Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Game of Thrones


Uhh så er det sidste afsnit i sæsonen i dag! Men så skal vi vente et helt år for at få mere
Eat Nutella! - TNKz
  • 0
Citerer Game Master:
Uhh så er det sidste afsnit i sæsonen i dag! Men så skal vi vente et helt år for at få mere


SÃ¥ er det godt jeg har gang i cirka 3 andre serier.

Ellers kan man vel læse bøgerne.
Take a chill pill.
  • 0
Well... Det var...DET BEDSTE NOGENSINDE

Nu venter vi bare...Venter...Et år

Jeg bliver nød til at få taget mig sammen til at læse bog 1 færdig og så komme igang med resten
  • 0
er der nogen der ved hvornår sæson 4 udkommer på blu-ray?
og hvor mange sæsoner vil de lave i alt?
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Citerer Trollmeister97:
er der nogen der ved hvornår sæson 4 udkommer på blu-ray?
og hvor mange sæsoner vil de lave i alt?


Jeg vil gætte på at der bliver omkring i starten af næste år. De andre sæsoner er alle udkommet omkring februar og marts året efter.

Jeg tror ikke de har sagt hvor mange der vil komme, men jeg ville gætte på 7-8 sæsoner.
  • 0
tugay007:

hmm... det en lang ventetid tak for svaret! ;)

7-8?! shit! det mange plottwists endnu!
Mine knæ er lavet af finere glas, end hvad dronningen drikker af!
  • 0
Citerer Suduki:
Ellers kan man vel læse bøgerne.

Ja, men hvis man nu allerede har læst dem alle, så er det sku hårdt. Men ja, har heldigvis også et par andre serier jeg er tilhænger af
Eat Nutella! - TNKz
  • 0
Super fed sæsonafslutning!
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Fin sæsonafslutning, selvom jeg havde fået spoiled de fleste plot twists, da jeg læste bog 4 i efteråret. Selvom bogen ikke direkte omhandlede episoderne i Sæson 4 var der en del referencer og spørgsmålstegn til plottet, og især tilbage til handlingen i sæsonafslutningen.

Men det var da rart nok at få plottet slået fast.
Bazzinga!
  • 0
Blev færdig med sæson 4 i måske sidste månede tror jeg fantastisk serie! Har ikke læst bøgerne, fordi pengene altid går til andet. Men hvis jeg var rig, havde bogserien helt sikkert stået på min reol
  • 0
Virkelig fed og fangede serie, men jeg synes det er så ærgerligt at man skal vente så længe på en ny sæson

Egentlig burde man begynde på serier, når de er færdige!
  • 0
Citerer Motormusen:
Virkelig fed og fangede serie, men jeg synes det er så ærgerligt at man skal vente så længe på en ny sæson

Egentlig burde man begynde på serier, når de er færdige!


Ja, måske. Men noget af det sjove ved serier er jo, at man ser dem på samme tid som sine venner, famile, kollegaer m.m og kan diskutere handlingen, prøve at forudse hvor plottet er på vej hen osv.

Spørg dig selv: Vil du vente 3 år eller mere på at se GoT?
Bazzinga!
  • 0
Hva' så? Nogen der følger med i 5. sæson?
Har lige fået set 6. afsnit, og der sker nogle syge tvist i den.
Slutningen fik mig dog op og kører. Var godt nok sur, da afsnittet var slut! Jeg håber seriøst at, Theon brækker nakken på Ramsey!
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Citerer dbbuu:
Hva' så? Nogen der følger med i 5. sæson?
Har lige fået set 6. afsnit, og der sker nogle syge tvist i den.
Slutningen fik mig dog op og kører. Var godt nok sur, da afsnittet var slut! Jeg håber seriøst at, Theon brækker nakken på Ramsey!


Det jeg nu godt kan lide ved Game of Thrones er at man ender med bare at nyde historien, i stedet for at heppe på nogen.
Folk dør, shit happens, men historien er stadigvæk god at følge med i.
Take a chill pill.
  • 0
Bare lidt nedern at Daenerys bruger så meget tid i Meereen på at lege politiker.
Rejs nu for fanden ud og erober! Eller gør et eller andet i stedet for at blive der
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Jeg undrer mig godt nok over, at vi slet ikke har set noget til Stark-brorens (ham ulveknægten) historie i sæson 5 endnu. Det passer mig nu fint, da den plotdel begyndte at kede mig en smule - bortset fra Hodor.

Og enig med dbbuu i, at der godt snart må ske noget actionpacked på dragemoder-fronten.
  • 0
Citerer Stampe128:
Jeg undrer mig godt nok over, at vi slet ikke har set noget til Stark-brorens (ham ulveknægten) historie i sæson 5 endnu. Det passer mig nu fint, da den plotdel begyndte at kede mig en smule - bortset fra Hodor.


Det er fordi de er nået til det punkt i bøgerne hvor der ikke er mere at fortælle om ham. De har fortalt hans historie fra bøgerne nu
If it's true that MGS4 is using 50gbs of a Blu-ray disk then how would it be playable on the 40gb ps3?
  • 0
Ach so. Men det virker stadig mystisk. Nu overhaler TV-serien vel også snart bogserien endegyldigt, så det bliver spændende om det kan holde niveau, når hvis det løsriver sig helt fra bøgerne.
  • 0
Citerer Stampe128:
Ach so. Men det virker stadig mystisk. Nu overhaler TV-serien vel også snart bogserien endegyldigt, så det bliver spændende om det kan holde niveau, når hvis det løsriver sig helt fra bøgerne.


Manuskript forfatterne ved allerede hvordan bøgerne skal slutte nogenlunde, i tilfælde af at George R. R. Martin skulle dø eller på anden vis ikke kan slutte bøgerne.
Take a chill pill.
  • 0
Har I læst bøgerne? Det har jeg. Og derfor ved jeg at bøgerne er indhentet. Jeg ved også, at de allerede har skrevet det meste om, og at sæson 5 ikke følger bøgerne længere. Bog og serie er stort set ikke sammenlignelige længere.

Når det er sagt, så er nogle af ændringerne rigtig gode. Mens andre er lidt pudsige. Måske de bliver forklaret senere hen.

Lidt fremhævede ændringer i sæson 5 (bemærk SPOILERS!):
Spoiler poiler poiler:- Aegon Targaryan er ikke med i serien (endnu i hvert fald!)
- John Snow er ikke fortaler for, at vildlingene skal bosættes i de frie områder. Det er Stannis derimod. John Snow vil have vildlingene til at bevogte muren ved de forladte slotte langs muren.
- Sansa Stark bliver aldrig gift med Ramsay Snow. Det gør hendes tidligere tjener/veninde Jeyne Poole. Sansa bliver i The Eyrie med Littlefinger, hvilket hun nok også skulle have gjort i serien (situationen taget i betragtning).
- Brienne tager aldrig til Winterfell.
- Catelyn Stark genopliver ikke i serien. Det gør hun i bøgerne, hvor hun begynder at slå samtlige af Freyerne ihjel - badass! Det er Thoras of Myrr der genopliver hende til gengæld for hans eget liv - BADASS!
- Barristan Selmy dør ikke!
- Jaime Lannister tager aldrig til Dorne. Han er taget mod nord i stedet. Bronn tager heller ikke til Dorne.
- Jorah Mormont bliver ikke rørt af stenmændende. Han er slet ikke på båden i bøgerne.
- Jaqen H'gar er ikke Arya's mentor. Det er en helt anden person. Man har ikke hørt noget til Jaqen siden man sidst så ham ved Harrenhall.
- Jojen Reed dør ikke i bøgerne. Men han er død i serien.


Spoilers slut.

Hvad angår Brann og company, så mener jeg det allerede er meldt ud, at han ikke er med i sæson 5 - måske heller ikke sæson 6. Sidstnævnte skulle dog kun være et rygte. Men det er lidt en bizar ændring, som jeg ikke rigtig bryder mig om. Minder lidt for meget om alle de andre karakterer, der blot er forsvundet fra serien, uden forklaring eller noget som helst.
  • 0
Synes virkelig at serien er styrtdykket i kvalitet hele sæson 5, og desværre er det nok fordi, jeg har læst bøgerne. Jeg hader ellers at være "bøgerne er så meget bedre" fyren, men det er virkelig tilfældet med sæson 5
Plotændringer der enten er ligegyldige, dumme eller slet ikke giver mening, nogle af de fedeste karakterer skåret ud, plotlinjer der bliver rushet igennem alt for hurtigt. Det er virkelig ærgerligt, for med få undtagelser, så synes jeg at sæson 1-4 var super gode og godt overført fra bøgerne.
Shit happens...
  • 0
Jeg har fra starten sat mig for at forsøge så vidt muligt at se bøgerne og serien som hver sin "uafhængige" ting. Det er naturligvis svært men efterhånden som det er blevet noget tid siden jeg læste bøgerne kan jeg alligevel ikke præcist huske hvem der gjorde hvad, hvornår osv. så det fungerer egentlig ok
Det var vel også kun sæson 1 der (næsten) slavisk fulgte bogen/bøgerne hvilket er forståeligt da bogserien jo er et enormt værk selv uden de resterende 2-3 bøger. Det er begrænset hvor meget man kan nå på 10 x time pr. sæson så noget skal jo skæres fra.

Er enig i at der er taget nogle lidt mærkværdige beslutninger ifht. "manglende" karakterer, plot ændringer osv. Fx synes jeg det var lidt underligt at man brugte så relativt lang tid på Thoros of Myr og Beric Dondarrion hvis de ikke dukker op igen og Spoiler:især når det ser ud til at Catelyn Stark heller ikke gør det

Jeg synes også kvaliteten af TV-serien er dalet lidt - især her i sæson 5 men jeg synes nu også at både bog 4 og 5 blev lidt halv-kedelige indimellem så måske det hænger sammen
  • 0
Citerer GOW_VINTHER:
Synes virkelig at serien er styrtdykket i kvalitet hele sæson 5, og desværre er det nok fordi, jeg har læst bøgerne. Jeg hader ellers at være "bøgerne er så meget bedre" fyren, men det er virkelig tilfældet med sæson 5
Plotændringer der enten er ligegyldige, dumme eller slet ikke giver mening, nogle af de fedeste karakterer skåret ud, plotlinjer der bliver rushet igennem alt for hurtigt. Det er virkelig ærgerligt, for med få undtagelser, så synes jeg at sæson 1-4 var super gode og godt overført fra bøgerne.

Jeg forstår godt hvad du mener. Når man har læst bøgerne, så kan man ikke undlade at sammenligne serien med bøgerne. Jeg synes dog ikke kvaliteten er styrtdykket - men jeg vil sige, at det går noget langsomt. Og nogle af ændringerne falder ikke i min smag. Andre ændringer er jeg dog ret vilde med. Spoiler:Jaime og Bronn, der tager til Dorne, er nu ret sejt. Begge karakterer er jeg stor tilhænger af i både bøgerne og serien. Så det er jeg spændt på at se, hvad de får ud af.

Det er dog svært at afgøre, om det er boglæserne er "bøgerne er så meget bedre"-fyre og fyrinder. Eller om ændringerne egentlig er udtryk for et ønske om, at bøgerne tager sig bedre ud i en fantasy- og dramaserie. Men man undgår ikke at blive en smule opmærksom på ændringer - især meget markante ændringer over kort tid -, når serien ellers har fulgt bøgerne forholdsvist lineært indtil denne sæson.
  • 0
Nu har jeg ikke læst alle bøgerne endnu, men jeg har læst mig frem til mange af ændringerne fra bøgerne til serien. Jeg forstår skam godt de fleste, og jeg tænker, at det fungerer bedre i serien med mange af deres ændringer. En del af dem er jo bare karakterer som har fået storylines fra andre karakterer.
I bøgerne introducerer de nye karakterer som ikke altid spiller en særlig stor rolle. I serien har de så bare taget de større karakterer og givet dem noget mere indhold istedet.
Hvis bøgerne blev fulgt fuldstændig i denne sæson, så ville vi jo bl.a. heller ikke have set Sansa ligesom vi ikke har set Brann.

Ostekagemanden:
Nu siger du, at det går lidt langsomt, men er bog 4 og 5 ikke også de mest langsomme? Jeg hører ofte, at de har et betydeligt større antal af sider end de forrige, men der sker nærmest intet. Så det er vel naturligt? Det går jo endda hurtigere i serien, da f.eks.
Spoiler poiler poiler poiler: Tyrion ikke har mødt Dany i bøgerne endnu
Jeg har ikke læst bog 4 og 5 endnu, så jeg kan ikke tale ud fra erfaring, men bare hvad jeg har hørt.

Sæson 3 og især 4 er stadig mine favoritter, men 5 er nu også meget fin selvom, at den har nogle svage punkter. Jeg ville dog næsten godt kunne gå med til, at det er den svageste i serien. Jeg kan ikke huske sæson 2 så godt, men jeg finder helt klart sæson 1, 3 og 4 bedre. Men det er stadig en rimelig fed sæson.
  • 0
Citerer Tugay007:
Nu har jeg ikke læst alle bøgerne endnu, men jeg har læst mig frem til mange af ændringerne fra bøgerne til serien. Jeg forstår skam godt de fleste, og jeg tænker, at det fungerer bedre i serien med mange af deres ændringer. En del af dem er jo bare karakterer som har fået storylines fra andre karakterer.


Jeg tror bare de fleste tit glemmer at en bog ikke er et manuskript og at TV-serier/film og bøger er meget forskellige medier.

Desuden kan jeg klart anbefale at læse anmeldelser af episode 6, især hvis I kan finde en tumblr anmeldelse eller lignende. Det er intet mindre end popcorn værdigt.
Take a chill pill.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!