Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Hvilken film så du sidst?


thor ragnarok - fed, sjov, men til tider prøvede den at være lidt for sjov..
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
[RED, 2010] Fyldt med charme, og stærk præstation af Bruce Willis og John Malkovich. Faktisk er det meste af ensemblet ret stærke, og man kan mærke de har det sjovt. En af de få DC-film, der rent faktisk er værd at se igen. Jeg forstod ikke helt pointen med Morgan Freeman's konstante exit og tilbagevenden, men fred være med det - Joe Matheson var alligevel den karakter jeg mindst syntes om.

[RED 2, 2013] Bibeholder på ingen måde den charme 1'eren havde. I det mindste, får Anthony Hopkins lov til at gå helt bananas.

[Beauty and the Beast, 2017] Jeg er på ingen måder til musicals, men det var en helt fin genindspilning. Luke Evans var perfekt som Gaston, Emma Watson virkede lidt for ung-pige-agtig i sin rolle som Belle. Stemmeskuespillet var overraskende godt, og de animerede møbler var meget mere interessante end den menneskelige rolleliste.
  • 0
El Topo
Har ikke prøvet at analysere den, og har heller ingen intentioner om det.
Den var udmærket, ikke den bedste "mærkeligste film" jeg har set, dog heller ikke den værste
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
El Topo er konge!
Apropos mærkelige film har jeg lige set The Ornithologist, der blot bliver mere og mere syret, jo længere man kommer, for til sidst at kulminere i en overdosis. Well, det var da overvejende en interessant oplevelse, men det hele bliver for symbolsk i sidste ende. Hovedpersonen er elendig til at levere sine få replikker, men det er måske en del af charmen eller endda den overordnede mening bag filmen? Det er sådan en film, hvor al kritik i teorien kan tørres af på symbolisme.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer dbbuu:
El Topo
Har ikke prøvet at analysere den, og har heller ingen intentioner om det.
Den var udmærket, ikke den bedste "mærkeligste film" jeg har set, dog heller ikke den værste


oh man... Så den nævnt et sted og lurede lige en trailer... den anden dag.. weird shit
Er ved at varme op til Eraserhead

Så The Art Life.. om David Lynch i går.. ganske sjov. Stille og rolig voice over fortæller han om sin barndom og ungdom op til hvor han laver Eraserhead.. mens man ser han sidder i stole og arbejder på sine malerier.. kom en ca 2 årige pige ind i billedet på et tidspunkt.. troede det var hans oldebarn.. det var så hans datter
"let røven og gør noget"
  • 0
Spider-man Homecoming.

Den var ikke meget værd. Hvis du er stor fan af edderkoppen og ellers kan slukke for hjernen, så er den underholdende nok.

Det var jeg ikke i stand til og jeg er heller ingen fan, så den får 5/10
Synes du dette rygte skal tages med et gran salt?
  • 0
Den eneste film jeg har set af David Lynch er Inland Empire.
Ved ikke om det var dens tre timer spilletid, eller fordi jeg fattede meget lidt af handlingen, men den var ret hård, at komme igennem
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Jeg er lige kommet hjem efter at have set A Quiet Place. Nøøøøøøøj, hvor var den intens og en overraskende god oplevelse!

Jeg HADER som regel film i gyser-genren, da det ofte blot handler om at skræmme seeren på bekostning af en spændende historie. Denne film havde virkelig det hele.

Den kan kun anbefales - er virkelig sine flotte anmeldelser værdig!
  • 0
Har set en masse danske film det sidste par uger. Jeg er stor fan af den danske bølge af romantisk-komedie-drama i kølvandet på præsentationen af Dogme 95. Samtlige dansk-sprogede dogmefilm er gode (well, mangler stadig en). Jeg er imponeret.

Fik også endelig set Per Flys trilogi. Den var egentlig lidt undervældende. De to sidste er fuldstændig humorforladte og med lidt for meget køkkenvask. Derudover minder Arven og Drabet også lige lidt for meget om hinanden. Begge film har endda en karakter der reagerer stort set identisk på nyheden om en bekendts dødfald. Kan bedst lide Bænken. Den er på samme tid mest traditionel og mest anderledes.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Annihilation

Åh, jeg syntes at den startede virkelig godt ud. Sådan, virkelig godt. Men så bliver det hele pludselig sært, på en måde hvor jeg ikke kan være med. Så jeg ender egentlig op med ikke rigtigt at vide hvad jeg skal mene om filmen. Min hjerne slår bare fra når det bliver for kunstnerisk og jeg skal spekulere alt for hårdt over det. Og det følte jeg at jeg skulle her.
sad med tømmermænd og rodede efter noget action... faldt over Blade of the Immortal.. og den var ganske munter. Masser af urealistiske slåskampe og forgår i "rural Japan" for nogle 100 år siden.
Synes dog ikke kampscenenerne var vildt godt filmet..
min favorit på det område er stadig 13 Assassins... den er feeeee'!!!
"let røven og gør noget"
  • 0
Citerer Carmillah:
Annihilation

Åh, jeg syntes at den startede virkelig godt ud. Sådan, virkelig godt. Men så bliver det hele pludselig sært, på en måde hvor jeg ikke.


Enig, scenen i den tomme pool med svampene bragte minderne tilbage på The Last of Us og ellers var filmen ret spændende.... Lige indtil at de kom til Stranden, hvor det blev lidt for psykedelisk/kunstnerisk.

Har lige reserveret billetter til Infinity Wars i Imperial, glæder mig som et lille barn
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
Citerer Joeyvind:
Enig, scenen i den tomme pool med svampene bragte minderne tilbage på The Last of Us og ellers var filmen ret spændende.... Lige indtil at de kom til Stranden, hvor det blev lidt for psykedelisk/kunstnerisk.


Det du skriver her er 100% hvad jeg selv sad med i hovedet. Jeg råbte også ud i stuen om TLoU under poolscenen, og stod helt af på den fra stranden og til slutningen af filmen
  • 0
mad Max fra 1985... Jeg ved ærligt talt ikke hvad den handlede om...

Tillagt 2018-04-27 16:31:
nej det var den fra 1979 jeg så
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Infinity Wars - Hvilken slutning
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
Citerer Joeyvind:
Infinity Wars - Hvilken slutning

Slutningen var noget nær det eneste, jeg syntes var dårligt ved filmen.
Spoiler:De dræbte simpelthen alt for mange af heltene til, at det er bare lidt troværdig, at de forbliver døde! De kunne i det mindste have undladt folk som f.eks. Spider-Man, som vi ved har flere film i fremtiden.. Slutningen faldt meget fladt for mig..
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Så Avengers i dag, blown away, men ved ikke helt om det er godt eller skidt.. de har noget at leve op til med den slutning så jeg ser frem til part 2.

Jeg tror nu stadig at Black Panther er min favorit i MCU. Foruden den første Iron Man og Deadpool
  • 0
Hell or High water... fuck jeg kunne godt lide den. Semi deprimerende dog.. men der er så mange fede ting i den.. og pludselig fik jeg øje på den smukkeste kvinde jeg nogensinde har set.. hun spillede servitrice i filmen...
"let røven og gør noget"
infinity war..

what in The fuck is happening .. devasted.. bedste Avengers film ind til videre...

Jeg er dog ikke ret varm på Captain Marvel -.-

Aalborg, nu bliver jeg nødt til at se den film, udelukkende for at se hvem hun er
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Citerer Aalborg:
Hell or High water... fuck jeg kunne godt lide den. Semi deprimerende dog.. men der er så mange fede ting i den.. og pludselig fik jeg øje på den smukkeste kvinde jeg nogensinde har set.. hun spillede servitrice i filmen...


Den film er fantastisk ! Intet mindre end et sublimt mesterværk !
  • 0
Citerer Aalborg:
Hell or High water... fuck jeg kunne godt lide den. Semi deprimerende dog.. men der er så mange fede ting i den.. og pludselig fik jeg øje på den smukkeste kvinde jeg nogensinde har set.. hun spillede servitrice i filmen...

Hende den lidt buttede? Hun har en stor rolle i Eastbound & Down, som forresten er en ret sjov serie.
Bare hvis du vil se mere til hende.
Synes du dette rygte skal tages med et gran salt?
  • 0
Efter endelig at have købt What We Do In The Shadows, har jeg dermed fået den genset.

Den er lige så god som jeg huskede, hvis ikke bedre. Det er få film der kan få mig til at hulke af grin, som den gør. Den er strøget direkte ind som nr. 1 på min liste over bedste komediefilm of all time.

Hvis du er til horror og mockumentary, så kan den klart anbefales.
  • 0
Citerer TheMcCandless:
Hende den lidt buttede?


Præcis.. maaaaan jeg synes hun er cute!!

Jeg fik set It Follows.. Kunne rigtig godt lide den.. når jeg lige havde vænnet mig til alt teenage fnidder..

Så har jeg genset: Fredag d.13.. 1+2+3+4 og X og Freddy Vs. Jason... jeg elsker de film
"let røven og gør noget"
  • 0
Citerer Aalborg:
Jeg fik set It Follows.. Kunne rigtig godt lide den.. når jeg lige havde vænnet mig til alt teenage fnidder..


Den er jeg også ret vild med. Hvis man ser bort fra alt det fnidder, så er den jævnt klam. Hele det der med at de bliver forfulgt af noget ukendt på den der måde er pænt creepy.
  • 0
Faces Places
Hyggelig fransk dokumentar om... well, ansigter og steder. Originaltitlen er Visages Villages. Overvejende længe hvad man ville oversætte den til herhjemme, men kom ikke rigtig på noget godt. "Syn i byen", "Ansigter Distrikter", hmm...
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!