Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Copenhell 2013 - ønske line up


Her er min liste.

Hypocrisy - Moonspell - My Dying Bride - Testament - Amon Amarth.

"Mindre kendte bands". Katatonia - Insomnium - Daylight Dies - Saturnus - Alcest - Ensiferum - Agalloch - Barren Earth - Vintersorg - In Mourning.

jeg vil også havde sat Opeth på..men de spillede i 2011
  • 0
Synes ikke der var nok ny-metal i år, så næste år vil jeg have dobbelt-op med Slipknot, Korn og System of a Down.

og så smid et par gode folk-metal bands med i hatten. Korpiklaani var fedt!

Og så skal Dimebag komme tilbage i zombie-form og spille en koncert med Pantera. Yep.
IF LIFE GIVES YOU LEMONS, YOU FIND A NEW GOD
  • 0
Citerer bullerbassen:
Amon Amarth.


Og Manowar. Så køber jeg billet uanset hvad resten af koncerterne består af, om det så er Justin Bieber og Lady Gaga, og en blanding heraf. (Selvfølgelig gør det ikke det, men overdrivelse fremmer forståelsen).

Citerer Sturmgeist:
Slipknot


Ville jeg slet ikke heller have noget imod at se.
  • 0
Citerer Sturmgeist:
Synes ikke der var nok ny-metal i år,


Festivallen leverer da næsten ikke andet end ny metal. Og nu-metal må de helst gerne holde laaaangt væk fra festivallen!

Jeg så til gengæld gerne at de prøvede med flere melodiske bands. Danske Manticora kunne f.eks. sætte gang i en vild fest derinde. Flere gamle og klassiske bands. De havde godt nok Saxon i år, men traditionel heavy er generelt alt for udeladt på festivallen. King Diamond kunne da godt liiiige ha' slået et smut forbi København efter den FANTASTISKE koncert på Sweden Rock ugen før, og ellers er der massere af bands at vælge imellem, for slet ikke at glemme nævnte Manowar.

I år havde et fedt lineup, men manglede melodi.
From rivers of sorrow to oceans deep with hope... I have travelled them - Chuck Schuldiner (Death - Perennial Quest)
  • 0
Jeg har aldrig fundet Copenhell til at have et vildt interessant line-up. Der er ofte kun 1-2 navne, som jeg har en interesse i, hvilket er ret sørgeligt. Måske er jeg bare ikke målgruppen arrangørerne sigter efter. Oh well.

Af de større navne kunne jeg godt tænke mig at se:
Agalloch - Wolves in the Throne Room - Neurosis - Anaal Nathrakh - Electric Wizard

Af de mindre kendte (og mere obskure) bands:
Sleeping Peonies - Tesa - Fell Voices - Clair Cassis - Antediluvian - Gridlink - Planning for Burial
  • 0
Et band ville gøre det hele fantastisk..

Megadeth!
"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
  • 0
Citerer BumZen:
Festivallen leverer da næsten ikke andet end ny metal. Og nu-metal må de helst gerne holde laaaangt væk fra festivallen!


Nuøøøh.
IF LIFE GIVES YOU LEMONS, YOU FIND A NEW GOD
  • 0
Ville rigtigt gerne have set Korpiklaani, Gojira, Mastodon, Immortal, Anthrax, så ville ikke have noget imod at de vendte tilbage næste år.

Kunne godt tænke mig at de fik fat på

Vektor, Ghost Brigade, Wormrot, Baroness, Helloween, Gamma Ray, Therion, Dream Theater, Overkill
Bye bye
  • 0
Citerer Xalio:
Jeg har aldrig fundet Copenhell til at have et vildt interessant line-up. Der er ofte kun 1-2 navne, som jeg har en interesse i, hvilket er ret sørgeligt. Måske er jeg bare ikke målgruppen arrangørerne sigter efter. Oh well.

Af de større navne kunne jeg godt tænke mig at se:
Agalloch - Wolves in the Throne Room - Neurosis - Anaal Nathrakh - Electric Wizard


Nej, du er bare ikke målgruppen for metalfestivaller, da de helst gerne kun ser et eller to af disse fordi det simpelthen er så skævt, og flere af dem passer ikke ind i en festival "setting". Roskilde har det med at booke flere af denne type bands.

Jeg betalte dog personligt gerne for at se flere af dem, så kunne da godt håbe at Copenhell begyndte at eksperimentere lidt med lidt mere end metal til moshpitten!

Citerer The Pez Dispenser:
Vektor, Helloween, Gamma Ray, Therion, Dream Theater, Overkill


Enig i alle ovenstående. Især Vektor kunne være fedt. Jeg så Gamma Ray her forrige weekend, og det var godt nok fantastisk. MEGET bedre end Helloween, som jeg synes var jævnt trist da jeg så dem.
From rivers of sorrow to oceans deep with hope... I have travelled them - Chuck Schuldiner (Death - Perennial Quest)
  • 0
Personligt håber jeg på flere Skandinaviske bands.... men det er vel smag og behag
  • 0
Nu har jeg ikke fulgt så meget med de sidste par år, så ved ikke hvilke bands der har været på Copenhell, men skulle jeg komme med nogle bud, som jeg rigtig gerne ville se... bliver det...

- 36 Crazyfists (Så dem på VEGA for mange mange år siden)
- Chimaira (De skulle være ret fede live)
- Horse the band (Så dem for nogle år siden, så overraskende en performance)
- As I Lay Dying (TOTALT YNDLINGSBAND)
- Gojira (Bare fordi de er awesome)
- Suicide Silence
- Poison The Well (Har dog hørt rygter om de trækker sig fra musikken, VERY VERY SAD)
There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
  • 0
Machine head
Cavelera conspiracy
Gallows
Mushroom head
Divine heresy!!!

2013 copenhell!! Not for the faint-hearted!
  • 0
ensiferum, moonsorrow, amon amarth, finntroll, og tyr, som nogle af de store og af de små måtte gormathon, vanir, svartsot igen gerne komme og som det helt store band kunne iron maiden jo komme

bullerbassen der var de skandinaviske bands
  • 0
Citerer pipno:
ensiferum


Enig!!! De er awesome

Iron Maiden, Vektor, KoRn, SoaD, Rammstein.
https://www.youtube.com/watch?v=MPccW4btUCs
  • 0
One Direction, Backstreet Boys, Nik & Jay, Nickelback, Aqua, Alphabeat, Selvmord og min papfars garageband The Sultans
Nøglen til lykke er ikke at have de bedste ting. Den er at kunne sætte pris på de ting man har.
  • 0
Citerer Flesherboy:
One Direction, Backstreet Boys, Nik & Jay, Nickelback, Aqua, Alphabeat, Selvmord og min papfars garageband The Sultans


Tror du skal foreslå det til Grøn koncert...
There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
  • 0
Katatonia. Helloween. Megadeth. Pestilence... og selvfølgelig alle Flesherboys forslag.
:)
  • 0
Citerer Lee West:
Helloween


Ja^^

Især hvis de havde det originale line up. Kai Hansen og sangeren. Kan ikke lige huske hvad han hed, med det var vildt godt

Også Megadeth OG Slayer. Jeg nægter at dø før jeg har mødt Tom Araya!

Ham er jeg helt vild med Et rart og behageligt menneske på alle måder

http://www.youtube.com/watch?v=d29V_VrmIDM

Tillagt 2012-06-30 23:53:
Han kan også lide "gammel" musik, ligesom mig

Beatles, The Who, Led Zeppelin etc...
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Citerer Cisplatin:
Især hvis de havde det originale line up. Kai Hansen og sangeren. Kan ikke lige huske hvad han hed, med det var vildt godt

Grr, har lyst til at sige "get over Kiske", men kun fordi det er det eneste der bliver snakket om i alle Helloween tråde på sider som Youtube og Blabbermouth. Ville ikke være fair at sige her^^. Siger i stedet, tjek Unisonic, det er Kiske og Kai Hansen på et splinternyt power metal album der udkom i maj måned. http://www.youtube.com/watch?v=3fBuaRNXmxk&feature=related

Står selvfølgeligt bag Helloween, ville elske at høre dem live, gerne side om side med Gamma Ray og egentligt også Unisonic. Så er der da power for alle pengene.
Bye bye
  • 0
Citerer The Pez Dispenser:
Grr, har lyst til at sige "get over Kiske",


Jo jo, sry

Jeg synes bare han synger godt

Men på en måde kan jeg bedre lide Kai Hansens stemme. Min ynglingsplade med Helloween er Walls of Jericho og jeg har den på vinyl. Hylsteret indeni er desværre ikke det originale. Det er bare hvidt. Lidt surt, men jeg købte den billigt på et loppemarked og det er jo alligevel også pladen der er vigtigst

Unisonic? Det vidste jeg ikke. Den skal jeg have. Har vistnok ikke nogen Gamma Ray skiver tror jeg.

Jeg har ikke rigtigt fået styr på mine cd'er og lp'er endnu. Det er jo også kun et lille år siden jeg flyttede

Tillagt 2012-07-01 10:51:
Det er den her ikke?

http://cdon.dk/musik/unisonic/unisonic-17768211
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Citerer Cisplatin:
Jeg synes bare han synger godt

Han er også en glimrende sanger , personligt er jeg dog betydeligt mere begejstret for Deris, syntes klart Helloween bedste materiale er at finde i deres senere materiale.

Walls of Jericho er awesome .
Bye bye
  • 0
Citerer The Pez Dispenser:
Walls of Jericho er awesome


Ja den er

Jeg har næsten ikke nogen af de nyere cd'er. En har jeg vidst. Kan bare ikke huske hvad den hedder, men jeg synes ikke den var ret god
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Citerer Cisplatin:
En har jeg vidst. Kan bare ikke huske hvad den hedder, men jeg synes ikke den var ret god

Du burde give dem en chance, de har lavet nogle virkeligt fede ting, havde blandt andet et vold godt album i 2010. De har efterhånden overgået de gamle Keepers albums gentagende gange .
Bye bye
  • 0
Citerer The Pez Dispenser:
Citerer Cisplatin:En har jeg vidst. Kan bare ikke huske hvad den hedder, men jeg synes ikke den var ret god
Du burde give dem en chance, de har lavet nogle virkeligt fede ting, havde blandt andet et vold godt album i 2010. De har efterhånden overgået de gamle Keepers albums gentagende gange .


Ja Det burde jeg nok. Er lidt fattig lige pt. Men jeg vil skrive dem, bag øret
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Opeth
Dream Theater
Between the Buried and Me
August Burns Red
TesseracT
Animals as Leaders
Nevermore
Gojira
Cynic
Solution. 45
Warmen

vil betale 100 tusind for en billet til det
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!