Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Playstations fremtid


En analytikers mening nedenunder. Åbenbart er han enig med mig i, at der går lang tid til PS4 kommer - f.eks. siger han, at det vil koste en lille milliard US dollars at lave en PS4, vidste godt det var dyrt, men er alligevel lidt overrasket over, at det koster SÅ meget.

http://www.gametrailers.com/video/episode-107-pach-attack/6312
2
Der findes mange stier, der fører til toppen af bjerget.
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer Simon Kolbe Strange:
En analytikers mening nedenunder. Åbenbart er han enig med mig i, at der går lang tid til PS4 kommer - f.eks. siger han, at det vil koste en lille milliard US dollars at lave en PS4, vidste godt det var dyrt, men er alligevel lidt overrasket over, at det koster SÅ meget.

http://www.gametrailers.com/video/episode-107-pach-attack/6312
2


Han har jo sådan set allerede taget fejl. Han siger på et tidspunkt vi vil se en ny Nintendo inden for et år og videoen stammer fra marts 2010 så vidt jeg kan se. Mon ikke Nintendo for længst havde offentliggjordt det hvis der kom en konsol inden for den nærmeste fremtid?

Rent tidsmæssigt er det så småt ved at være tid til en ny generation hvis de følger den trend de indtil videre har gjordt.

Hvis vi tæller udgivelsen af den første konsol i en ny generation som starten og slutningen som udgivelsen af den første konsol i den næste generation ser det sådan her ud.

Den 3 Konsol Generation. 1983 til 1987 (cirka 5 år, 7 hvis du tæller Epoch med)
Den 4 Konsol Generation. 1987 til 1993 (cirka 7 år)
Den 5 Konsol Generation. 1993 til 1998 (cirka 6 år)
Den 6 Konsol Generation. 1998 til 2005 (cirka 8 år men kun vis du tæller Dreamcasts japanske release med, ellers er det 7)
Den 7 Konsol Generation. 2005 til ? indtil videre 2011 hvilket jo aligevel er 7 år, ok 6 år siden 360 blev udgivet i slutningen af 2005 og vi er i starten af 2011.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Citerer Liou:
Hvis vi tæller udgivelsen af den første konsol i en ny generation som starten og slutningen som udgivelsen af den første konsol i den næste generation ser det sådan her ud.

Til gengæld så vil jeg mene at konsollerne fra denne generation holder i længere tid. De er blevet stærkere nu og så vidt jeg husker, så mente man at det kun var Killzsone II på playstation, som var tæt på at udnytte musklerne helt. Jeg ved ikke hvordan situationen er i dag, om man har udnyttet maskinens fulde potentiale?

Grunden til jeg bl.a mener de holder længere, at nu kan det ikke betale sig at spytte en ny ud, uden rigtig gode ændringer, udover grafikken. Grafikken i dag er jo i forvejen rigtig flot. Da PS3'en udkom havde den trods alt blu-ray disc, trådløse controllers og virkelig en grafik der rykkede. Og nu er der endda kommet Playstation Move. Så jeg tror maskinerne fra denne generation vil holde i længere tid, end de forrige. Desuden, de (udviklerne, microsoft, playstation, nintendo osv) skal først annoncere deres maskine og kan der ikke let gå et år før den så kommer?
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
  • Liou
  • Liou
Jeg tror nu heler ikke det er noget der vil ske lige med det samme. Den næste generation er nok iværtfald 2 år væk. Specielt fordi det netop ikke virker som om pc platformen ligefrem er løbet langt væk fra konsolerne rent grafisk. Der har ikke været et spil siden Crysis hvor jeg bare tænkte, hold da kæft. Jeg tror bare heler ikke på at vi ikke ser den første next gen konsol før 2015. Det er altså mange år og inden da er konsolerne vel blevet ret forældede i forhold til PCen og man skal ikke undervudere værdien af at være først ude. Jeg antager jeg ikke er alene om at reagere som et lille barn når den første konsol i en ny generation kommer ud?

Hvor meget Kinnect og Move vil betyde ved jeg ikke men jeg forestiller mig det hovedsageligt vil være det grafiske løft der bære beslutningen om hvornår er det rigtige tidspunkt. Kinnect og Move blev jo trods alt begge udgivet seperart senere og XBOX 360 og Playstation 3 bliver jo ikke droppet fra dag 1 når den næste konsol kommer, plus at man kunne gøre det bagudkompitabel.

Med hendsyn til annoncering og udgivelsen så jo, der kan også let gå mere, specielt hvis man er Europære. Men omvendt behøver der heler ikke gå et år. Blev XBOX 360 ikke (officielt) annonceret et halvt år før release?
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
  • Liou
  • Liou
Ikke "kun" på grund af det. PC only udviklere kan jo heler ikke tillade sig at gå fuldstændig amok. Iværtfald ikke hvis de vil have så mange som muligt til at købe deres spil. Det er jo langt fra alle der har et monster af en pc. Men teknologien må aligevel have rykket sig en helt del siden 2007 og er blevet mere udbredt så jeg synes det er mystisk der ikke har været en ny Crysis siden da men det kommer jo nok.

Citerer Mike JezZ:
At have en PS3 i 2 år virker lidt dumt imo


Ikke nødvendigvis 2 år. Der kan gå alt lige fra 1 år til 5 år. Ingen kan være sikre. Det er alt sammen bare spekulation.

Desuden, omvendt kan du jo også sige at 2 år er pokkers lang tid at gå uden en konsol hvis du nu virkelig gerne vil have en.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Jeg har hørt at det ikke kommer til at hedde en ps4 men en ps X og X betyder 4 med andre slags tal
  • 0
Den store forskel fra denne generation og forrige er jo Online, Både Microsoft og Sony har Online tjenester og deres konsoller er jo selve ledet til at tilgå disse tjenester - det siger sig selv at hverken MS eller Sony vil smide alle de kunder væk de har på deres XBLA og PSN service - hvis du udgiver en helt ny konsol kræver det at den er bagud kompatibel med de nuværende services, alene det betyder jo at MS/Sony vil holde PS3 og X360 i live så længe som muligt fordi de har næsten "forpligtet" sig til holde dem i live pga. alle de online tjenester.
  • 0
Jeg tænkte det samme da jeg overvejede at købe konsol.. overbevist blev jeg da jeg opdagede dens enorme funktionaltitet med musik film etc vha PS3medie center samt indbygget trådløst net og en fantastisk opskalering fra dvd incl blueray...

Dette er hvad du har i tilfælde af en ps4 udkommer, så vil ikke mene dine penge er spildte da en ps3 koster 2.000 kr og en anstændig blueray afspiller koster ca 3,500 kr
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer jaco1022:
Jeg har hørt at det ikke kommer til at hedde en ps4 men en ps X og X betyder 4 med andre slags tal


Hvilken slags tal? Det kan jo ikke være romertal. Der er det IV. Men det kan jeg nu ikke forestille mig at Sony skulle gøre. Det virker ret mystisk at bryde det nu hvor de har haft en Playstation 2 og 3, ja den gamle Playstation blev enda omdøbt til PS One på et tidspunkt men selvfølgelig, man skal aldrig sige aldrig.

Citerer Benno:
Den store forskel fra denne generation og forrige er jo Online, Både Microsoft og Sony har Online tjenester og deres konsoller er jo selve ledet til at tilgå disse tjenester - det siger sig selv at hverken MS eller Sony vil smide alle de kunder væk de har på deres XBLA og PSN service - hvis du udgiver en helt ny konsol kræver det at den er bagud kompatibel med de nuværende services, alene det betyder jo at MS/Sony vil holde PS3 og X360 i live så længe som muligt fordi de har næsten "forpligtet" sig til holde dem i live pga. alle de online tjenester.


Jeg tror ikke det vil spænde ben for next gen konsolerne Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt at bygge videre på det over forskelige platforme. XBOX Live eksisterede også på den oprendelige XBOX og Sony har før talt om at gøre Playstation Network til en åben platform. Man kunne måske enda forstille sig overflytning af brugerkonti fra de gamle til de nye konsoler, det ville faktisk være et ret godt salgsargument for folk der havde den samme konsol i sidste generation.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
jaco1022,

Dette er et medie center, har godt nok hoert om den.

Ahh faktisk en Playstation 2 med flere funktioner, og det er der man ser xmb for foerste gang.

x'er staar for playstation eXperimental.
  • 0
Citerer Liou:
Jeg tror ikke det vil spænde ben for next gen konsolerne Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt at bygge videre på det over forskelige platforme. XBOX Live eksisterede også på den oprendelige XBOX og Sony har før talt om at gøre Playstation Network til en åben platform. Man kunne måske enda forstille sig overflytning af brugerkonti fra de gamle til de nye konsoler, det ville faktisk være et ret godt salgsargument for folk der havde den samme konsol i sidste generation.


ja det har du ret i, det er en god måde at "fange" kunder på, hvorfor skulle man skifte fra PS3 til Xbox - nu hvor man har sin konto hos Sony og ens ting på deres platform, men jeg tænkte nu mere på de PS3 spil der bliver solgt på PSN og alle de andre spil og materialer som er skrevet direkte til PS3.
Enten skal de holde PS3 i semi-live samtidig med en PS4 eller også vil PS4 blive en bagud kompatibel konsol.

Det var mere min tanke
  • 0
Citerer Liou:
Han har jo sådan set allerede taget fejl. Han siger på et tidspunkt vi vil se en ny Nintendo inden for et år og videoen stammer fra marts 2010 så vidt jeg kan se.

Tja, vi fik en annoncering af 3Ds et par måneder efter
Bye bye
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer The Pez Dispenser:
Tja, vi fik en annoncering af 3Ds et par måneder efter


Han snakkede ikke om håndholdte.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Citerer jaco1022:
Jeg har hørt at det ikke kommer til at hedde en ps4 men en ps X og X betyder 4 med andre slags tal


En anden gang er det måske ikke sutterne nede på bænken du skal spørge.

PSX var kodenavnet for den oprindelige playstation under dens udvikling.

Da lite versionen kom blev den omdøbt til PSone.

X betyder 4? hvilket sprog er det lige?

Tillagt 2011-02-12 15:17:
Citerer Mike JezZ:
Men... Selvom GT ikke var dicideret godt... Så gætter man vel også på, at når Sony planlægger at udgive sådan en stor titel til PS3, så holder den hvertfald et par år før Sony smider en PS4 på markedet? Os når man tænker på at killzone 3 er på vej, og de "lige" har fået Move ud.


Køb nu bare den playstation. Den koster ikke mere end en typisk opgradering af en pc, og den holder mindst lige så lang tid, selv hvis PS4 annonceres i morgen.

Og den har bluray!
Bazzinga!
  • 0
Citerer Mike JezZ:
Men... Selvom GT ikke var dicideret godt... Så gætter man vel også på, at når Sony planlægger at udgive sådan en stor titel til PS3, så holder den hvertfald et par år før Sony smider en PS4 på markedet? Os når man tænker på at killzone 3 er på vej, og de "lige" har fået Move ud.


Og når man tænker på, at Sony har halv-annonceret Killzone 4 ved at sige, at de er i gang med det (tjek det nye GR i slutningen af bladet), ja så går der mindst en 2-3 år, før Sony overhovedet begynder at OVERVEJE PS4.

Citerer minisnor:
Køb nu bare den playstation


Jep, jeg er i hvert fald glad for min. Fik den til jul, og har spillet GTA 4, MGS 4, FIFA og Mass effect 2, du er virkelig fremtidssikret med den maskine. Der er RIGTIG mange PS3-mesterværker, der udkommer i 2011 - for slet ikke at tale om alle dem, der allerede er ude. Og den er altså ret billig i dag.
Der findes mange stier, der fører til toppen af bjerget.
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer Mike JezZ:
Har den kraftigste PC på markedet Det er bare for at købe mere mere mere hehe


Hvad med eksklusive spil? det er jo i virkeligheden dem man skal købe en konsol eller pc for. Hvis den har et hav af titler du godt kunne tænke dig at prøve er det nok stadig det værd. Hvis der på den anden side ikke er noget som interresere dig eller ikke også allerede er blevet udgivet på pc ja så var det nok bedst bare at lade være.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
man bør ikke bekymre sig om hvornår ps4 kommer, en ting er sikkert, ps4 kommer ikke før den nye xbox, og sikkert også et år eller 2 senere ligesom ps3 og xbox 360.
men personligt havde jeg stadig min ps2, 3 år efter ps3 var udkommet og sån tror jeg os den bliver når ps4 udkommer, den er sikkert så dyr i starten at jeg alligevel ikk har råd
https://soundcloud.com/hampmir (selvproduceret rap & beats)
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer Hampmir:
man bør ikke bekymre sig om hvornår ps4 kommer, en ting er sikkert, ps4 kommer ikke før den nye xbox, og sikkert også et år eller 2 senere ligesom ps3 og xbox 360.


Og præcis hvad bygger du så det på om man må spørge?
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Tror ikke vi ser nogen nye konsoller, før der sker et gennembrud i IT-verden - det nyeste hos SONY er 3D - og det skal først lige vinde ind i vores hjerter før man vil begynde at bruge det som agument for en ny konsol (til at slå konkuranten med).

Igen dette er dog kun min vurdering.
Liebe ist für alle da!
  • 0
Citerer A_Wesker:
før der sker et gennembrud i IT-verden
Det er et absurd stort område du taler om, hvilket gennembrud taler du mere specifikt om?
  • 0
Jeg tror slet ikke vi ser en ny konsol generation. Jeg tror det alt bliver ligesom OnLive hvor man har en lille station med en konsol hvorfra man så spiller spil der ligger på store servere. Det ville være billigere hardware mæssigt. Og sådan en slags "konsol" har stort set uendelig levetid.

http://www.onlive.com/#1
  • 0
Citerer Mike JezZ:
Problemet er jo også, mht. pc spil og hvor langt fremme de er, er at de bliver holdt tilbage pga. konsollen. Mange pc spil er stadig flottere, men det kunne være langt flottere med de system resourcer vi har i dag. Men det er fordi det er multiplatformsspil jo

At have en PS3 i 2 år virker lidt dumt imo


Hey Mike,

Jeg har haft en ps3 siden maj 2008, dengang GTAIV kom på gaden. Jeg købte maskinen bl.a. pga GTAIV og Fifa08, samtidigt med at den kunne snuppe DVD og de nye BluRay, samt jeg kunne køre mediaserver i stuen via pc'en der står andetsteds. Det var nok til at 3K blev smidt efter den, selvom jeg havde en fin pc. Tænkte overhovedet ikke over hvor længe den skulle holde og hvad jeg ville med den om 2 år. Siden da har jeg spillet et vælg af fede titler, 2009 og 2010 var jo fede spilår, og lige nu er jeg faktisk kørt lidt død med den og jeg synes jeg har fået masser af underholdning ud af de penge i den tid jeg har haft den.
Så min pointe er nok at du bør købe den fordi der er nogle spil, samt bluray-mediet der gør at du ikke kan leve uden, og altså ikke spekulere i hvad der kommer om et par år. Jeg gad f.eks ikke købe Ps3 da den udkom, den skulle lige ned i pris og de rigtige titler skulle frem, det samme sker ved næste konsolskifte. Selvom der måske er 2 år til næste generation, vil de nuværende konsoler være fornutige et par år videre efter de nye er udkommet, så vi snakker 2-5 år. Der skulle nok være mulighed for at spare penge op igen til PS4 til den tid?

Når det er sagt, så tror jeg ligesom Morten ^ at onlinespil er fremtiden, men det bliver ikke hurtigt nok til at afvikles i samme kvalitet som en top-pc/konsol før der sker en teknisk revolution, f.eks superledere ved stuetemperatur
  • 0
3D, det er jo det helt store SONY prøver at få ind i de ganske hjem
Liebe ist für alle da!
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer MortenHansen:
Jeg tror slet ikke vi ser en ny konsol generation. Jeg tror det alt bliver ligesom OnLive hvor man har en lille station med en konsol hvorfra man så spiller spil der ligger på store servere. Det ville være billigere hardware mæssigt. Og sådan en slags "konsol" har stort set uendelig levetid.

http://www.onlive.com/#1


Nah tror det er alt for tidlig til at det ville kunne slå ordentlig igenem. Iøvrigt sjovt med OnLive. Jeg kan huske da det lige kom frem og alle snakkede om det men da det så blev udgivet var det ligesom om opmærksomheden næsten døde fra den ene dag til den anden.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!