Dansk
nyeste
Atrás

Film & musik

Snak om musik og film her

Yndlingsfilm?


Har svært ved at nævne en, da jeg sikker skal liste 50 for at det er nogenlunde fyldestgørende. Men blandt de mange yndlingsfilm:

Ed Wood
Apocalypse now
Blade runner
Eyes wide shut
Angel-a
Amelie
A serious man / Barton fink
The thing
Alien
Mystery Train / Broken flowers
Mulholland drive / Blue velvet / a straight story
Videodrome / scanners / dead ringers
Metropolis
Immortel
Moon
Solaris
The good the bad the ugly
The wrestler
Zodiac
Another year
American beauty
Eksorcisten

Og mange flere
Bye bye
  • 0
Citerer Mimic_Octopus:
12 Monkeys

Skæmmende film, skør film, sjov film, underlig film.


Så den film i beruset tilstand, vanvittig mærkelig oplevelse

Ved ikke om jeg direkte har en favoritfilm. Forskellige film, har forskellige kvaliteter trodsalt, men generelt er alt fra Kubrick, Tarantino og Verhoeven fantastisk. Det bedste fra de tre er nok Pulph Fiction, Kill Bill Vol. 1, Eyes Wide Shut (dybt overset Kubrick/Cruise film), A Clockwork Orange, Starship Troopers og Robocop.
Udover de tre instruktører er Silence of The Lambs helt fantastisk, og snakker vi superheltefilm er vinderen uden tvivl Batman Returns.

Citerer Capperdude:
Må nok liiiige smide "Machete" ind her også

Den film er konge

Starten var vild, efter det fandt jeg den egentlig bare kedelig. Hobo With a Shotgun derimod... Hold da kæft en ond film!
  • 0
Citerer sletton:
Eyes Wide Shut (dybt overset Kubrick/Cruise film)

Troede jeg var den eneste med den holdning, den får alt for meget had!
Bye bye
  • 0
Citerer The Pez Dispenser:
Citerer sletton:
Eyes Wide Shut (dybt overset Kubrick/Cruise film)

Troede jeg var den eneste med den holdning, den får alt for meget had!


Er den virkelig hadet? Synes bare det virker som om folk ganske enkelt ikke kender til den i stil med True Romance. Det er ikke Kubricks bedste efter min mening (A Clockwork Orange havde en vanvittig stor indflydelse på min interesse for film, så den er rimelig svær at slå), men dens dæmonisering af utroskab er virkelig fascinerende og stilen og pacingen af plottet er ulig noget andet jeg har set i en film både før og efter.
Og når vi nu er ved Kubrick bør Dr Strangelove også nævnes. Det er utroligt hvordan en komedie, hvis kritik så tydeligt er rettet imod sin egen tid stadig kan være relevant i dag.
  • 0
Citerer sletton:
Er den virkelig hadet?

Had er måske et stærkt ord, men syntes ofte at jeg har set den blive fremhævet som Kubricks dårligste film. Den er dog også temmelig overset. Strangelove er fantastisk, har også en vis svaghed for Barry Lyndon og Spartacus.
Bye bye
  • 0
Citerer The Pez Dispenser:
har også en vis svaghed for Barry Lyndon og Spartacus.


Har alle Kubricks film fra Spartacus og opefter (mangler dog Lolita, kan simpelthen ikke finde den film nogen steder!) og vil sige Barry Lyndon er en tand for langtrukken til mig, men visuelt er det nok Kubricks flotteste film. Tror det er en af de film jeg vil sætte større pris på, når jeg bliver lidt ældre, har samme problem med Lawrence of Arabia.

Et par andre film, der fortjener at blive nævnt:
Apocalypse Now
Back to the future - Uden tvivl den sjoveste romatiske komedie derude
Nattevagten - bare for at nævne noget dansk, der ikke er lort
GoldenEye
The Frighteners
Lord of the Rings: Fellowship of the ring
Donnie Darko - mest pga Jake Gyldenhaals fantastiske skuespillerpræstation og atmosfæren. Selve plottet er ok, men ikke særlig gennemført
Mulholland Drive - Har også en svaghed for Lost Highway hovedsageligt fordi den foregår i samme univers som Twin Peaks
Twin Peaks: Fire walk with me - Den film samt 2. sæson af serien får alt for meget had, synes den er ekstremt creepy og giver nogle gode svar på nogle af seriens mere bizarer aspekter
Blade Runner/Metropolis - Blade Runner er nok den flotteste film jeg har set (sammen med Apocalypse Now, to film, der forresten ligger skræmmende tæt op af hinanden). Metropolis er lidt svær at se i dag, men det er vanvittigt hvor langt forud for sin tid den film var især når man sætter den i sammenhæng med Blade Runner, der nærmest virker som et remake af den.
First Blood - Efter at have set film som Platoon, Apocalypse Now og Full Metal Jacket er det interessant at se en Vietnam-film, der har et helt andet perspektiv på krigen. First Blood Part 2 var ok, Rambo 3 er direkte komisk taget i betragtning af situationen vi står i, i dag og Rambo 4 er bare unødvendig
Once Upon A Time in the West
The Matrix -Forstår stadig ikke hvordan man kan fucke en trilogy så hårdt op, men så igen, selv V for Vendetta som er super god står fuldstændig i skyggen af Wachowski-søskendes første værk
  • 0
Pineapple Express.. muligvis den bedste film der nogensinde er lavet.
Eat Nutella! - TNKz
  • 0
3:10 to Yuma
Zodiac
Immortals

Synes lige de skulle nævnes
Manchester United forever <3
  • 0
star wars, simpelthen pga. min barndom
1st DK AC2 1000G
  • 0
The Astronaut farmer er ihvertfald en af mine favoritter, på trods af at den har fået middelmådige anmeldelser.
https://www.youtube.com/watch?v=MPccW4btUCs
  • 0
Suzumiya Haruhi no Shoushitsu
  • 0
Citerer -Hash_dk-:
star wars, simpelthen pga. min barndom


Du er The starwars kid??
"let røven og gør noget"
  • 0
Requiem for a Dream

Amores Perros

Inception (ja, mainstream sucker-kliché... men det er jeg ligeglad med)

Memento (mest pga. slutningen, der er en af de mest overraskende og komplet geniale slutninger jeg har set)

Children of Men

Apocalypse Now

Once Upon a Time In America (efter min mening verdens bedste gangsterfilm - bedre end Godfather)

m.fl. som jeg har glemt lige nu.
  • 0
The Beach og Into The Wild, elsker sådan nogle film.
  • 0
Citerer Stampe128:
Requiem for a Dream

Amores Perros

Inception (ja, mainstream sucker-kliché... men det er jeg ligeglad med)

Memento (mest pga. slutningen, der er en af de mest overraskende og komplet geniale slutninger jeg har set)

Children of Men

Apocalypse Now

Once Upon a Time In America (efter min mening verdens bedste gangsterfilm - bedre end Godfather)

m.fl. som jeg har glemt lige nu.


Gode valg.

Sci-fi flicks som RepoMen, The Thirteenth Floor og Existenz burde nok også kunne underholde dig, med den smag.

Min personlige favorit er stadig Donnie Darko. Ingen over, ingen ved siden. Den er magisk.
:)
  • 0
  • tcsb
  • tcsb
2001: A Space Odyssey
Clockwork Orange
Blade Runner
Pulp Fiction
American Beauty
O' brother where art thou?
Chihiro og heksene
Inception
Brokeback Mountain
The Dark Knight (primært p.g.a. Heath Ledger)
R

... bare for at nævne nogle få!
  • 0
Citerer Lee West:
RepoMen


Hvis du mener den med Jude Law, så er du helt ved siden af. Det var en gang hø, efter min mening. No offense ;)

Jeg må desuden tilføje:

Caché

Chihiro og Heksene

Dogville
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!