Tillykke med den succesfulde lancering! Var der nogensinde nervøsitet om at gå ind som novice i onlinerollespilsmarkedet, eller regnede i med salgstal i denne udstrækning?
Vi er meget stolte over successen. Samtidigt ved vi også, at vores arbejde kun lige er gået i gang. Vi skal tilbyde nyt materiale og nye spilsystemer med jævne mellemrum gennem 2012 og videre. Fansene venter sig intet mindre. Vær klar til at se massiv ekspanderen i The Old Republic og dets univers i januar, marts og med jævne mellemrum derefter.
Er der noget, I ville have gjort anderledes, nu når I ser hvordan The Old Republic fungerer på det store marked?
Jeg tror ikke, vi ville lave nogen forandringer, men det betyder ikke, at vi bare læner os tilbage og slapper af nu. Der er fejl der skal rettes, ydelse der skal rettes, nyt materiale der skal implementeres, og spilsystemer der skal forbedres.
Jeg må sige, at jeg er overrasket over, hvor hurtigt I udgiver jeres første store patch. Spillet har været online i nogle uger, og den store skare af spillere har først lige fået deres Jedi-klæder på for første gang. Er patchen kun rettet mod spillere, der har nået level-loftet?
Patch 1.1 er først og fremmest rettet mod spillere på level 50. Selvom der er allerede er tonsvis af ting at foretage sig, skal vi selvfølgelig blive ved med at tilføje materiale.
Nu hvor vi spillere har fået vores lyssværd, laserpistoler, rumskibe og speeder, kan jeg ikke lade være med at tænke over, hvilken typer af våben og items, der bliver tilføjet, så jeg kan føle mig stærkere og mægtigere år efter år?
Vi vil fortsætte med at tilføje nyt udstyr og items med jævne mellemrum. Spillere på level 50 kommer til at se bunkevis af nye items i opdateringen, der kommer i marts, men vi planlægger også at tilføje udstyr til spillere på lavt level. Det kan være alt fra kæledyr og speedere til helt nye transportmidler.
Gennem tidsrejser introducerede World of Warcraft sine spillere for en helt ny måde at fortælle historie i onlinerollespil. Pludselig kunne vi opleve hændelser, der skete i for eksempel Warcraft III eller de forskellige bøger. Har I planer om at implementere noget lignende for at forankre tilknytningen til filmene?
Tidsrejser føles ikke typisk for Star Wars. Samtidig ved vi, at vi vil fortsætte med at fortælle nye historier i mange år fremover, så man ved aldrig...
Ville du sige, at Star Wars: The Old Republic stort set er Knights of the Old Republic 3, eller har I planer om, på sigt, at lave en singleplayer-titel, der ikke vil udspille sig online, for at fortælle mere af historien om Revan og Malak?
Lige nu har vi ingen planer om at lave et singleplayer-spil som Knights of the Old Republic 3. Man ved dog aldrig, hvad der kan ske i The Old Republic. Et nik til gamle KOTOR-fans i fremtiden kunne være cool.
Har I tænkt jer at gøre The Old Republic Mac-kompatibelt?
Der er jo altid Boot Camp ;-)
Vi kigger dog på en potentiel Mac-version. Mere information har vi ikke i øjeblikket.
Havde George Lucas nogen kommentarer til The Old Republic? Spiller han måske selv?
Nja, George er filmskaber ind i sjælen, og desuden den øverste chef for Lucasfilm. Vi arbejder dog meget tæt sammen med Lucasfilm, der synes godt om at vi udvider Star Wars-universet.
Mange tak!