Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Hvilke serier ser du nu


His dark Materials
Den bliver bedre jo længere man kommer frem. Synes Lyra var både belastende og fejlcastet i starten, men hun vokser stille og roligt på mig.
  • 0
Jeg er startet på The Expanse på Amazon Prime.

Det er jo nærmest Mass Effect som serie, indtil videre meget velproduceret og interesant.
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
@Joey
Den er så fed. Er virkelig arrig over den er blevet fjernet fra Netflix. Hvor mange sæsoner er der på amazon, for så kunne jeg godt finde på at skifte?
  • 0
Har set de første tre afsnit af Handmaidens tail og jeg er virkelig fanget. Specielt flashbackene til hvordan samfundet er endt som det er virkelig spændende. Og så er det et glimrende eksempel på, hvorfor statens ikke skal have monopol på at eje våben
  • 0
THE OUTSIDER, på HBO. Se den NU, den holder! Bedste serie jeg personligt har set i en del år.
  • 0
Er lige blevet færdig med The Leftovers.
Næst efter den nye Twin Peaks-sæson er det nok noget af det mest besynderlige, der nogensinde har ramt TV-serielandet. Men modsat Twin Peaks føler man aldrig at showrunneren har mistet kontrol over fortællingen. Alt er sirligt tilrettelagt. Det er bare pissemærkeligt. Man ved aldrig, hvad man kan forvente.

Det er sådan en serie, hvor man ville ønske, at man lige kunne nulstille hjernen og opleve hele turen forfra med friske øjne.

Smuk og rørende, men til tider lidt tung i røven, som seriøse dramaserier ofte kan være.
  • 0
Damn, har genset første sæson af Dirk Gentlys Holistic Detective Agency på Netflix - Den er virkelig bare alt for fed

Den er super mærkelig men virkelig også bare wow. Den kan virkelig anbefales meget herfra

Fik aldrig set sæson 2 da den udkom så er godt i gang med den nu
Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
  • 0
Jeg er lige kommet igennem to meget forskellige serier. Begge rigtig gode.

Dorohedoro (sæson 1)
Virkelig god og sindssygt mærkelig på den måde, som kun japansk anime kan være det. Heldigvis uden de alt for pjattede kvindelige karakterer, der kan være. Her er kvinderne faktisk mega badass og et stort lyspunkt for serien. Eneste anke er umiddelbart selve hovedpersonen, som jeg synes er ret irriterende og - i hvert fald her i første sæson - mest bare er i vejen for sig selv.

The Last Dance
Historien om Michael Jordan-årene i Chicago Bulls. Ikke så mange dikkedarer, bare sindssygt godt fortalt. Og på trods af at det er ti afsnit på 50 min hver, så føles den faktisk ikke for lang.
Tror det er en ret markant fordel, at jeg ikke har dyrket NBA og dermed ikke rigtigt kendte til historien i forvejen.
  • 0
En der gik over min forventninger var The Mentalist
  • 0
Food Wars sæson 2.

Satte første afsnit på overfor kæresten med en klar forventning om, at hun ville kigge forfærdet på skærmen, når tøjet begyndte at flyve af, og derefter kigge mistroisk på mig over, at jeg kunne finde på at sætte sådan noget på foran hende.
Well, hun elsker det. Faktisk til det punkt, at hun hele tiden vil se det, og nu er jeg begyndt at blive træt af det... Jokes on me I guess
  • 0
Synes næsten alt jeg begynder på for tiden er skrald, så ved ikke rigtig hvad jeg skal gå i krig med.
Prøvede lige den nye Lovecraft på HBO, men den blev hurtigt skrottet igen.
  • 0
Jeg har set det meste af serier på Prime video og en hel del på netflix. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå i gang med. Jeg har alle tjenester, men synes jeg savner en intens og god serier. Gider ikke superhelte serie, gerne noget det er de færreste har set

Nogen gode forslag herinde?
  • 0
Jeg ser American Horror Story lige for tiden. Er blevet færdig med episode 1. Det ser lovende ud indtil videre
  • 0

Jeg er lige blevet færdig med Mare of Easttown, og er man til crime ala true detective kan den klart anbefales. Den er velproduceret, mørk og dyster, og så leverer Kate Winslet en virkelig stærk præstation i hovedrollen.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Fringe

Har set den, men der er nu noget særligt over den, eminent skuespil af john noble

  • 0

Ser i øjeblikket blæksprutte spil lige nu. En koreansk serie.

  • 0

Er lidt overrasket over at jeg ikke ser noget til Peacemaker serien (HBO) her på GR, når der dropper en Marvel serie er de første afsnit altid anmeldt på dagen nærmest. 

Nu har jeg så set de første 4 afsnit af Peacemaker og det er vitterligt en af de sjoveste serier jeg nogensinde har set, den er fantastisk, absurd og over the top blodig. 
 

Jeg er aldrig blevet grebet af en DC film eller serie for den sags skyld men nåede lige at se den nye "The Suicide Squad" film inden Peacemaker kom ud og jeg elskede den, præcis samme stemning og humor som serien. 

Det som virkelig stiller den i kontrast med Marvel er hvor absurd universet er, Marvel laver mange crazy aliens og ting men hele den psykose som DC universet er her, er bare et "breath of fresh air".

Jeg kan kun anbefale serien, men se filmen først, den er virkelig også det hele værd, jeg håber DC holder fast i den her stil for det er kraftedeme godt!

Light a man a fire and he'll be warm for the day.. Light a man ON fire and he'll be warm for the rest of his life

In reply to: @Bonzaii Sheep

Er lidt overrasket over at jeg ikke ser noget til Peacemaker serien (HBO) her på GR, når der dropper en Marvel serie er de første afsnit altid anmeldt på dagen nærmest.  Nu har jeg så set de første 4 afsnit af Peacemaker og det er vitterligt en af de sjoveste serier jeg nogensinde har set, den er fantastisk, absurd og over the top blodig.    Jeg er aldrig blevet grebet af en DC film eller serie for den sags skyld men nåede lige at se den nye "The Suicide Squad" film inden Peacemaker kom ud og jeg elskede den, præcis samme stemning og humor som serien.  Det som virkelig stiller den i kontrast med Marvel er hvor absurd universet er, Marvel laver mange crazy aliens og ting men hele den psykose som DC universet er her, er bare et "breath of fresh air". Jeg kan kun anbefale serien, men se filmen først, den er virkelig også det hele værd, jeg håber DC holder fast i den her stil for det er kraftedeme godt!

Enig. Har også set de første fire afsnit nu og er rigtig godt underholdt

  • 0

In reply to: @Niceguy69

In reply to: @Bonzaii Sheep Er lidt overrasket over at jeg ikke ser noget til Peacemaker serien (HBO) her på GR, når der dropper en Marvel serie er de første afsnit altid anmeldt på dagen nærmest.  Nu har jeg så set de første 4 afsnit af Peacemaker og det er vitterligt en af de sjoveste serier jeg nogensinde har set, den er fantastisk, absurd og over the top blodig.    Jeg er aldrig blevet grebet af en DC film eller serie for den sags skyld men nåede lige at se den nye "The Suicide Squad" film inden Peacemaker kom ud og jeg elskede den, præcis samme stemning og humor som serien.  Det som virkelig stiller den i kontrast med Marvel er hvor absurd universet er, Marvel laver mange crazy aliens og ting men hele den psykose som DC universet er her, er bare et "breath of fresh air". Jeg kan kun anbefale serien, men se filmen først, den er virkelig også det hele værd, jeg håber DC holder fast i den her stil for det er kraftedeme godt! Enig. Har også set de første fire afsnit nu og er rigtig godt underholdt

Fedt at du endelig fandt noget som ikke var skrald 😄

Har du set filmen også?

Light a man a fire and he'll be warm for the day.. Light a man ON fire and he'll be warm for the rest of his life
  • 0

@Bonzai

Yes jeg så den da den kom på HBO MAX. Den tog ikke sg selv for seriøst, som mange andre superhelte film gør, så den var bestemt godkendt.

Vi er gået igang med at gense Mindhunters, fed serie.

  • 0

Jeg har lige set Neon Genesis: Evangelion i løbet af de sidste par dage (har dog filmen til gode i aften).

Jeg er generelt ikke til anime (jeg har dog kun set et par), og slet ikke hvis det er i den kliché ende med kaijus og mechas, men jeg havde hørt at Evangelion skulle være mega deprimerende, og DET er lige mig. Og det er den. Den snyder sgu, for den starter med en klassisk "kæmpe robotter mod kæmpe monstre"-præmis, men det er slet ikke det serien handler om. Den handler om depression og filosofi, og er så dedikeret til de emner at der på et tidspunkt er en scene der bare består af usammenhængende still-billeder med virkelig deprimerende snak henover - den scene varer 35 minutter.

Den kan anbefales!

Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's
  • 0

Tak for anbefalingen Raptor.

 

In reply to: @Raptor

"kæmpe robotter mod kæmpe monstre"

^ det er netop det jeg har tænkt når jeg har set billeder fra den, hvorfor jeg egentlig har holdt mig fra den. Jeg må lige dykke lidt mere ned i, om det er noget for mig. Jeg kan smadder godt lide en velskrevet animé.

  • 0

Jeg følger troligt med i TLoU hver mandag. Gårsdagens afsnit var.... hård. So far er det klart en serie der stryger til tops her. Virkelig vellavet og velskrevet. 

  • 0

Jeg er nu i gang med Yellowjackets, der både er en moderne fortolkning af Lord of the Flies (unge mennesker overlever et flystyrt i ødemarken, og må kæmpe for at overleve i 19 måneder inden de bliver reddet), men som også følger karakterene 25 år efter de blev reddet - og hvordan de lever med de ting de har gjort, heriblandt kannibalisme.

Serien er spændende og vellavet, og jeg håber at den kan leve op til nogle af de setups den har stablet op i løbet af første halvdel af sæsonen. 

Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!