Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Hvilken film så du sidst?


Citerer TheJuice:
Citerer Niceguy69:Jeg er godt nok ikke fan af castingen af Lara. Det fungerede slet ikke for mig

4/10
Jeg synes sjovt nok, at hun var tæt på det eneste der fungerede i den film.
Men ellers er jeg enig i 4/10


Jeg er med på det er en origin historie, men kan slet ikke kende Lara. Men sådan er det jo næste altid når spil og tegneserier bliver filmatiseret
  • 0
Alicia vikanders tomb raider? Synes ellers hun gør det ca. en miliard gange bedre end hende i reboot-spillene, men det er selvfølgelig stadig et stykke vej væk fra gode gamle Lara.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Min reference er primært fra tegneserierne og der er Vikander uendeligt lagt fra. De behøver ikke lave en 2er for min skyld
  • 0
Apostle

Har hørt meget godt om den, og mens jeg godt kan se at den har originale ideer og mixer en del genre, så fandt jeg den stadig super tarvelig.

Jeg ved ikke hvad Dan Stevens prøver på at opnå med sin performance, det er klart en af de værste præstationer jeg har set i år og dage. Selv hvis det er meningen at han skal virke høj...

Tillagt 2019-09-06 18:36:
Tilgengæld så jeg også Under The Silver Lake, som var helt fortræffelig. Det er første gang at jeg har set en film der fanger essensen af en Charles Burns tegneserie selvom den ikke er baserer på hans materiale. Den mindede mig rigtigt meget om Black Hole og det sætter jeg sgu pris på!
Bye bye
  • 0
Fik langt om længe set the dark tower...puha den var ringe.
Glad for den er på Netflix
  • 0
Citerer Nintendowithkid:
Fik langt om længe set the dark tower...puha den var ringe.
Glad for den er på Netflix


Ja det er helt sikkert 2 timer af mit liv, jeg aldrig får igen.
  • 0
Munich.

På en eller anden måde var den gået helt forbi mon radar. Men det er en fed film, kan klart anbefales, hvis man ikke har set den.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
Saw 8.

Fuck hvor var det dumt... og det kommer endda fra én der har et soft spot for de første 6
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Citerer Lilium11:
Saw 8.

Fuck hvor var det dumt... og det kommer endda fra én der har et soft spot for de første 6

Jeg stoppede efter 2'eren eller 3'eren, nøj det er ringe film
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
Citerer TheJuice:
Citerer Lilium11 aw 8.

Fuck hvor var det dumt... og det kommer endda fra én der har et soft spot for de første 6
Jeg stoppede efter 2'eren eller 3'eren, nøj det er ringe film


Det gik godt nok også hurtig nedad bakke med den serie...
  • 0
Det er nu film der har lidt kant! Om det så er gode film, det må være en anden diskussion, jeg er vant til at spille computerspil og de har for langt det meste noget dårligere historier
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Citerer Niceguy69:
Det gik godt nok også hurtig nedad bakke med den serie...

Jeg vil vove at påstå, at den serie startede lavt.
Den første havde en fed idé, men dårligt skuespil og idiotisk manuskript trækker den kraftigt ned.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
Det blev faktisk bedre efter den første film. Det er Tobin Bell der bærer det meste af det.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Godt nok ikke en film men mini serien The I-Land på Netflix. Potentialet til en rigtig fed serie bliver er fuldstændig uudnyttet. Lad være med at bruge jeres tid på den
  • 0
Rescue Dawn, Herzogs anden film om Dieter Dengler. Jeg syntes den går rigtigt godt sammen med Little Dieter needs to fly, det gør på en eller anden måde filmen bedre når man ved hvor tæt på sandheden det hele.

Jeg var særligt glad for flugtscenen som er ren Herzog. Man mod natur portræteret med en nær surrealistisk atmosfære.

Jeg genså også Remaket af Suspiria, den vandt ved gensyn. Nu elsker jeg den ligeså højt som originalen, dog af helt andre grunde. Det er sådan man laver et godt remake.
Bye bye
  • 0
Var inde for at se "Once a upon a time... in Hollywood" i lørdags, og personligt er jeg meget splittet omkring denne film.
Jeg er faktisk glad for at Tarantino er gået lidt væk fra alt skyderiet, men stadig bliver ved hans fede karakterer, dialog og historieopbygning.
Da jeg så Leonardo for første gang på film, som var Titanic, tænkte jeg at det nok også var sidste gang. Heldigvis bliver man klogere, og i rollen som en afdanket skuespiller som nu tyer til alkohol og b-roller, gør han det helt fantastisk.

Sharon Tate rollen, eller bare generelt placeringen af hende i filmen, forekommer mig lidt meeehh? Hvorfor? I dramaturgien har man et udtryk som hedder "Chekhovs pistol", og kort fortalt handler den om at hvis man introducerer en pistol for publikum, skal man også bruge den. Og Quentin Tarantino har aldrig været en fyr som nødvendigvis holder sig alt for meget indenfor "spillereglerne", men Sharon Tate karakteren er for mig bare varm luft.... men i det mindste er der en flammekaster med, som bøder lidt op for den manglende "pistol".
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
Citerer FreshWater:
Var inde for at se "Once a upon a time... in Hollywood" i lørdags, og personligt er jeg meget splittet omkring denne film.
Jeg er faktisk glad for at Tarantino er gået lidt væk fra alt skyderiet, men stadig bliver ved hans fede karakterer, dialog og historieopbygning.
Da jeg så Leonardo for første gang på film, som var Titanic, tænkte jeg at det nok også var sidste gang. Heldigvis bliver man klogere, og i rollen som en afdanket skuespiller som nu tyer til alkohol og b-roller, gør han det helt fantastisk.

Sharon Tate rollen, eller bare generelt placeringen af hende i filmen, forekommer mig lidt meeehh? Hvorfor? I dramaturgien har man et udtryk som hedder "Chekhovs pistol", og kort fortalt handler den om at hvis man introducerer en pistol for publikum, skal man også bruge den. Og Quentin Tarantino har aldrig været en fyr som nødvendigvis holder sig alt for meget indenfor "spillereglerne", men Sharon Tate karakteren er for mig bare varm luft.... men i det mindste er der en flammekaster med, som bøder lidt op for den manglende "pistol".

Jeg ser hendes karakter som et andet perspektiv på berømmelsen. Dicaprios karakter er ved enden og Tate er begyndelsen. Den ene bitter og håbløs den anden optimistisk og håbfuld. Samtidigt er hun også et varsel om noget skidt i horisonten. I slutningen afværges det skidte og Dicaprio går en mere optimistisk fremtid i møde i og med at han bliver venner med Tate og dermed kommer tæt på Polanski og får mulighed for at medvirke i prestigegyldte film, en chance han tidligere har forspildt med Thr Great Escape. Det er i hvert fald en måde at se det på, imo.

Tillagt 2019-09-21 01:03:
Der er nok også et større perspektiv da mange ser Manson mordene som enden på en æra, hvilket sikkert er det titlen hentyder til. Men er ikke sikker på hvordan det spiller sammen med historien.
Bye bye
Terminator Genesys

-For fanden det var en skidt film 3/10
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
Citerer TheJuice:
Terminator Genesys

-For fanden det var en skidt film 3/10


Jeg prøvede også at se den på Netflix den anden dag, men måtte give op. For fanden det er skrald.
Terminator Dark Fate.

Bedre end de film den overskriver og bedre end forventet ud fra traileren. Den har gode ideer men den er ikke helt hjemme, jeg er ikke så vild med stilen, actionscenerne er lige på grænsen til det acceptable og den mangler mere hjerte. Men alt i alt er den okay 6-7/10 måske?

Førstr halvdel er bedre end sidste halvdel. For meget grå, beige, pisgul og slow-mo.
Bye bye
Mortal Engines.

Jeg er en sucker for post apokalypse, men det her er elendig udført. Karakterne har ingen dybde og speceilt det kvindelige cast er virkelig intetsigende. Måske den kunne have fungeret bedre som serie?
  • 0
Den nye Aladdin live action film. Den er nu ganske udemærket og klart en af de bedre remakes disney er sluppet af sted med siden de begyndte denne bølge af live action remakes. De kunne godt have ændre Will Smiths udseende en smule mere, han ligner lidt en magisk blå smølf, men alt i alt synes jeg de slipper rigtig godt fra denne nyfortolkning hvor også de fleste sange i min bog er helt godkendte
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0
Så kan Endgame endelig til en streaming tjeneste nær dig. Nu havde jeg jo fået det mest af den spoilet af fjolser på nettet, men den var stadig fed. Er spændt på hvordan MCU kommer til at se ud i fremtiden, nu deres største karakterer er lang i graven.
  • 0
Fik endelig set Kagemusha. For det første var det underligt at se en Kurosawa film der er i farver .. Og damn den var deprimerende. Men jeg var lige i humør til en "langsom" film så det var fint.
Glemmer aldrig en meget sløv søndag for mange år siden hvor DR lige over middag viste Redbeard.. det var fantastisk. Det var længe før man kunne se hvad man ville NÅR man ville
"let røven og gør noget"
  • 0
US
Kæmpe potentiale der i den grad bliver spildt. Ærgerligt.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!