Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Leder efter en ny fantasy tv-serie


Min kæreste og jeg har set alt, hvad vi kan, af Game of Thrones indtil nu. Men det føles som laang tid til næste sæson starter. Så vi leder efter en ny fantasy-serie som helst er lidt a la Game of Thrones. Har i nogle ideer GR?
  • 0
Hmm kender ikke noget helt ligesom Game of Thrones men har nogle fantasy serier jeg kan anbefale.

Dragonlance Chronicles og Dragonlance Legends (Specifikt Twins, Chronicles skal helst læses før denne) trilogierne som begge er helt standard men virkelig god fantasy.

Wheel of Time:

Aldrig selv læst den men hørt en del godt om dette mastodont fantasy værk som strækker sig over 13 bøger.

Temeaire:

Mere hvad nu hvis end Fantasy, men da hvad nu hvis delen er hvad der vile ske hvis der eksisterede Drager I vores verden under Napoleons krigen tæller det vel ind under denne kategori. Min personlige favorit serie, men har ikke så meget tilfældes med Game of Thrones.
Heroes get remembered, but legends never die
  • 0
Hov det glemte jeg at skrive. Det skal være TV-serier. Ikke bøger. Men tak for bogtips anyway
  • 0
Ah okay, kan ikke hjælpe så meget der så
Heroes get remembered, but legends never die
  • 0
Jeg ville råde dig til at opgive søgningen. Det er spild af tid, og du finder ikke noget i stil med Game of Thrones, der holder vand. Der er ikke noget, der er godt nok. Du KAN, hvis du er ligeglad med kvaliteten, se nærmere på Camelot og Merlin. Måske The Tudors kunne være noget værd, men den har jeg ikke set det mindste fra, så jeg ved ikke heelt hvad det er. Jeg har set lidt fra Camelot og Merlin, og dem vil jeg ikke se på igen.

Måske I skulle se Rome istedet.
"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
  • 0
Sejborg:

Det enelig rigtig, Merlin er ret god men ikke I nærheden af Game of Thrones. Det er et sjovt lille "hvad nu hvis" tag på den klassiske Kong Arthur legende.
Heroes get remembered, but legends never die
  • 0
Må sige jeg er enig med Sejborg. Game of Thrones er den første rigtig gode medieval fantasy tv serie. The Tudors er okay, fra hvad jeg har set, men det er nærmere historisk drama.
Shit happens...
  • 0
  • JØP
  • JØP
Jeg kan også anbefale Merlin. Når den tager fat i sin historie (i stedet for individuelle afsnit, hvis I forstår), bliver den ret god, og mankerer virkelig at holde af karaktererne. Men jeg så den også efter at have set GoT, så der var lige nogle kameler, der skulle sluges i starten. Men derefter var den underholdende.

Hvad med at prøve at kigge på den nye serie Once upon a time? Den skulle være OK, og den har nogle sjove udgaver af de kendte eventyr. Jeg har dog ikke set den, så det er bare andenhåndserfaringer, jeg giver ud af her.
  • 0
  • GTY
  • GTY
Kan klart anbefale The Seeker min favorit udover Game of Thrones
I will be back for more gaming
  • 0
Citerer Sejborg:
Jeg ville råde dig til at opgive søgningen. Det er spild af tid, og du finder ikke noget i stil med Game of Thrones, der holder vand. Der er ikke noget, der er godt nok.

Berserk er flere mil bedre end Game of Thrones.
  • 0
Citerer Xalio:
Berserk er flere mil bedre end Game of Thrones.


Jeg behøver ikke engang at vide hvad Berserk er, for at kunne sige at det ikke passer.
"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
  • 0
Citerer Sejborg:
Jeg behøver ikke engang at vide hvad Berserk er, for at kunne sige at det ikke passer.

Så går du glip af en del.
Berserk er alt det GoT prøver på at være. Episk, voldelig, dyb, taktisk, indsigtsrig, you name it. Karakterudviklingen i Berserk er tilmed også bedre.

Misforstå mig ikke, jeg kan selv godt lide GoT især pga. den massive produktionsværdi HBO ligger i serien. Men Berserk er i en liga for sig, når det gælder middelalderlige fantasi serier.
  • 0
Citerer Sejborg:
Citerer Xalio:Berserk er flere mil bedre end Game of Thrones.

Jeg behøver ikke engang at vide hvad Berserk er, for at kunne sige at det ikke passer.


Det er en anime for dem der ikke ved det og har faktisk hørt rigtig meget godt om den.
Heroes get remembered, but legends never die
  • 0
  • JØP
  • JØP
Citerer FlamingSilentShadow:
Citerer Sejborg:Citerer Xalio:Berserk er flere mil bedre end Game of Thrones.

Jeg behøver ikke engang at vide hvad Berserk er, for at kunne sige at det ikke passer.

Det er en anime for dem der ikke ved det og har faktisk hørt rigtig meget godt om den.


Hvis det er en anime, er den da ikke direkte sammenlignelig med GoT, sådan rent teknisk. Selvom CGI er nået langt, er det alligevel svært at hamle op med en tegnet verden.
  • 0
Citerer JØP:
Hvis det er en anime, er den da ikke direkte sammenlignelig med GoT, sådan rent teknisk.

Det var også grunden til, jeg ikke direkte kom med den som en anbefaling. Men hvad angår miljø, genrer og tildels temaer minder den meget om GoT.
  • 0
Citerer Sejborg:
Måske The Tudors kunne være noget værd


The Tudors er rigtig god, men der er selvfølgelig ikke så meget fantasy over den.
"She doesn't quite chop his head off. She makes a Pez dispenser out of him."
  • 0
Kan være vi skal brede spekteret lidt så, hvis der ikke er så meget. Har i nogle fantasy-serie anbefalinger (der ikke har nødvendigvis har noget med GoT at gøre)?

Berserk har jeg allerede på min liste over anime jeg bør se
  • 0
Rome er ikke fantasy men den er satmer en af de bedste serier lavet nogensinde.

Turdors er jo i samme boldgade - startede på sæson ét men fandt den gabende kedelig. Og jeg er endda historiker.
"People who are shit at things tend to massively over-estimate their competence."
  • 0
Jeg har kærlige minder af Buffy the Vampire Slayer fra dengang Tv2 sendte den for nogle år tilbage. Jeg ved ikke hvordan den holder stand nu, desværre.
  • 0
Citerer Maageman:
Kan være vi skal brede spekteret lidt så, hvis der ikke er så meget. Har i nogle fantasy-serie anbefalinger (der ikke har nødvendigvis har noget med GoT at gøre)?


Der er bare ikke særlig mange serier i fantasy settings. Det kræver mange ressourcer at lave et fantasy setting, da der både skal investeres i kostumer, kulisser, special effects til magi og lign., makeup til evt. monstre osv., før du overhovedet kan begynde at tænke på ressourcer til hyring af gode skuespillere, instruktører og forfattere. Så historisk har det nærmest været en umulig opgave at lave en fantasy tv-serie, der kunne resultere i noget af værdi, så derfor er de ikke blevet lavet.

Det er først for ca. et årti siden, at der er begyndte at komme talent og penge i Tv-serier (dog med Twin Peaks som en freak of nature).
Så der har været et mangel på talent, mangel på penge, og samtidig så er fantasy genren blevet set lidt som noget fjollet noget, som alligevel kun kunne tiltrække dem som gad at spille D&D, så målgruppen var meget lille (troede man). Så du finder altså ikke særlig mange serier i et fantasy setting. Ellers så er der jo Hercules og Xena, men jeg tvivler på at det er sådan noget I søger.

Så jeg vil istedet råde dig til, at finde ud af, hvad det er ved Game of Thrones I godt kan lide; er det f.eks. er volden, nøgenheden og intrigerne der fanger Jer, for så kunne f.eks. Spartacus også ligepludselig være det I søgte (pilotten er dog noget værre lort).
"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
  • 0
Rome og Spartacus er nok de serier som kommer nærmest GoT formlen med blandingen af politiske intriger, sex og voldelige kampe.

Ellers er der serier som The Tudors og The Borgias, hvor fokus er mere på de politiske intriger.

I en lidt anden boldgade er der en serie som Grimm, der kobler gamle folkeeventyr med den moderne politi-efterforsknings genre.
Bazzinga!
  • 0
Merlin er lidt børnevenligt iforhold til GOT, men serien er okay
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer Sejborg:
Jeg behøver ikke engang at vide hvad Berserk er, for at kunne sige at det ikke passer.


Jeg har rent faktisk set den og jeg kan sige at du har fuldstændig ret, det passer ikke. Game of Thrones er klart den bedste af de 2 IMO. Men det er selvfølgelig blot et spørgsmål om smag, jeg kan sagtens forstå hvorfor nogle ville foretrække Berserk. Faktisk er Berserk et udemærket forslag. Dog bør det nævnes at serien slutter på en cliffhanger da mangaen den var baseret på ikke var færdig da de valgte at lave en anime. Heldigvis er de igang med at udgive en række film baseret på mangaen, som dog vidst intet har med serien at gøre, så det kan være vi får en endelig afslutning på den aligevel.

Som minisnor nævner er Rome også en mulighed. Jeg er selv igang med at se den i øjeblikket og købte den udelukkende fordi jeg ville have en tv serie der mindede om Game of Thrones. Har set en 6-7 afsnit indtil videre. Den er vel okay, men heler ikke mere. Det er ikke ligesom Game of Thrones hvor jeg havde set hele 1. sæson 2 gange efter 5 dage. Jeg kan dog godt se lighederne.

Jeg må tilstå jeg stadig er rimelig grøn når det kommer til fantasy, hvad end der er tale om film, tv serier eller bøger men jeg arbejder på det. Er igang med Hobbitten i øjeblikket og den første bog i Wheel of Time serien ligger også og venter på at blive læst. Jeg har også læst de 2 første bind i A Song of Ice and Fire serien som Game of Thrones er baseret på. De kan varmt anbefales og man er netop ved at udgive serien på Dansk. A Game of Thrones (Kampen om Tronen) og A Clash of Kings (Kongernes Kamp) er udgivet og A Storm of Swords (En Storm af Sværd) kommer en gang sidst på året. Eller du kunne selvfølgelig også bare købe dem på original sproget hvor de første 5 af seriens planlagte 7 bøger er udgivet.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Jeg står i præcis samme situation, og nu leder kæresten og jeg også efter noget godt til tossekassen. Rome er rigtig fed, og især karakter fortællingen er virkelig fed, her er ikke noget med statiske mennesker der aldrig kommer videre.

Hvis vi breder spektret lidt ud så skulle serien "Firefly" være rigtig god (Ved godt det er Sci-fi, og ikke fantasy, men måske det ku' være noget ). Jeg har den ihvertfald liggende på posthuset til afhentning senere i dag.

Semi off topic: Jeg er lige blevet færdig med bog 4 i "Song of Ice and fire". Kan kun anbefales, især i bog 3 (udkommet i 2 dele) kommer der smæk for skillingen Er lige gået i gang med bog 5, men er noget bange for at der kommer til at gå LAAAANG tid inden George RR Martin er færdig med den næste
People say I can't be a vegan. But all Mario ate was flowers and mushrooms and look how big & strong he was. Plus he could spit fireballs- Arian Foster
  • 0
Jeg erklærer mig enig med Xalio. Hvis du ikke er imod anime, så er Berserk ultimativt det bedste valg.
Serien er ikke bare den bedste anime-serie jeg har set, men bare den bedste serie jeg nogensinde har set... period. De to sidste afsnit er det mest vilde klimaks på en i forvejen fantastisk serie. Gør det!

Du kan med fordel også begynde at se Record of Lodoss War , der er mere fantasy-agtig end Berserk - på godt og ondt.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!