Der er få vi elsker at hade som Crytek-bossen Cevat Yerli. Mest af alt fordi han konstant slynger om sig med procentsatser både under udvikling af spil og i udtalelser generelt.
Den nyeste kommentar er således, at 60 procent af et spils kvaliteter er grafikken. Sådan fortæller han i et interview med Xbox 360 Magazine.
"Folk siger at grafik intet betyder, men prøv lige at spil Crysis, og fortæl mig så, at grafik ikke er vigtig", kommenterer han og afslutter med at sætte tal på oplevelsen.
"Graphics, whether it's lighting or shadows, puts you in a different emotional context and drives the immersion. And immersion is effectively the number one thing we can use to help you buy into the world."
"The better the graphics, the better the physics, the better the sound design, the better the technical assets and production values are - paired with the art direction, making things look spectacular and stylistic is 60 per cent of the game."
Hvad mener I? Betyder grafik så meget? Eller skal tallet nærmere ses som et udtryk for at designet skal hænge sammen? Spiller I mange grimme spil, kun de pæne, eller er det noget helt andet, der bestemmer, om et spil fanger?