Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?


Jeg kan ikke rigtig komme igang med AC Valhalla. Jeg har spillet halvanden time, men lagt til side igen og er i stedet for startet på den nye udgave af Diablo 2.

Det er dejligt velkendt og jeg spiller med 3 fyre herfra.

Færdig med Prey, det er rigtigt nok lidt mindre godt i sidste tredjedel, jeg ville ikke have brokket mig hvis man kunne skrælle en 5-6 timer af længden. Men det er stadig meget godt det meste af vejen. Glimrende soundtrack og glimrende banedesign med masser af frihed. 

Nu er jeg i gang med Gran Turismo 6 og DriveClub. Starter nok på Axiom Verge 2 eller Dishonored snarligt. 

Bye bye
  • 0

Efter Ratchet er jeg i gang videre med Final Fantasy VII Remake, og det er på mange måder et nostalgisk trip der minder én om dengang spilsoundtracks ikke var så forbandet anonyme, og det er forfriskende at se de mange gakkede løjer der definerede det gamle spil, fortolket med skarp og farverig moderne grafik, og en bundsolid billedhastighed på PS5, har mine issues med noget af det, men overordnet set lovende. 

Det er nu forfriskende at få sig nogle AAA titler af et vist format, nu efter at have ventet forgæves på at MS skulle bringe nogen til min PC. På siden har jeg også gang i God of War 60fps edition, og der er blevet sendt bud efter Ghost og Tlou2 og Miles Morales. PS5 må nok være den mest solide konsollaunch siden PS2. Demons og Returnal venter til jeg har fået et LGCX inde på værelset også, da jeg ikke gider noget der potentiale kan få mig til at tabe inde i stuen. Og få så fingeren ud MS, min PC vil jo også gerne ha spil foruden DJMax

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @Lilium11

Efter Ratchet er jeg i gang videre med Final Fantasy VII Remake, og det er på mange måder et nostalgisk trip der minder én om dengang spilsoundtracks ikke var så forbandet anonyme, og det er forfriskende at se de mange gakkede løjer der definerede det gamle spil, fortolket med skarp og farverig moderne grafik

Må dog sige at de tager nogle frustrende friheder med soundtracket. Meget af det er godt, men nogle af deres remixes er skrækkelige, særligt deres glitchcore ska remix af Junkyard temaet. Ved ikke hvorfor et af de mere atmosfæriske områder i spillet skulle gøres hyperaktivt. Syntes også det nye musik er meget anonymt ved siden af det gamle. 

Men det er nok en generel ting med remaket, deres tifløjelser er ikke altid lige gode. Ved ikke hvad der er værst, men mit bud er: Arena kampene mod huset, manden der hopper på sin motorcykel eller Cloud der danser. Det originale spil havde ikke så meget animu crap, lidt ærgeligt at det skulle tvinges ind i remaket. Det passer ikke så godt ind. 

Ved i øvrigt godt at man også slåssede mod huse i originalen, der var mange bizarre fjender, men det virkede bedre når det skete uden fanfare. 

Bye bye
  • 0

Animu-crap synes jeg umiddelbart passer ok ind i spillet, det originale havde også sine wacky øjeblikke, og det er fedt nok imo at se noget så åndsvagt som det hus blive til en stor boss-kamp, jeg synes det kan noget at se moderne gaming grafik blive brugt til at rendere noget der ikke er 120% stone-faced seriøst indhold. Men det værende sagt, så kan det også blive ret grelt Nomura til tider, hvor det begynder at skylle over i noget Kingdom Hearts. Jeg er vild med hvor meget de f.eks. gør ud af at uddybe de resterende medlemmer af Avalanche, men når så Clouds sidste ord til Jessie er at hun stadig skylder ham pizza, jamen jeg kneb da en tåre af rendyrket cringe, og der blev henledt tanker til dengang i Kingdom Hearts hvor han ville vide, hvem han dog nu skulle spise is sammen med?

Soundtracket, jeg kan godt følge dig, men samtidigt synes jeg også at de friheder er med til at gøre soundtracket meget varieret, på godt og ondt. Forstår godt de vandt Årets Musik i 2020

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Er i gang med The Medium, det er langt bedre end forventet. Det virker meget godt at de tager udgangspunkt i polske steder. Det minder langt mere om et Microids spil end jeg ville have regnet med, kunne bare godt bruge lidt bedre puzzles, syntes ofte de giver en løsningen.

Bye bye
  • 0

Jeg har startet op på de første par timer af Ghost of Tsushima og TLOU 2

GoT:

- Føles meget Assassin's Creed, men med et mere tilfredsstillende kampsystem umiddelbart og med lidt mindre Ubisoft-feel over det.

- Historien, ret intetsigende og jeg er allerede blevet træt af at man ikke kan skippe cutscenes i side-quests, og at man bruger lidt for meget tid på "Detective Mode" style undersøgelser, dog uden de Detective Mode-style hjælpemidler der gør den slags i det mindste er hurtigt overstået.

TLOU 2:

- Gameplay, virker meget tæt på 1'eren. Ikke helt sikker på hvordan jeg har det med det endnu, men jeg kører min første tur på Survivor, så jeg satser på at det bliver udfordrende, selv hvis det ikke bliver så anderledes.

- Historien, virker fair. De forstår at levere noget virkeligt stærkt skuespil, og jeg er spændt på at se hvordan det udvikler sig. Kender allerede historien i brede træk, men jeg er spændt på at se hvordan tingene passer sammen i sin kontekst, og hvor meget af det der bare er internet krigere der brøler op.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @Lilium11

- Gameplay, virker meget tæt på 1'eren. Ikke helt sikker på hvordan jeg har det med det endnu, men jeg kører min første tur på Survivor, så jeg satser på at det bliver udfordrende, selv hvis det ikke bliver så anderledes.

En vigtig ting ved survivor  i forhold til andre sværhedsgrader er at de aldrig piller ved din status. Man har det man har, så man bliver belønnet for at spare på f.eks. sniper ammo. Stealth er også lidt mere tricky fordi fjenderne er klogere og banerne er bedre designede, imo.

Tillagt 2021-10-04 23:46:

Er hoppet på Dishonored. Jeg tog fejl, de er gode, det har været en langt bedre oplevelse nu end de sidste par gange jeg har forsøgt. Tror jeg er ca halvvejs. 

Bye bye
  • 0

In reply to: @The Pez Dispenser

Er hoppet på Dishonored

Du er rigtigt hoppet på et Arkane-tog, men det kan man også trygt. Slutter du så af med Deathloop?

-Jeg spiller stadig Diablo 2 Resurrected, jeg kan slet ikke lægge det fra mig og er nu lige nået til Hell sværhedsgraden efter cirka 50 timers spilletid.
Hell sværdhedsgraden er et gevaldigt skridt op fra Nightmare. Jeg er level 60 og har ret godt udstyr + et efektivt build og alligevel bød første quest (den of evil) på et par mavepustere, dog uden at jeg døde, som jeg ved af et par mine venner gjorde. De venner har så også givet mig lidt udstyr, som de ikke selv havde tilgengæligt, da de nåede hell act 1. 

  • 0

In reply to: @McCandlessDK

Du er rigtigt hoppet på et Arkane-tog, men det kan man også trygt. Slutter du så af med Deathloop?

Jeg blev meget interesseret i Deathloop da jeg lærte mere om det, men det er dyrt, så kastede mig over den noget billigere Arkane samling i stedet. Det var et glimrende valg, jeg tænker det ender med Deathloop før eller senere, men kan ligeså godt spille alt det andet først, tænker også at jeg skal give Arx Fatalis og Mooncrash et skud når jeg er igennem de 3 Dishonored og dlc. 

Bye bye
  • 0

Ja ja, man kan jo ligeså godt vente til spillet er faldet, hvis man ikke mangler noget at spille.

Jeg mangler også stadig at spille Dishonored 2, det bliver dog først, hvis det får et fps boost. Jeg tænker det np være lige på trapperne, når både Dishonored 1 og Prey har fået

  • 0

Dishonored 2 skylder man også sig selv at få prøvet. Clockwork Mansion er sgu et ret kreativt level.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @Lilium11

Dishonored 2 skylder man også sig selv at få prøvet. Clockwork Mansion er sgu et ret kreativt level.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er et glimrende spil. Jeg gider bare ikke spille det i 30 fps

  • 0

Spillede åbenbart Prey i 30 fps, fandt jeg ud af efterfølgende, så tænker jeg overlever Dishonored 2. Men ja, ingen grund til at droppe 400 kr, så længe jeg mangler alt det andet. Tænker der er nok Arkane til at holde mig beskæftiget resten af året, der skal jo også være plads til andre spil ind imellem. Er meget tæt på at købe Chernobylite. 

Bye bye
  • 0

Har omkring 10 timer på TLOU 2, er 16 kapitler inde, og jeg kan se at der åbenbart er 45, så ca. en 3. del.

Er dog også på nippet til at droppe det, da gameplayet keder mig. Det er lidt som om deres hybrid mellem skydning og snigeri ikke slår til. Jeg har længe ment at skydning med en controller er nedern per definition, men med muligheden for at liste sig ud af det, så har jeg alligevel haft den indstilling at skydning blot måtte ses som en straf for at fucke stealth op. Men snigeriet kan heller ikke rigtigt fange mig, det føles bare for langsomt og tungt, og ret ensformigt.

Historien føles også som noget der fortæller sig alt for langsomt, og med minimal følelsesmæssig tilknytning eller interesse. Idk, siger ikke at spillet er dårligt, men blot at det som stealth spil ikke repræsenterer det jeg leder efter. Øv bøv, måske jeg spiller mere af det på et andet tidspunkt, men for nu finder jeg sgu nok på noget andet.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Har klaret de 6 dlc missioner til Dishonored. Enkelte af missionerne var bedre end noget i hovedspillet, så det var meget positivt. Gik videre til 2eren som virker ligeså godt. Styringen er dog et hak sværere at vænne sig til pga noget acceleration når man kigger sig omkring. Udover det virker der til at være mange fornuftige ændringer, ser frem til at spille igennem resten.

Ellers opdagede jeg at Depth of Extinction er ude til Switch, så det skal lige prøves ved nærmeste lejlighed.

Bye bye
  • 0

Har smidt et par timer i Depth of extinction. Hvis man er til Xcom så ville jeg helt klart tjekke det ud, meget stemningsfyldt og gennemtænkt spil der bygger videre på det moderne Xcoms kampsystem. 

Bye bye
  • 0

Startede på Titan Chasers. Det ser bedre ud i trailere og på billeder end det gør når man faktisk spiller det. Værste er dog styringen, det er næsten umuligt at styre bilen og man kan intet se. Giver det nok en ekstra chance, men førstehåndsindtrykket er ikke godt.

Jeg er tilgengæld meget positiv omkring PolyRoll. Fandt det til 8 kr på switch. Det spiller virkeligt godt, er meget Sonic med lidt af en dos æstetik. De gør mange af de ting Sonic prøver på, bare med større succes end de fleste Sonic spil formår. Kan klart anbefales hvis man søger en god 2D platformer.

Er fortsat i gang med Depth of extinction. Det er virkeligt godt, det er bestemt et kig værd.

Bye bye
  • 0

Jeg er endeligt blevet færdig med Sekiro. Min Soulsborne favorit indtil videre.

Jeg er hoppet tilbage til Demon's Souls igen derefter. Det er skide flot men pacingen og den lidt stive/ kluntede styring er ikke helt mig. Så jeg ved ikke om jeg kører død i det. 

Jeg er også startet på Death Stranding Director's Cut. Fanme et anderledes spil, men umiddelbart et godt alternativ til, når jeg får for meget røv ind imellem i de Soulslike spil jeg spiller. 

  • 0

Depth of Extinction æder efterhånden alt min tid, fuck det et godt. Men har alligevel fundet lidt tid til Control, tror snart jeg er nær vejs ende. 

Bye bye
  • 0

Er kommet til at starte op på noget Mario Odyssey, som jeg ikke har spillet i godt 4 års tid siden det kom ud, og oplever at det stadig er ret godt, til trods for at sværhedsgraden er fuldkommen i minus. Det er også forbløffende befriende hvor meget Mario egentligt holder kæft, og lader spilleren bare koncentrere sig om at fjolle rundt i variede verdener, ikke noget med konstante quips der er som knive mod en skoletavle for enhver voksen der hører på det, og tilfredsstillende styring der tillader dygtigere spillere at omgå udfordringer gennem kløgtigt brug af sit moveset. Har det lige så sjovt med spillet, som sidste gang.

Hvis bare det her spil havde en arrange-mode der gjorde det sværere, så kunne det sgu nok godt blive en 10'er, mit idealspil må være noget der kombinerer et Super Mario spil, med udfordringen fra et Crash Bandicoot-spil, eller måske lidt derover. Flid giver bare mere euforiske sejre :3

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Har fundet Deathloop til omkring 30 euro. Det er nu købt, håber på det bedste, men er skeptisk - hvorfor jeg har ventet lidt tid på et godt tilbud.

*Krydser fingre*

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Dusk er lige kommet til Switch, så har tjekket det lidt ud. Det er stadigvæk et virkeligt godt spil og en gennemført god port. Det var den ekstra ventetid værd. Fede våben og tæppetyk atmosfære, det er lidt Blood møder Quake eller noget i den stil.

Har også spillet Murderhouse. Havde forventet at det var charmerende, hvilket det også er, men havde ikke forventet at det ville være uhyggeligt. Det er et nydeligt lille horror spil inspireret af 80ernes vhs slasher film.

Bye bye
  • 0

Er startet op på noget Katana Zero, en form for 2D-sidescrolling Hotline Miami med sværd. Virker umiddelbart underholdende, simpelt gameplay men tilfredsstillende i sin udførsel, føles godt når det lykkedes, og uden at være straffende.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Stilstand

Det er en interaktiv tegneserie som gør rigtigt god brug af animation og simple spil elementer. Lander et sted mellem virkeligt morsomt og dybt deprimerende, det er en rigtigt god historie.

Minder mig lidt om en blanding af Playing Mr Dangerous og Salad Fingers. Tegnet og farvelagt med blyanter i en rigtigt karikteristisk og charmerende stil. Det kan virkeligt anbefales, koster kun en 15 kr lige pt. 

Hvis det holder stilen, så kunne det snildt blive en af årets udgivelser for mig. 

Bye bye
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!