Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Er Simpsons blevet dårligere?


Jeg har længe synes at The Simpsons var en smule genialt. Men nu har jeg set en masse af de nye afsnit på Tv3 Plus.

Og jeg må sige at jeg synes jokesene var noget mere platte end de lidt ældre afsnit.
Desuden skred handlingen enormt hurtigt frem. Nu prøver de mere at fortælle så mange jokes som muligt på kort tid, istedet for rent faktisk at gøre det sjovt.

Samtidig synes jeg at mange af personerne er fuldstændig uden for karakter.
Fx. Mr. Burns, som er flink over for Homer uden nogen grund overhovedet.

Men hvad siger i, jer der har set det?
"She doesn't quite chop his head off. She makes a Pez dispenser out of him."
  • 0
Synes bestemt også serien har ændret karakter... Før filmen var perverse jokes kun antydede, nu henvender de sig åbenbart mere til et voksent publikum, da de vises meget tydeligt. Synes klart det har gjort serien en del mere plat...
* Chase the morning * Yield for nothing *
  • 0
Flyttet til film
  • 0
De gamle var klassikere de nye ikke. Håber bare at det er et forsøg på at ramme den nye genration som snart stopper
  • 0
Syntes de nye afsnit er lige så gode som de gamle.

Kan godt se hvad i mener med at de er anderledes og har ændret karakter.

Men det betyder jo ikke nødvendigvis at de er dårligere
Where are the sleepless nights i used to live for?
  • 0
  • Liou
  • Liou
Synes den har tabt pusten siden... hmm hvad har det været Sæson 12-14? er ikke helt sikker, deromkring. Det gik dog først rigtig galt ved sæson 17-18 altså omkring samme tid som filmen kom. De burde virkelig aflyse den serie IMO. Om ikke andet så bare for et par år, så kunne man måske i mellemtiden komme op med nogle plots der rent faktisk var sjove men også havde en lille smule dybde som de gamle klassiske afsnit.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
IMO er de stadig gode, bedre end tidligere faktisk.
Hvorfor har is ikke arme og ben? Fordi de er vandskabte HAHA!
  • 0
Simpsons er fantastiske..
Ja serien har ændret stil flere gange, og skal jeg være ærlig så er mit største problem de helt gamle afsnit.. Homer's stemme lyder "forkert" og de ser sgu alle sammen så onde ud.
Men jeg er også den "nyere" generation, så måske jeg stadig har et par år inden jeg bliver mæt af det - og det vil jeg da nyde i fulde drag..

EDIT: Jeg er til gengæld ikke så vild med kameraføringen/tegningerne i de nye sæsoner. Jeg kunne godt lide den gamle 2D stil, og det 3-dimensionelle gør det hele lidt for computeragtigt. Det har mistet en smule charme på det..
If telling the truth is treason, then we are in deep trouble friends.
  • 0
Der er enkelte (lidt) sjove episoder blandt de nye.

Men som helhed synes jeg, serien skulle være stoppet for ti år siden. Helt sikkert. De nye afsnit har megen lidt af den kløgt og originalitet, som de gamle havde. Og så er dialogen i de nye afsnit bare ikke sjove. de sidste par aftener har jeg set nogen afsnit på TV3+. Jeg kunne side et helt afsnit igennem uden være i nærheden af at grine bare én gang.
Let the festivities commence...
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer Emiliatrix:
Der er enkelte (lidt) sjove episoder blandt de nye.

Men som helhed synes jeg, serien skulle være stoppet for ti år siden. Helt sikkert. De nye afsnit har megen lidt af den kløgt og originalitet, som de gamle havde. Og så er dialogen i de nye afsnit bare ikke sjove. de sidste par aftener har jeg set nogen afsnit på TV3+. Jeg kunne side et helt afsnit igennem uden være i nærheden af at grine bare én gang.


Ark ja jeg så en halloween episode og en anden hvor emnet var Marges kamp mod UFC. Det er bare ikke det samme længere. Deres plots er supertynde, umorsomme og ligegyldige og man har glemt afsnittet igen i købet af no time. Ikke at Halloween afsnittene nogensinde har været specielt dybe men til gengæld plejer de at være morsome men det var overhovedet ikke tilfældet her.

Jeg håber bare ikke det er gået samme vej med den nye sæson af Futurama.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Imo er forfatterne på the Simpsons ved at løbe ind i den problemstilling south park engang lavede grin med, nemlig at "the Simpsons did it"

Idetanken er efter små 20 sæsoner (respekt alligevel) ved at løbe tør, og hvor det tidligere var humor baseret på almene observationer og stereotyper, som de fleste kunne nikke genkendende til fra dem selv, familie eller venner, så er det i dag mere easy punchlines på popkulturens seneste trends eller personer.
Bazzinga!
  • 0
Citerer Liou:
Jeg håber bare ikke det er gået samme vej med den nye sæson af Futurama.


Præcis det samme jeg tænker. Det kunne man desvære godt forestille sig
"She doesn't quite chop his head off. She makes a Pez dispenser out of him."
  • 0
Jeg syntes stadig de er geniale også selvom de har ændret sig...

ligesom Futurame syntes det er nogen geniale serier men ja de skal ikke blive for perverse syntes der er nok af det rundt omkring på TVet.... Sex og ligne skal ikke være noget fy, men det skal heller ikke være noget som skal trækkes ned over alle folk....

Så syntes jeg mere man skal træde på nogen af de provokerende problem emner, som skal frem i lyset
Xboxlive ManiackDK
  • 0
Serien ramte imo bunden omkring sæson 19-20, har set begge sæsoner helt igennem og har formentligt ikke grinet mere end et par gange pr afsnit. Derudover begynder plotlinierne at føltes som gentagelser. Ligesom futurama filmene og mange af de nye futurama afsnit så er det bare som om deres jokes ikke rigtigt virker.

Jeg har mistet tilliden til serien og syntes de skulle stoppe den snarrest muligt, omendt de sidste 2 sæsoner i det mindste har hævet niveauet en smule, men det er heller ikke en svær opgave når man allerde har ramt bunden.

De trænger til at fyre alle deres forfattere og finde nogle nye.
Bye bye
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer The Pez Dispenser:
Ligesom futurama filmene og mange af de nye futurama afsnit så er det bare som om deres jokes ikke rigtigt virker.


Så Futurama er også ramt? dammit.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
de har ændret sig meget med tiden. men jeg synes kun simpsons er blevet bedre med tiden. de gamle afsnit siger mig ikke det store. elsker derimod de lidt nyere
  • 0
Jeg synes Simpsons er nice

Er måske ikke det samme som det var engang.. men nice, det er det
Manchester United forever <3
  • 0
Jeg synes også at det er gået ned ad bakke.

Sæson 20 var godt nok dårlig. Der var kun et enkelt øjeblik jeg synes var sjovt.

Spoiler:
Da Homer & hans far besøger en Pub i Irland og man ser noget fra The Krusty Show på tysk. Da Krusty kom frem på skærmen og sagde Heil Heil, istedet for Hey Hey, da var jeg godt nok ved at flække af grin. Det var nok måden det blev sagt på. Ellers stank alt andet ved den sæson.
The Penitent Man is Humble, He Kneels In Front of God
  • 0
De gamle var klart ebdst synes jeg. Siden sæson 10 synes ejg det langsomt gik nedad, indtil de ramte sæson 17-18 stykker. Derfra har det været ret dårligt synes jeg. Måske jeg husker lidt forkert, men det er nogenlunde sådan, jeg erindrer det

Måske de bare skulle lade serien få fred.
Malus Sylvestris - Formand for Kagepartiet - Kage for folket
  • 0
var kæmpe fan af den serie..de første 10 sæsoner var geniale...men nej hvor gik det hurtigt ned af bakke bagefter..den serie skulle have stoppet den gang
  • 0
Jeg syndes stadig at Simpsons er genialt!
Ja, kvaliteten er blevet bedre, og jeg kan enlig ret godt lide de nye afsnit selvom de er anderledes, det eneste minus er at de begynder at lave sjov med politik, og det kunne jeg måske godt bruge lidt mindre af.
Men jeg har svært ved at se hvornår man kan skælve melle 'de nye' og 'de gamle' afsnit...
  • 0
Citerer Hoejder:
Jeg syndes stadig at Simpsons er genialt!
Ja, kvaliteten er blevet bedre, og jeg kan enlig ret godt lide de nye afsnit selvom de er anderledes, det eneste minus er at de begynder at lave sjov med politik, og det kunne jeg måske godt bruge lidt mindre af.
Men jeg har svært ved at se hvornår man kan skælve melle 'de nye' og 'de gamle' afsnit...

Synes det e genialt med politik jokes Ellers synes jeg også at serien er gået lidt i stampe... Og så det 3 dimensionelle ødelægger det
  • 0
Futurama gjorde det klart, at Groening kan så meget mere end Simpsons, og siden da har det show ikke sagt mig det store.
  • 0
Citerer Hoejder:
Men jeg har svært ved at se hvornår man kan skælve melle 'de nye' og 'de gamle' afsnit...

Når figurene begynder at bryde ud af deres karakterer, så er det en god indikator for at man er på vej ind i de nye afsnit.

Da jeg købte DVD´erne blev jeg lidt chokeret over hvor mange dårlige episoder sæson 11 indeholdt. Der er rigtigt mange af dem der ikke rigtigt har en slutning, hvor man i stedet bare får en tilfældig meningsløs joke. Syntes dog at erindre at kvaliteten steg igen i senere sæsoner
Bye bye
  • 0
Er jeg den eneste, der synes at den første sæson (måske også den 2.) er temmelig kedelig?
Nu er Simpsons godt nok heller ikke lige min favorit serie, men finder den første sæson usædvanlig kedelig (altså de 4-5 afsnit jeg så). Købte sæson 4 som er meget anbefalet, men griner godt nok ikke meget.
Kan meget bedre lide Futurama. Flere jokes. F.eks. hvor Bender opdager sit garderobeskab. hehe
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!