Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Hvilke serier ser du nu


Citerer Stampe128:
Modern Family.

Efter min mening den bedste mainstream-komedieserie siden Venner. Det er bare fænomenalt og holder niveau gennem de første 5 sæsoner, jeg har set indtil videre!

Den er udmærket, men så stor fan er jeg nok heller ikke.

Jeg har ikke fulgt nogen serie, siden jeg "afsluttede" Always Sunny, og har egentligt heller ikke behov for andet lige i øjeblikket. Omend jeg er lidt nysgerrig efter anden sæson af Bojack Horseman.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer Stampe128:
Modern Family.

Efter min mening den bedste mainstream-komedieserie siden Venner. Det er bare fænomenalt og holder niveau gennem de første 5 sæsoner, jeg har set indtil videre!

Jeg har et kærlighed/had-forhold til Modern Family. På den ene side er den hyggelig sjov, men på den anden side er den kvalmende sød. Det er absolut en kær serie, men man skal lige være i det rigtige humør synes jeg.
Sometimes things that are expensive are worse
  • 0
CirkaUkendt: Helt sikkert. Det er sjovt at grundtemaerne (homomænd med børn, gamle mænd med udenlandske koner, den udfordrede forældrerolle) egentlig er fastsat i så traditionelle komedierammer. Men hvis man ligesom accepterer det, så er det bare fedt. »Venner« ville jo nok også blive haglet en del mere i det nuværende serielandskab. Men jeg kan sgu godt lide det. Elsker det.
  • 0
Citerer Stampe128:
CirkaUkendt: Helt sikkert. Det er sjovt at grundtemaerne (homomænd med børn, gamle mænd med udenlandske koner, den udfordrede forældrerolle) egentlig er fastsat i så traditionelle komedierammer. Men hvis man ligesom accepterer det, så er det bare fedt. »Venner« ville jo nok også blive haglet en del mere i det nuværende serielandskab. Men jeg kan sgu godt lide det. Elsker det.

Jeps og jeg synes da også at det er deres inkluderende tilgang til deres persongalleri der gør at serien fungerer. Jeg har faktisk lige genset Venner, og det meste holder faktisk den dag i dag, men der er en del ting, overraskende nok i de sidste sæsoner der er decideret kvalmende.
Tror det svære ved mainstream serier er, at de simpelthen vil spille så sikkert, at de går hen og bliver intetsigende... her har Modern Family trods alt noget mere på hjerte
Sometimes things that are expensive are worse
  • 0
Citerer Stampe128:
Modern Family.

Efter min mening den bedste mainstream-komedieserie siden Venner. Det er bare fænomenalt og holder niveau gennem de første 5 sæsoner, jeg har set indtil videre!


Jeg er selv halvvejs inde i 2. sæson, og jeg er fan. Jeg synes det er fremragende, for en gangs skyld, at se en serie som ikke indeholder kunstig dåselatter, som skal signalere hvornår jeg skal synes at noget er sjovt. Og så er det så tilpas akavet og fjollet, at det bare er fremragende at følge med i. Jeg har haft flere 'nej-nej-nej'-moments allerede.
  • 0
Citerer Carmillah:
Jeg er selv halvvejs inde i 2. sæson, og jeg er fan. Jeg synes det er fremragende, for en gangs skyld, at se en serie som ikke indeholder kunstig dåselatter, som skal signalere hvornår jeg skal synes at noget er sjovt. Og så er det så tilpas akavet og fjollet, at det bare er fremragende at følge med i. Jeg har haft flere 'nej-nej-nej'-moments allerede.

Dåselatter er nærmere undtagelsen end reglen efterhånden, eller også har jeg bare været god til at vælge mine komedieserier. Og når jeg skriver efterhånden, mener jeg faktisk bare i dette årtusinde. Jeg blev ret overrasket over at høre dåselatter i IT-Crowd, da jeg for første gang så et par afsnit af den tidligere i år. Så fjernt er konceptet kommet mig nu, hvilket kun er dejligt.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer Ak-master:
Dåselatter er nærmere undtagelsen end reglen efterhånden

Akavet blik ind i kameraet fra seriens skuespillere er den nye dåselatter.
Sometimes things that are expensive are worse
Citerer CirkaUkendt:
Akavet blik ind i kameraet fra seriens skuespillere er den nye dåselatter.


En kunst Phil mestrer til perfektion.

Citerer Ak-master:
Dåselatter er nærmere undtagelsen end reglen efterhånden, eller også har jeg bare været god til at vælge mine komedieserier. Og når jeg skriver efterhånden, mener jeg faktisk bare i dette årtusinde. Jeg blev ret overrasket over at høre dåselatter i IT-Crowd, da jeg for første gang så et par afsnit af den tidligere i år. Så fjernt er konceptet kommet mig nu, hvilket kun er dejligt.


Det gør mig oprigtigt glad at høre. Det er første gang i flere år, at jeg samler en ny komedieserie op. Og jeg tror faktisk det er første gang jeg rammer en der ikke indeholder dåselatter. Det giver en eller anden form for ro, at man for det første ikke skal høre på det, og for det andet ikke skal sidde og overvære skuespillerens kunstigt indlagte pause, til latteren er forbi.
  • 0
Citerer Carmillah:
En kunst Phil mestrer til perfektion.

Så absolut...og det virker
Citerer Carmillah:
Og jeg tror faktisk det er første gang jeg rammer en der ikke indeholder dåselatter.

Hvis du ikke har set den endnu så kan jeg varmt anbefale Arrested Development (sæson 1-3). Der er ingen dåselatter og den er tilpas tør og selvrefererende til at man får lyst til et afsnit mere... nå ja og så er den selvfølgelig sjov!
Sometimes things that are expensive are worse
  • 0
Jeg har faktisk overvejet Arrested Development, så tak for anbefalingen. Det må blive når jeg er færdig med Modern Family.
  • 0
Eller The Office, både UK og US.. Nok dem der startede "trenden" med de akavede blikke. Og så er det helt igennem geniale serier, især den engelske.
"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
  • 0
American Horror Story.

Er over halvvejs i første sæson, og hold nu kæft det er en underlig serie. Nogle afsnit er rigtig gode, nogle er dårlige, alle har bare en vildt underlig kausallogik. Som at være vidne til ét langt mareridtsagtigt syretrip. Tingene giver mere mening hen ad vejen, men alle karakterer opfører sig helt unaturligt og overdrevet. Lidt David Lynch, men meget dårligere eksekveret.
Havde forventet en rimelig tilforladelig gyserserie, men det er der i hvert fald ikke tale om.

Jeg ved endnu ikke, hvad jeg egentlig skal synes om den
  • 0
Gav op efter 3 afsnit.. Ikke fordi jeg synes den var decideret dårlig, mit hoved kunne bare ikke rigtig følge med.. Virkelig langt ude serie, men på en eller anden underligt god måde..
"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
  • 0
Trailer Park Boys
Ganske underholdende. Og meget anderledes humor end i alle andre sitcoms.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Uha, jeg har snart ikke styr på, hvad jeg følger med i og har afsluttet længere.

American Horror Story
Nu har jeg set de første to sæsoner af serien. Har på ingen måde noget brændende ønske om at se videre. En serie af ekstremt svingende kvalitet og med meget mindre uhygge end titlen og lokationerne antyder.

Halt And Catch Fire
Færdig med anden sæson. Fantastisk serie. Det er mig en gåde, hvorfor Mackenzie Davis ikke er blevet anerkendt mere for sin rolle som Cameron. Hun spiller helt fænomenalt.
Begge sæsoner kræver lige en 3-4 afsnit før tingene for alvor bliver rigtigt spændende, men så kører det også bare.

Bojack Horseman
God binge-underholdning. Er halvvejs i sæson 2.

New Girl
Har ikke kunnet holde niveauet fra sæson 2. Ekstremt pladdersentimentale slutninger til tider, men der er også helt utroligt sjove momenter - særligt Nick og Winston er geniale karakterer.

The Affair
Både sæson 1 og 2 er præget af at starte udmærket, men af at køre lidt for meget i tomgang. Krimidelen af plottet er ligegyldigt og især i anden sæson bærer serien mere og mere præg af at være pseudointellektuel erotik. Det fungerer ikke rigtigt mere. Det blev drønende kedeligt.
  • 0
Citerer Stampe128:
Bojack Horseman
God binge-underholdning. Er halvvejs i sæson 2.

Kan godt være jeg snart skulle komme i gang med sæson 2 så.

Citerer Stampe128:
New Girl
Har ikke kunnet holde niveauet fra sæson 2. Ekstremt pladdersentimentale slutninger til tider, men der er også helt utroligt sjove momenter - særligt Nick og Winston er geniale karakterer.

Yah. Der er faktisk andre derude, der ser New Girl! Jeg ved ikke helt, om den er en guilty pleasure, men sjov er den. Eller dvs. de første to sæsoner er. Tredje sæson havde næsten dræbt serien for mig, men da sæson 4 kom på Netflix tre uger siden, gav jeg lige serien en sidste chance. Heldigvis var den bedre end sæson 3.

Winston er blevet super grineren. Han er så random, at ikke engang forfatterne ved, hvad de skal gøre med ham. Hvilket til gengæld er lidt trist. Han rumsterer som regel bare rundt i baggrunden.

Jeg er startet på 30 Rock. En meget populær sitcom jeg end til nu ikke havde set noget som helst af. Tracy Morgan er fucking irriterende. UD med ham. Men bortset fra det er den umiddelbart okay. Er dog kun fire afsnit inde.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Jeg er begyndt på Spartacus - udmærket serie, synes dog ofte man kan se CGI, håber det bliver mere overbevisende men jeg synes kampene er fede, og jeg kan godt lide hele historien det bygger på
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Jeg er næsten halvvejs i Daredevil sæson 2. Jeg synes, at det er en hamrende god serie
Uh, jeg har fået set meget serie på det sidste.

The Walking Dead
Til og med sæson 4. Jeg var længe kørt død i 3. sæson og den var også af lidt svingende kvalitet efter min mening - til gengæld var sæson 4 vanvittigt god.

The Knick
Fik afsluttet anden og - indtil videre - sidste sæson. Helt fænomenal serie!

Togetherness
Fin dramedy-serie, som er god "while you're waiting"-underholdning.

Making a Murderer
De første 8 episoder var helt sindssygt gode. Der er et par episoder midtvejs, der er noget af det bedste dokumentariske materiale, jeg nogensinde har set. Taber lidt gejsten i de to sidste episoder efter min mening.
  • 0
Daredevil Sæson 2. Har slet ikke ord for hvor fantastisk den serie er, og sæson 2 er indtil videre kun blevet bedre.

Ville med glæde ofre film som The Avengers, Batman, Spiderman mfl for at kunne dykke endnu mere ned i dette mørke og dystre noir univers.
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
Fear The Walking Dead
Langt dårligere end hovedserien, men stadig ok underholdning, omend der ikke har været meget zombie over første sæson indtil videre. Mangler kun det sidste afsnit nu, og det ville ikke være dårligt med lidt gedigen zombieunderholdning her på en afslutning
  • 0
Startede på tre forskellige serier i sidste uge..

Firefly
Fem afsnit inde.
Kultklassikeren lever mere eller mindre op til sit ry, så det er bare dejligt.

Daredevil
Fire afsnit inde.
Jeg er ikke helt fanget endnu. Serien er meget mørk (sådan bogstaveligtalt), og Daredevil er ikke just endnu en sort/hvid helt, men føler alligevel ikke, at serien er særlig stemningsfuld.

Brooklyn Nine-Nine
Seks afsnit inde i anden sæson.
Fra en af skaberne af Parcs & Rec, der i øvrigt blev skabt i samarbejde med udvikleren af den amerikanske The Office. To af mine favoritserier (særligt sidstnævnte). Det kan godt fornemmes lidt i humoren og nogle jokes. En hyggelig og morsom serie, men ikke på niveau med de to føromtalte.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer Ak-master:
Daredevil
Fire afsnit inde.
Jeg er ikke helt fanget endnu. Serien er meget mørk (sådan bogstaveligtalt), og Daredevil er ikke just endnu en sort/hvid helt, men føler alligevel ikke, at serien er særlig stemningsfuld


Det er underligt med den serie for mit vedkommende. Jeg følte mig godt underholdt mens jeg så den, men jo oftere jeg tænker tilbage, jo mere og mere træt bliver jeg af den. Jeg kan ikke rationalisere det særlig godt, udover at jeg synes det hele virker enormt konstrueret - især karaktererne og den mørke, regnfulde atmosfære.
Jeg har efterfølgende ikke haft noget som helst behov for at se anden sæson.

---

Jeg er selv begyndt på Fargo med kæresten.
Den er underlig og i og for sig også voldsomt konstrueret - især dialogen - men med en mærkværdig og off-beat charme. Jeg er ikke så solgt som mange andre har givet udtryk for, men det er så absolut god underholdning.
  • 0
Citerer Stampe128:
Det er underligt med den serie for mit vedkommende. Jeg følte mig godt underholdt mens jeg så den, men jo oftere jeg tænker tilbage, jo mere og mere træt bliver jeg af den. Jeg kan ikke rationalisere det særlig godt, udover at jeg synes det hele virker enormt konstrueret - især karaktererne og den mørke, regnfulde atmosfære.
Jeg har efterfølgende ikke haft noget som helst behov for at se anden sæson.

Hmm.. Du giver mig ikke just en større lyst til at fortsætte med serien. hehe
Brooklyn 99 tager dog også al min tid i øjeblikket, men det slutter selvfølgelig snart (flere afsnit er der jo ikke endnu).
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Fortsæt med Daredevil. Jeg var i lang tid heller ikke specielt hooked, men den bliver bedre og sæson to er langt bedre end sæson et.
Prøv også Jessica Jones. Lidt samme stil men alligevel HELT anderledes. Den fangede mig mere fra starten og holdt ved hele vejen.

Citerer Stampe128:
Jeg er selv begyndt på Fargo med kæresten.
Den er underlig og i og for sig også voldsomt konstrueret - især dialogen - men med en mærkværdig og off-beat charme. Jeg er ikke så solgt som mange andre har givet udtryk for, men det er så absolut god underholdning.

Det er også den forkerte årstid I ser den på 😆 Den skal ses om vinteren og gerne hvis det sner. Men derudover så syndes jeg at det er noget af det mest sublime tv der længe er lavet. Den er så afgjort helt oppe i toppen over bedste serier for mit vedkommende, og ventetiden til sæson tre føles meget lang. Jeg vil dog lige forberede dig på at sæson to er meget anderledes end sæson et, men så afgjort også fantastisk.

Tillagt 2016-04-06 23:49:
Selv er jeg lige blevet færdig med Walking Dead sæson 6 og House of Cards sæson 4. Var godt underholdt af begge undervejs, men samtidig skuffet over begge sæsonfinaler. Tilgengæld er der godt grundlag for næste sæson.

Er så startet forfra på Game of Thrones idag, da det er omkring to år siden jeg så den, og har kun set til og med sæson 4.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!