Dansk
Gamereactor
nyheder
Neva

GRIS- og Neva komponist foretrækker at lave musik til spil fremfor film

Det er ikke første gang vi hører det fra komponister.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Det er naturligvis en unik udfordring at komponere musik til en oplevelse til enten helt eller tildels kontrolleres af en spiller, men vi har hørt gentagne gange fra komponister i felten, at det faktisk er tilfredsstillende at komponere musik til netop spil.

Studiet Nomada har lavet GRIS og det kommende Neva, og begge spil får musik af Barcelona-bandet Berlinist. Vi fik for nylig muligheden for at tale med dem, og de siger at de faktisk foretrækker at komponere musik til spil:

"We really love to make a movie, but videogame, with those interactive parts and the fact that it's not a passive medium, that you can play with it, it's a little bit more interesting for us. When the music helps you out during a playing session of your favorite game is something that really fulfill us as as people".

Bandet fik for alvor en tid i rampelyset efter så mange elskede musikken i GRIS, og bandet reflekterede også over den berømmelse der hørte med efterfølgende:

"We already loved video games before GRIS but now, as part of them it's something special to do a soundtrack, but it's a privilege when you can work for a soundtrack for game like this".

HQ

Relaterede tekster

NevaScore

Neva

ANMELDELSE. Skrevet af Ketil Skotte

Nomada Studios opfølger til Gris rammer visuelt og emotionelt rent som sin forgænger, og formår samtidig at levere en mekanisk tilfredsstillende oplevelse.

Neva

Neva

PREVIEW. Skrevet af David Caballero

Jeg har rejst igennem Summer- og Autumn-kapitlerne for at få en idé om hvad Nomada Studios GRIS-opfølger kan.



Indlæser mere indhold