Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Splatterfilm


jeg syntens at en god splatterfilm er det beste der findes hvad syntes i. Jeg kan godt lide at der er nogle der tør at gå over den grænse hvor det bliver for meget, det mangler vi mere af
  • 0
Aldrig set sådan en rigtig splatter film, det tættese jeg har været på er Saw filmene ellers ikke
  • 0
så holder jeg mig til det jeg har set af jages af kanibaler den er god
  • 0
Okay, har lige lånt Saw 3 af min søster, så sætter den på nu, for at se hvad det er for noget, den fik kun 5/10 af GR. Men de gav feks. også den nye James Bond 4/10 og den synes jeg var virkelig god, så giver Saw 3 chancen
  • 0
Prøv at se "Ichi the Killer"... Der er blod og gore for alle pengene
I'll catch you on the flip side
  • 0
Prøv at se kannibal massakren.
  • 0
Saw 3 var slet ikke lige så dårlig, som jeg havde forventet, ville snare give den 7/10 end 5/10 (hvilket GR gjorde) Men jeg synes stadig 1'ern var bedst, men 3'ern er skam også værd at se, nu hvor man endda også kan få den til 25-50 kr. de fleste steder. 2'ern var endnu bedre end 3'ern, og næsten lige så god som 1'ern
  • 0
Hostel 1 og 2
  • 0
  • Liou
  • Liou
Generelt er mit syn på Splater film meget negativ. Det til trods for at jeg elskede film som Fredag den 13. og Maskernes Nat som teenager. Idag synes jeg de er ynkelige og jeg gider overhovedet ikke spilde tid på dem. Jeg synes Saw er en af historiens mest overvuderede film.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Ichi the killer ser ekstremt speciel og sej ud

Ellers så er Braindead en mega fed film
"I don't hold grudges, but i got a good memory"
  • 0
Braindead er fee
Gamertag: Juon SRF
  • 0
Feast er mega fed =P Har set den adskillige gange. Fedt lavet og bare lige til og underholdende.
Hey kender I det, at man sådan aer en gekko, og den bliver bare ved med at skrige, men man bliver bare ved med at ae den??? =D ....... nå ok.... for det kender jeg heller ikke...
  • 0
Det tætteste man kommer på en god "splatterfilm" er Sin City. har nogenlunde samme mening som Liou.
So long, Junior, it's been a pleasure.
  • 0
Citerer Liou:
Generelt er mit syn på Splater film meget negativ. Det til trods for at jeg elskede film som Fredag den 13. og Maskernes Nat som teenager. Idag synes jeg de er ynkelige og jeg gider overhovedet ikke spilde tid på dem. Jeg synes Saw er en af historiens mest overvuderede film.


Det er vist en overdrivelse at kalde Maskernes Nat for en splatterfilm, da der hverken er ret meget blod eller explicit vold. Dog gælder det samme ikke for efterfølgerne, som meget bedre kan kaldes splatterfilm.
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer heTTeh:
Det er vist en overdrivelse at kalde Maskernes Nat for en splatterfilm, da der hverken er ret meget blod eller explicit vold. Dog gælder det samme ikke for efterfølgerne, som meget bedre kan kaldes splatterfilm.


Det er meget muligt men det er stadig bare en film med tåbelige mord uden nogen form for reel handling bortset fra en psykopat der jager sin søster og dræber alle på sin vej.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Tjaa er nok ikke så vild med splatterfilm, som jeg var for et par år siden.


Men.

SPOILER



Dawn of the dead 1978. Der til sidst bliver den ret voldsomt trods zombierne slet ikke er særlig aggressive, men ellers der hvor ham rockeren sidder i den stol og får målt sit boldtryk, hvor han bliver nakket af zombierne. Så hænger hans arm tilbage og boldtrykket bipper .... 0 !


Day of the dead kan også nævnes. Der bliver de også rykket i stykker til sidst.
  • 0
"Ichi The Killer" er personligt en af de mest perverserede og voldblodige film, jeg endnu har set. Den skubbede grænserne for splattergenren og har sat en ny standard. Det er dog ikke ensbetydende med, at jeg brød mig om den. Det var liiige i overkanten, og den blev altså lidt for smagløs - selv for en splatterfilm.

Ellers er Braindead meget sjov, eller den famøse Dario Argentos film - hvis man vil blande lidt thriller med ind i det.
Going sane.
  • 0
Citerer dæmon:
r den famøse Dario Argentos


Jeg havde faktisk forventet, at "Ichi the Killer" var værre, end den egentlig var, men blodig og voldsom er den bestemt...

"Kannibal Massakren" er en syg film, men er ret fedt at tænke på, at instruktøren var tæt på at ryge i fængsel, fordi folk troede, at begivenhederne i filmen rent faktisk var ægte

Skal man se en syg film, så se "Salò o le 120 giornate di Sodoma" af Pasolini... Det er den mest usmagelige film jeg har set, men det må så også siges at være en bedrift i sig selv
I'll catch you on the flip side
  • 0
Citerer Masterj:
Skal man se en syg film, så se "Salò o le 120 giornate di Sodoma" af Pasolini... Det er den mest usmagelige film jeg har set, men det må så også siges at være en bedrift i sig selv


Ville rigtig gerne se den film! Den skulle være en af de mest kontroversielle film, der nogensinde er blevet lavet mht. udpenslingen af vold og brutalitet... og så er det ovenikøbet mod børn! Wicked?
Going sane.
  • 0
Men Salo kan ikke betegnes som en splatterfilm.
De film var jeg interesseret i for år siden, men synes bare ikke de siger mig mere. Det var mere dengang, hvor nettet ikke fandtes og man ikke kunne surfe sig efter ting, der er langt mere perverse end den film eller andre.
Dog kan jeg stadig finde Guinea Pig filmene lidt underholdende, men det er mere den måde de er bygget op på.

Nå, men ang. spørgsmålet... du kan også overveje Men Behind the Sun
If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert
  • 0
så fik jeg Ichi
  • 0
Jeg har netop set den norske "Død Snø". Jeg havde aldrig forventet sådan en gang splatterkomedie fra Norge. Den er faktisk rigtig god, og har noget, som alt for få splattere har; selvironi i rigelige mængder. Netop derfor forbliver den sjov og ikke ufrivilligt ynkelig, som langt de fleste splattere. 8/10. Ekstremt voldelig.

En trailer her;

http://www.youtube.com/watch?v=XIx4pbOfOFg

http://www.imdb.com/title/tt1278340/
Let the festivities commence...
  • 0
Friday 13th
Chucky
28 weeks later
High Gravity Zone
  • 0
Texas Chainsaw Massacre er en mustsee.
R.I.PS3
  • 0
Autumn Underground's Mordum
Men vær advaret, den er EKSTREM på alle tænkelige måder, I risikerer at kaste op!!!
Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!