Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Musik: Hvad hører du nu?


Khors - Night falls onto the front of ours

Rimlig god melodisk Death/black ... endnu et navn de skulle have booket til Copenhell istedet for den overflod af vatnisse "rock bands" som de har booket i år
  • 0
lytter meget til Lukas Graham og Christopher for tiden.. dejlig sommer musik!

The wombats bliver dog stadig hørt ret ofte! er vilde med dem!
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Nu har jeg hentet små 50 numre ned jeg hører i bilen. Men for tiden gør Ariana Grande det meget godt med sangen "One Last Time"
Relax, I'm just fuckin' with ya.
  • 0
Af en eller anden grund hører jeg meget Peter Gabriel for tiden, men er allermest til hans mest tilgængelige musik faktisk (selvom jeg typisk elsker musikalske eksperimenter). Albummet »So« holder stadig 100 p.
  • 0
Citerer Stampe128:
Af en eller anden grund hører jeg meget Peter Gabriel for tiden, men er allermest til hans mest tilgængelige musik faktisk (selvom jeg typisk elsker musikalske eksperimenter). Albummet »So« holder stadig 100 p.


Peter Gabriel er awesome. Om end jeg er allermest til hans Genesis-albums og første soloalbum.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Lige nu hører jeg den gamle nye Love Is Free med Robyn feat. La Bagatelle Magique. Hører den gerne al for højt om morgenen i badet, og tror naboen er ved at få spat af at høre mig sige boom chica boom chica boom
Sometimes things that are expensive are worse
  • 0
simple plan bliver afspillet meget

5 seconds of summer har lavet, hvad jeg synes, er et fantastisk nummer - She's kinda hot
hold kæft jeg synes den er catchy!
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Citerer Trollmeister97:
simple plan bliver afspillet meget

Navnet sagde mig et eller andet, så jeg googlede dem lige. Welcome to My Life og Shut Up! ringede da nok lige en klokke. Efterhånden en del år siden jeg hørte dem sidst. Det er ret sjovt at se, hvordan start-midt 00'er pop/rock nu er blevet populært hos yngre grupper, der ikke kan huske dem fra dengang (uden at dette nødvendigvis gælder dig).

Jeg faldt også over en kommentar på Youtube tidligere i år, der fortalte hvor meget bedre mainstreamen var for 10-15 år siden - fra en yngre bruger, der fandt musikken som et alternativ til den nuværende pop... Sidst jeg tjekkede er mainstreamen ikke dårligere stillet idag end dengang.

Anyway... Hører netop Kate Bush - Feel It fra en formidabel plade.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Jeg hører meget The Minds Of 99's nye sang, »Ud af min krop«. Ufatteligt godt skrevet - jeg synes den rammer lige ned i den unge tidsånd. En af de bedste dansksprogede sange, jeg har hørt gennem tiden.
  • 0
Citerer Ak-master:
Anyway... Hører netop Kate Bush - Feel It fra en formidabel plade


Jeps, helt enig. Købte den dog på grund af Wuthering heights, men resten er også klasse.

Ellers hører jeg hele tiden Cradle of Filth - Lilith immaculate og Erik Satie - Gnossienne no.1 på skift.

Sidstnævnte fordi jeg prøver at lære den på klaver og så er det et rigtigt godt feel good nummer synes jeg
  • 0
Citerer Aalborg:
Købte en møg billig tre dobbelt CD med skrattende Jazz fra 1920'erne... epic!!!


Link?
  • 0
Citerer Ak-master:
Citerer Trollmeister97:simple plan bliver afspillet meget
Navnet sagde mig et eller andet, så jeg googlede dem lige. Welcome to My Life og Shut Up! ringede da nok lige en klokke. Efterhånden en del år siden jeg hørte dem sidst. Det er ret sjovt at se, hvordan start-midt 00'er pop/rock nu er blevet populært hos yngre grupper, der ikke kan huske dem fra dengang (uden at dette nødvendigvis gælder dig).

Jeg faldt også over en kommentar på Youtube tidligere i år, der fortalte hvor meget bedre mainstreamen var for 10-15 år siden - fra en yngre bruger, der fandt musikken som et alternativ til den nuværende pop... Sidst jeg tjekkede er mainstreamen ikke dårligere stillet idag end dengang.

Anyway... Hører netop Kate Bush - Feel It fra en formidabel plade.


tjo.. Jeg har altid rigtig godt kunne lide Simple Plan, på trods af jeg måske er for ung til at kende til dem Jeg synes også, at meget af det "gamle" musik, er bedre end det nye... kun få kunstnere rammer rigtigt hos mig i disse dage det hele er nok bare blevet for " basset " til min smag, men det vel det at flertallet kan lide
Forstår nok bare ikke musik kulturen idag.. man skal være lidt af en tramp, som pige, hvis man vil slå igennem, og mænd skal synge om alle de damer de laver,, det i hvert fald mit syn på størstedelen af musik idag, og kunsterne til. Derfor bliver jeg altid glad for at se en "rigtig" kunstner, og ikke et Nicki Minaj Rip-off..
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
@Trollmeister
Lige præcis sådan en slags kommentar, jeg hentydede til. Jeg er som udgangspunkt ret træt af den samme gamle sang om, at musikken var meget bedre i gamle dage, og når disse "gamle dage" pludselig ikke er længere tilbage, end hvad jeg selv kan huske, så forstår jeg det slet ikke, da jeg selvfølgelig har en god ide om, hvordan musikken rent faktisk lød dengang.

Det tager tid at opdage og finde den gode musik, og som udgivelserne kommer på afstand bliver det lettere at skille bukkene fra fårene. Så lad vær med at afskrive den nuværende musik helt - måske du bliver fan om 10 år.

/preach

Lytter til Beach House - Sparks | Første single fra deres nye album. Stadig awesome.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Lige nu hører jeg meget den nye med USO og Johnson "Supermayn I Lommen" https://youtu.be/0kH82yDnAYo

Der er godt gang i den.
  • 0
It's alive!

Kendrick Lamar - You Ain't Gotta Lie (Momma Said)

Jeg bliver imponeret på ny, hver gang jeg giver mig til at lytte til hans seneste udspil.
Guaranteed classic!
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Jeg var (og er stadig) svært skuffet over det. Føler slet ikke at det kunne leve op til Good Kid, Mad City. Jeg kan dog godt forstå hvad der fik anmelderne og hypetoget op at køre, og det helt sikkert et teknisk godt album, men du godeste hvor syndes jeg altså det var kedeligt og prætensiøst
  • 0
Citerer SejPlayer:
Jeg var (og er stadig) svært skuffet over det. Føler slet ikke at det kunne leve op til Good Kid, Mad City. Jeg kan dog godt forstå hvad der fik anmelderne og hypetoget op at køre, og det helt sikkert et teknisk godt album, men du godeste hvor syndes jeg altså det var kedeligt og prætensiøst


Good Kid, Mad City er udmærket. Men der var flere beats, jeg ikke var glade for. Der er spektakulære numre som "Good Kid", "Peer Pressure" og "Sing About Me / Dying of Thirst". Men som helhed var jeg ikke totalt tilfreds. Jeg plukkede ofte de samme, enkelte numre ud og hørte disse.

To Pimp a Butterfly indeholder ingen dårlige skæringer. Super produktion. Gode beats. Fra adskillige producere, MEN dette lægger man ikke mærke til. Ingen irriterende omkvæd, omend de heller ikke alle er super fængende, hvilket nok gør albummet sværere at lytte til. Pragt præstationer fra Kendrick, og gæsterne er godt valgt. Og så er albummet selvfølgelig bare generelt godt gennemført, konceptuelt og musikalsk.

Jeg er kæmpe fan. Men nu kan jeg også godt lide denne slags albums. Super ambitiøst og talentfuldt.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer Ak-master:
Citerer SejPlayer:Jeg var (og er stadig) svært skuffet over det. Føler slet ikke at det kunne leve op til Good Kid, Mad City. Jeg kan dog godt forstå hvad der fik anmelderne og hypetoget op at køre, og det helt sikkert et teknisk godt album, men du godeste hvor syndes jeg altså det var kedeligt og prætensiøst

Good Kid, Mad City er udmærket. Men der var flere beats, jeg ikke var glade for. Der er spektakulære numre som "Good Kid", "Peer Pressure" og "Sing About Me / Dying of Thirst". Men som helhed var jeg ikke totalt tilfreds. Jeg plukkede ofte de samme, enkelte numre ud og hørte disse.

To Pimp a Butterfly indeholder ingen dårlige skæringer. Super produktion. Gode beats. Fra adskillige producere, MEN dette lægger man ikke mærke til. Ingen irriterende omkvæd, omend de heller ikke alle er super fængende, hvilket nok gør albummet sværere at lytte til. Pragt præstationer fra Kendrick, og gæsterne er godt valgt. Og så er albummet selvfølgelig bare generelt godt gennemført, konceptuelt og musikalsk.

Jeg er kæmpe fan. Men nu kan jeg også godt lide denne slags albums. Super ambitiøst og talentfuldt.

Jamen jeg giver dig ret i alt hvad du siger. Som du selv siger, så er det både ambitiøst og talentfuldt og med god produktion. Men jeg syndes bare det bliver kedeligt. GKMC var for mig langt mere jordnært og relaterbart.
  • 0
Den har stået på David Bowie hele dagen.

Det er virkelig ærgerligt, at han er død. Jeg er kæmpe fan.
  • 0
Citerer Tugay007:
Den har stået på David Bowie hele dagen.

Det er virkelig ærgerligt, at han er død. Jeg er kæmpe fan.


Også her. Eller i hvert fald de sidste to-tre timer - ang. første linje. Ved ikke om jeg er kæmpe fan (tjoo), men jeg har i hvert fald været fan i mere end et par timer!
Jeg hørte Hunky Dory igennem på repeat for få år siden uden rigtigt at høre musikken. Pludselig fanger "Changes" dog min opmærksomhed (ved måske tredje lyt), og så udviklede det sig ligesom derfra.

David Bowie - Thursday's Child
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Keith Ape - IT G MA Remix (Feat. A$AP Ferg, Father, Dumbfoundead & Waka Flocka Flame with Anderson .Paak) [josh pan Opus; co-produced by: sakuraburst, MISOGI, X&G, MEDASIN., oshi]

Om jeg tør vide, hvor de har fået det .Paak vers fra. :whew: Det er direkte :flames:. Definitivt det yderste IT G MA kan komme. 14 minutters godbid. Haps, haps, haps.
  • 0
Kanye West - Famous
Hans nye plade... Den kræver vist et par yderligere gennemlyt. Det hele virker lidt rodet, men det meste lyder jo meget godt!
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Jeg har hørt den igennem en 7-10 gange efterhånden og er grundlæggende ret tilfreds. Langt mere den gamle Kanye og knap så meget den sure Yeezus. Er dog svært skuffet over at han gik væk fra Paul McCartney samarbejdet og den lyd han havde på four five seconds og only one. Ligeså med Rihanna og hendes Anti. Det er en fin plade, men den var ikke det jeg havde forventet og håbet på.
  • 0
hmmm det jeg pt. har på min mobil... The Streets, Tom Waits, Eels, Bowie P.J. Harvey, Elvis Costello, Cat Stevens, Kendrick Lamar.. oh og The Boss.... Bruce Springsteen
"let røven og gør noget"
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!