super anderledes, og jeg tror, jeg har lært en masse om det, specielt om farver, for det er det, jeg er mest besat af, når jeg laver pixelkunst.
Det er godt, for jeg ville have spurgt dig om brugen af farver.
Ja, for mig er det en måde at overføre spilleren til disse scenarier eller disse øjeblikke, som spilleren spiller."

"Så jeg synes, det er meget vigtigt at håndtere og skrive farven.
Det giver stemningen i scenen, du ved, med musikken, med fortællingen og alt, hvad der sker.
Jeg synes, det skaber denne atmosfære, og jeg er virkelig, virkelig besat af det, fordi jeg synes, det er virkelig vigtigt at indfange den følelse, vi ønsker, at spilleren skal have."

"Hvordan tror du, at din kunst påvirker gameplay-designet?
I er et lille studie. Vi havde Jordi her hos os lige nu.
Hvordan tænker du, du ved, når I er i den kreative proces og brainstormer?
og I skaber jeres kunst, jeres karakterer, den slags malerier, som I skaber i jeres hoved, Hvordan tror du, det påvirker, hvad spillerne kommer til at spille?
Som i, du ved, de fyre, der designer selve gameplayet, de er inspireret af, hvad du gør, og de ændrer på en måde, hvad spillerne kan gøre, ikke bare hvad de ser."

"Ja, jeg synes, det er virkelig vigtigt, for det er virkelig anderledes at lave f.eks, en virkelig minimalistisk karakter i pixelkunst, for eksempel med få pixels, med et lavt antal pixels, og lav en pixelkunst i høj opløsning.
Jeg mener, at det vigtigste for mig ved pixelkunst er det stemningsfulde, eller det, som spilleren, eller den person, der ser scenerne, fuldender billedet af i sit hoved."

"Du ved, ligesom fuldender, hvordan personerne er, du ved, deres ansigter, deres detaljer og alting.
Og jeg tror, at det for os er en ting, der passer rigtig godt sammen med vores fortællinger og med det, vi gerne vil opnå.
Men ja, i vores kreative proces er det interessant, fordi vi er en lille gruppe, så vi interagerer altid meget med hinanden, og vi stimulerer de andres arbejde."

"For eksempel kan jeg måske påvirke Paulas musik med mit arbejde, fordi det er hende, der laver musikken, hun ser, hvad jeg laver, hvilke farver de har, hvad deres løsning er og alt muligt, og det er ligesom, åh, det her inspirerer mig på den her måde.
Eller jeg lytter til noget musik, for eksempel, eller ser et manuskript, og jeg tænker, måske er jeg nødt til at ændre dette, du ved, i pixelkunst, for bedre at fange denne følelse, eller hvad som helst, du ved."

"Jeg synes, det er virkelig vigtigt med denne form for iterativ proces, du ved, når man laver spil.
Er du enig i, at vi lever i en slags ny guldalder for pixelkunst?
Jeg mener, det var trendy for et par år siden, man så disse spil komme ud, mest indie, men nu har det virkelig bredt sig, og jeg gætter på, at I virkelig nyder denne nye gyldne æra."

"Ja, for mig, helt sikkert. Jeg mener, jeg elsker pixelkunst, og jeg elsker selvfølgelig andre former for stilarter.
Og måske fungerer 3D bedre i nogle spil, du ved, alt efter hvilken slags spil det er.
Men ja, jeg synes, vi har set mange kunstnere gøre tingene meget anderledes end det, der var den klassiske pixelkunst, fordi pixelkunst var en ting, der blev til på grund af begrænsningerne, ikke fordi folk prøvede at lave det, du ved."

"Så i dag er det anderledes. Jeg mener, i dag er der mennesker, der undersøger og undersøger forskellige måder at lave pixelkunst på og kombinere det med 3D, med belysning og andre ting.
Så ja, vi har set virkelig anderledes ting fra pixelkunst, og jeg elsker det virkelig.
Fra de tre projekter, du nævnte, har vi Gods, vi har Red Strings, og vi har Essays."

"Hvilket kunstnerisk aspekt er du mest stolt af ved hvert projekt?
Tja, fra Gods tror jeg, det var et projekt, der var vores første kommercielle udgivelse, og vi var stadig ved at finde vores stil, du ved.
Så jeg tror, at det, jeg er mest stolt af, er at lave forskellige scenarier, du ved, og at fange disse forskellige scener og atmosfærer, og faktisk lave animationer til figurerne og det hele, at transportere dig og føle, hvad du laver, du ved, i det spil, fordi det var nogle handlinger, man kunne udføre i God's Bleed, som var lidt svære eller sådan noget."

"En smule?
En smule, kun en smule.
Og, ja, med Red Strings Club er jeg stolt af hele stemningen, hele atmosfæren, fordi jeg prøvede virkelig hårdt, jeg mener, jeg ændrede farvepaletten en uge før spillet blev udgivet."

"Er det rigtigt?
Ja, jeg var superbesat af, nej, nej, jeg vil have disse farver lidt mere, jeg ved det ikke, tættere på lilla eller tættere på, jeg ved det ikke, jeg var super, super optaget af det.
Og jeg ville have, at hele spillet skulle føles i den samme verden, og alle scenarierne skulle føles som det hele."

"Og med Thesis er jeg virkelig stolt af at lave en samling og en refleksion over vores spil, fordi This Is An Empathy også kom med en mini-dokumentar, hvor vi taler om vores kreative proces.
og hvad vi gjorde med hvert spil.
Og jeg ved ikke, det har været som en slags, jeg ved ikke, hvordan jeg skal sige det, som en erindring, For os har det været inspirerende at se vores arbejde, hvad vi gjorde i de seks år, du ved."

"Jeg tror, jeg ved ikke, hvad vi har opnået, måske.
Og hvad er det næste i de næste seks år?
Jeg ved ikke, om det er dit svar, men hvad kan du fortælle os om, hvad der kommer bagefter?
Jeg mener, jeg tror, vi kan forvente din varemærke-artstyle, men hvad kan vi ellers forvente med hensyn til projekter?
Tja, jeg kan ikke sige så meget."

"Jeg mener, ja, vi har måske arbejdet på et nyt projekt i to år.
Det kommer til at fungere.
Ja, det var det.
Og vi er stadig i gang med at lave den, og vi kan desværre ikke dele noget, for jeg vil gerne dele ting."

"Jeg mener, jeg vil gerne have, at folk rent faktisk ser ting og spiller ting til sidst.
Men ja, jeg mener, det er en fortsættelse af vores stil.
Jeg kan sige, jeg mener, narrativ, tung narrativ ting med, ja, pixel art og forskellige slags opløsninger i pixelkunst i mit arbejde."

"Jeg mener, for mig har det været en udfordring, en lille smule.
Men ja, jeg mener, jeg kan ikke sige mere.
Men det er det.
Det er en fortælling med en lille smule gameplay."

"Men jeg synes, det er interessant.
Ja, det er det.
Det tror jeg.
Det forventer jeg.
Jeg ser virkelig frem til at lære mere om det."

"Mange tak for din tid, Marina.
Tak skal du have."

Interviews

Flere

Videos

Flere

Filmtrailere

Flere

Trailers

Flere

Events

Flere