Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Ps3 spil kan ikke laves på Xbox 360!


Okay

Jeg tror nu, uden at vide det, at ting automatisk bliver billigere når der er konkurrenter til stede

Og giver da mere mening at sætte ting ned i pris hvis de sælger dårligt?

For lad os nu sige at xbox'en solgte EKSTREMT godt, hvorfor så sætte den ned i pris, når folk åbenbart vil købe den til den pris den har nu?

Men er nok ikke alt jeg skal forstå
  • 0
Citerer balladofgaytony:
Okay

Jeg tror nu, uden at vide det, at ting automatisk bliver billigere når der er konkurrenter til stede

Og giver da mere mening at sætte ting ned i pris hvis de sælger dårligt?

For lad os nu sige at xbox'en solgte EKSTREMT godt, hvorfor så sætte den ned i pris, når folk åbenbart vil købe den til den pris den har nu?

Men er nok ikke alt jeg skal forstå


Fordi så skal de lave flere, og derved "burde" prisen falde. Hvorimod hvis der var færre, ville prisen stige. Lige som de der mode tasker.
Take a chill pill.
  • 0
Citerer Suduki:
Citerer balladofgaytony:

Fordi så skal de lave flere, og derved "burde" prisen falde. Hvorimod hvis der var færre, ville prisen stige. Lige som de der mode tasker.


Nej, det er ikke rigtigt. Prisen bliver normalt bestemt ud fra udbud of efterspørgsel. Hvis efterspørgslen stiger, som den gør i dit eksempel, så vil de alt andet lige kunne tage en højere pris.

Det kan godt være at de kan få flere stordrifts fordele, men det giver blot lavere omkostninger, som ikke er lig lavere pris til kunden.

Tillagt 2010-07-18 19:19:
Det er jo også forklaringen på, hvorfor dette kan være sandt:

Citerer balladofgaytony:
Og giver da mere mening at sætte ting ned i pris hvis de sælger dårligt?


Tillagt 2010-07-18 19:19:
og dette:

Citerer balladofgaytony:
For lad os nu sige at xbox'en solgte EKSTREMT godt, hvorfor så sætte den ned i pris, når folk åbenbart vil købe den til den pris den har nu?
  • 0
Citerer emfr08ab:
Nej, det er ikke rigtigt. Prisen bliver normalt bestemt ud fra udbud of efterspørgsel. Hvis efterspørgslen stiger, som den gør i dit eksempel, så vil de alt andet lige kunne tage en højere pris.

Det kan godt være at de kan få flere stordrifts fordele, men det giver blot lavere omkostninger, som ikke er lig lavere pris til kunden.

Tillagt 2010-07-18 19:19:
Det er jo også forklaringen på, hvorfor dette kan være sandt:


Sandt, men det er jo i teorien Vi er heldigvis dynamiske forbrugere, og kan selv bestemme hvornår vi køber noget.
Hvis vi tager alle konsollernes eksempel, kan du jo se at de hele tiden synker i pris (Om det er inflation eller hvad det er, ved jeg ikke). Som sagt kender jeg ikke grunden, men én af dem kan jo være at de vil have flere kunder, selvom det sælger godt ;)
Take a chill pill.
  • 0
Citerer Suduki:
Som sagt kender jeg ikke grunden, men én af dem kan jo være at de vil have flere kunder, selvom det sælger godt ;)


Citerer emfr08ab:
Prisen bliver normalt bestemt ud fra udbud of efterspørgsel.


Ja, hvis du sælger lemonade fra en bod.

Ellers er der langt flere faktorer der spiller ind. Der skal f.eks. også tages højde for lageromkostninger, varens levetid, priselasticitet, antallet af led i forsyningskæden osv.
Bazzinga!
  • 0
Playstation 3 spil kan ikke laves på Xbox360 af den simple grund at de ikke bliver lavet til Xbox360, det er en af forklaringerne.

Så er der nogle faktuelle forklaringer, de fleste af os ikke har meget forstand på.

Sandt at sige blev der slynget meget vås ud omkring Playstation 3 de første mange år den var ude.
  • 0
Citerer Psykocyber:
@Mgarla. Så Wii'en er også kraftigere end Xboxen?


Citerer zepekit:
Citerer Psykocyber:
@Mgarla. Så Wii'en er også kraftigere end Xboxen?

Hehe, ja efter hans logik er den åbenbart


Ja min logik er sikker! Nej, Wii er jo helt udenfor konkurrence når vi snakker om kræfter bag "skærmen". Microsoft og Sony har netop kæmpet om at få mest muligt, ned i mindst muligt, og stadig have en værdig graffik som er klar til at imponere. Så derfor må det jo udenlige være en fordel, at have ét år ekstra til at udvikle nye teknologier, og lave aftaler osv...

En helt anden ting... Psykocyber, kan du ikke bruge Citer knappen, så man kan se, at man er blevet citeret i netop dette forum, og at der er nogle der har en kommentar, til sine udtagelser så man kan svare tilbage?
  • 0
Citerer suffer well:
Det er kun hos Post Danmark og TDC de sætter prisen op
når der ikke bliver solgt noget


Du glemmer DSB ;)
  • 0
Citerer minisnor:
Ja, hvis du sælger lemonade fra en bod.

Ellers er der langt flere faktorer der spiller ind. Der skal f.eks. også tages højde for lageromkostninger, varens levetid, priselasticitet, antallet af led i forsyningskæden osv.


Hvilke andre faktorer? Alle de faktorer du nævner er jo netop en del af udbudsteorien (som jo er den ene del af udbud og efterspørgsel).

Tillagt 2010-07-19 23:36:
Citerer Suduki:
Sandt, men det er jo i teorien Vi er heldigvis dynamiske forbrugere, og kan selv bestemme hvornår vi køber noget.
Hvis vi tager alle konsollernes eksempel, kan du jo se at de hele tiden synker i pris (Om det er inflation eller hvad det er, ved jeg ikke).


Inflationen får pengepriserne til at stige - ikke falde.

Teorien passer stort set 100% på virkeligheden. Alle virksomheder bruger den økonomiske teori. Det kan dog være svært at bruge teorien med 100% nøjagtighed i det der kan ske uforudsete hændelser eller analyserne kan være forkerte. Men teorien fejler ikke noget.

At sige udbud og efterspørgsels teorien ikke passer med virkeligheden svarer næsten til at sige 1 + 1 ikke er 2.

Tillagt 2010-07-19 23:38:
Citerer Suduki:
Som sagt kender jeg ikke grunden, men én af dem kan jo være at de vil have flere kunder, selvom det sælger godt ;)


Jamen du har sådan set også ret. Det er jo det, der sker. Det var din argumentation, som jeg sagde ikke behøvede være helt korrekt.
  • 0
Problemet er bare, at vi ikke nødvendigvis lytter efter firmaerne. Vi er individuelle mennesker.
Så hvis jeg hører en ven der siger "Blah blah 200 kroner for det her spil", så vil jeg da have spillet til samme pris, eller billigere, fordi ellers føler jeg mig snydt.
Men hvad ved jeg, jeg er ikke markedsanalytiker, og jeg bliver det nok aldrig 8D
Take a chill pill.
  • 0
Citerer emfr08ab:
Citerer minisnor:
Ja, hvis du sælger lemonade fra en bod.

Ellers er der langt flere faktorer der spiller ind. Der skal f.eks. også tages højde for lageromkostninger, varens levetid, priselasticitet, antallet af led i forsyningskæden osv.


Hvilke andre faktorer? Alle de faktorer du nævner er jo netop en del af udbudsteorien (som jo er den ene del af udbud og efterspørgsel).



Man kunne også nævne Value teorien, hvor varens pris bliver reduceret til kun at være 1 faktor blandt mange, når en kunde beslutter sig for hvilket produkt de vil købe og hvor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Value_(marketing)

Der findes jo også indtil flere teorier om kundernes motivation bag et køb (Freud og Herzberg, for at nævne et par.)

Jeg siger ikke at prisen ikke styres af udbud og efterspørgsel, men blot at prisen ofte afhænger af mere end antallet af varer på hylden og antallet af kunder i butikken.
Bazzinga!
  • 0
Citerer Suduki:
Just my words.

PC versus MAC (Udvikler mæssigt).

Aaah, det er nok lige at stramme den, efter at Apple også er gået over til Intel og nVidia. En Mac er jo i bund og grund en PC med et andet styresystem i dag.


Citerer Suduki:
Citerer renediffie:
Faktisk er de RAM der sidder i boxen bedre, da de arbejder på en højere clockfrekvens og med flere mb.

Derimod er PS3'ens CPU bedre end boxens.

Det med RAM'en passer så heller ikke helt. PS3'ens system-RAM overfører 25,6 GB/s mod Xbox 360'ens 22,4 GB/s.
  • 0
Citerer jakob3k:
Aaah, det er nok lige at stramme den, efter at Apple også er gået over til Intel og nVidia. En Mac er jo i bund og grund en PC med et andet styresystem i dag.


Så så jakob3k - ingen blasfemi her. Mac er jo trods alt også noget dyrere
  • 0
Lukket af moderatoren med begrundelsen:
Ingen flame tråde bumps tak, -Psykocyber