Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Game of Thrones


Sansa er uden sammenligning den mest ligegyldige Stark. For min skyld må de gerne lade hende dø.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer Ak-master:
Sansa er uden sammenligning den mest ligegyldige Stark. For min skyld må de gerne lade hende dø.

Hun er nemlig den mest ligegyldige Stark-karakter - det giver jeg dig helt ret i. Men det er da ærgerligt! Der er egentlig rigeligt at potentiale i en sådan karakter: en underdog, der finder sin plads i verdenen, og gør brug af de muligheder der byder sig. Men hver eneste gang Sansa har mulighed for at sætte en fod i jorden, eller vise lidt mandsmod, så dropper hun det hele. Det er simpelthen rigtig ærgerligt.

Men igen: du har ret. Idet hendes karakter har stået stille lige siden første afsnit af Game of Thrones, så ville hendes død ikke have særlige historiemæssige konsekvenser.
  • 0
Jeg har det faktisk lige omvendt. Jeg synes Sansa var en af de mere interessante karakterer at følge op gennem sæson 1-4, alene i kraft af at hun var den eneste oprigtigt uskyldige tilbage i serien. Hun spillede ikke spillet, hun var ikke besat af hævn, hun var ikke 'wise beyond her years' og hun var stadigvæk naiv og godtroende. Sansa var, med andre ord, stadigvæk bare en teenager som drømte om den homoseksuelle prins på den hvide hest.

Her i sæson 5 er hun så begyndt at spille spillet ligesom alle de andre - men heldigvis udviklede hun sig ikke til Little Finger 2.0, som sæson 4 ellers lidt hintede lidt til.

Hun er stadigvæk en af de få troværdige karaktere i GoT. Hun er den eneste som rent faktisk opfører sig som en på sin alder, og som rent faktisk reagerer menneskeligt på alle de tragedier der sker omkring hende.

Alle andre karakterer i GoT opfører sig som om de er med i en fantasyserie (hvilket er fair nok, da det jo netop er hvad GoT er). Men når hver eneste karakter har de samme to motiver (hævn og magt) og følelser som en guldfisk (deres sorg varer kun i et par scener og så er den glemt igen eller skubbet til side til fordel for mere hævn), så er det meget rart med én bare nogenlunde jordbunden karakter.

Alene derfor er hun, for mig, en langt mere interessant karakter end fx Arya - der opfører sig som en på 30 og håndtere sine følelser på samme måde som John Doe fra Se7en.
Rumble is for lonely chicks
  • 0
@Høegh
Den havde jeg ikke set komme.
Jeg synes som sagt bare, at hun er kedelig. Hun gør kun, hvad hun bliver bedt om, og til en sådan grad, at hun ikke rigtigt har nogen personlighed. Hun render bare rundt og ser trist ud. Hun stiller ikke mange spørgsmålstegn ved hendes omverden. Hun er der bare. Det bliver ret hurtigt trættende.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Har lige overstået sæson 5..
De sidste timer har stået på at læse teorier, for jeg vil, som mange andre, ikke finde mig i den sidste scene..
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Citerer Trollmeister97:
De sidste timer har stået på at læse teorier, for jeg vil, som mange andre, ikke finde mig i den sidste scene..


Du burde lige læse http://gameofthrones.wikia.com/wiki/R%27hllor#Season_3 . Bare lige den første paragraf omkring Brotherhood without Banners og huske at Melisandre også tror på The Lord of Light. ;)
Take a chill pill.
  • 0
Dejligt link !
som mange andre også siger, så var det ikke tilfældigt at Melisandre vender tilbage til Castle Black lige inden det hele sker..
jeg har håbet højt!
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Små spoiler nyheder om casting til kommende sæson.

Seneste nyheder omkring casting til sæson 6 har vist, at de søger en dygtig sværdkæmper som skal betræde en rollen som en vigtig Kingsguard med et angiveligt kendt sværd. Dette er sansynligvis sir Arthur Dayne. Samtidig går der rygter om, at de søger en skuespiller til rollen som en yngre Eddard Stark.

Alt sammen leder til Tower of Joy og bekræfter muligvis den største Game of Thrones teori om "R+L=J".
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
Fantastisk nyhed!
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
  • JØP
  • JØP
Citerer Joeyvind88:
Samtidig går der rygter om, at de søger en skuespiller til rollen som en yngre Eddard Stark.


Ikke så underligt, når vi faktisk møder en yngre Eddard i bøgerne gennem Bran.
  • 0
Citerer JØP:
Citerer Joeyvind88 amtidig går der rygter om, at de søger en skuespiller til rollen som en yngre Eddard Stark.

Ikke så underligt, når vi faktisk møder en yngre Eddard i bøgerne gennem Bran.


Nej heldigvis ser det ud til at de bruger de vigtige dele fra bøgerne, som i øvrigt er god læsning, til dem der ikke har læst En Sang om Is og Ild.

Håber personligt på mere fra House Bolton, som jeg syntes er det mest spændende hus i universet.
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
Lige fået set det 6. afsnit.
Synes godt nok sæson seks har taget fat! 5. og 6. afsnit var vildt gode!
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Har lige fået set sæson 6 færdig, andre der er nået lige så langt?

For har et par ting jeg er lidt utilfreds med og gerne vil høre andre an om
Light a man a fire and he'll be warm for the day.. Light a man ON fire and he'll be warm for the rest of his life
  • 0
Det kan du have ret i, faktisk er der især en karakter hvis historieudvikling frustrerer mig.

Spoiler:Arya, helt ærligt så er det gået helt af sporet med hende. Fire ting undrer mig især:
Hun kommer væk fra faceless men som uden tvivl vil snigmyrde hende og det første hun gør er at lalle rundt i hele byen uden at være opmærksom på det faktum at morderen kunne være alle mennesker.

Hun bliver derefter stabbet tre gange i maven med en ret lang kniv, en skade som er dødeligt for alle andre, også indenfor universet. Dagen efter springer hun rundt på hustage og vælter over samtlige frugtkurve, for derefter at slå en trænet assassin ihjel i mørket. Sidstnævnte giver næsten mening med hendes blindetræning men ovenpå stabwounds og parkour?

Derefter vader hun lige ind til Jaquen og siger mere eller mindre, "Jeg hedder Arya Stark og jeg skrider".
Jaquens respons: "A girl has finally become no one. *smirkysmile*"
Hvordan konkluderer han det? Fordi hun nakkede en anden assassin??? Hvad??

Nummer 4 ting:
Hun blev blind fordi hun tog et ansigt på uden at være "No one". Fair nok, det giver mening.
En sæson efter, ser vi hende med en maske på og tager den af for derefter endnu engang at deklarere sig Arya Stark, ingen blindhed. Eneste forklaring på det er at det var Jaquen som gjorde hende blind men det virker bare sådan lidt convenient og uforklaret.

Alt der er sket med Arya i denne sæson virker forhastet, ugennemtænkt, lettere umuligt og som om de kun har hende med lige nu fordi fans elsker hende og ikke fordi hun har nogen reel historiemæssig grund til at være der.

Det ærgrer mig, for det er første gang i showet jeg har den følelse, af at de tager smutveje og ikke er gennemført længere.


Apropos BoB
Spoiler:Der var altså også nogle ting som undrede mig kraftigt:
First and foremost, hvorfor tog kæmpen ikke et våben med? Uden rustning er fair nok men en kølle ville rimelig meget have reddet dem hele kampen.
Omringet af mænd med skjolde og lange spyd? *sving* stor fed åbning i ringen. *sving to* halvdelen af mændende knust og krigen vundet mere eller mindre.

Ikke engang en kølle, han kunne også bare have trampet på dem inden de fik spyddene op. Det er virkelig bittert at se et show som har gjort så meget for at have "realistiske konsekvenser" lave den slags "Story-convenient continuity errors" den eneste grund til at han ikke levede op til sit potentiale var fordi at alle skulle tro de tabte inden den forudsigelige redning kom.
Det var endda dovent for de kunne jo bare have fået Bolton til at lave en ballista og pløkke kæmpen ned inden han blev nyttig. Så havde de i det mindste holdt fast i realismen.


Der er nok at brokke sig over men jeg elsker stadig showet og håber at de får samlet op på alle de åndssvage ting eller i det mindste ikke laver flere de sidste to sæsoner
Light a man a fire and he'll be warm for the day.. Light a man ON fire and he'll be warm for the rest of his life
Alle kender GoT, men er der nogen der har læst andre bøger fra George R.R Martin
Eksempelvis Dreamsongs?
Bøgerne kan findes her

Warning: Reklame kan ikke loades. Wonder why? /Carmillah
  • 0
Jeg synes det er en mega fed serie! Man bliver hele tiden overrasket!
Jeg har dog aldrig læst bøgerne, kan i anbefale at gøre det?

/Magnus

Reklame ikke tilladt. Stop stop stop. /Carmillah
  • 0
Har også overvejet at læse bøgerne, men ved bare jeg aldrig kommer igennem dem. Kan ikke huske sidst jeg har læst en bog...

/Czkongen

Det gælder også dig - ingen reklame. Hvis I er lidt seriøse omkring det I laver, så reklamerer I på en ordentlig måde /Carmillah
  • 0
Lol, det her er det mest sølle forsøg på reklame ever.
"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
Gad vide, hvad Bonzaii Sheep mener om den sidste sæson. For her er der da mere end nogensinde før noget at brokke sig over.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
Enig! Var ikke begejstret for 7. sæson, men 8. sæson var bestemt ikke bedre, tværtimod!
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!