Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?


In reply to: @The Pez Dispenser

Render rundt i den femte verden nu.

Så nu er jeg også i den femte verden! Hjørne tippet virkede godt! Jeg synes spillet er enormt irriterende pga. dets RNG elementer set i forhold til Soulsborne spillene, og at man nogle gange kan geare voldsomt op og så slet ikke nå de samme højder som sidste run. Men der er noget, der tryllebinder én ved det spil.

In reply to: @Lilium11

Hard bliver God of War noget der borderline spiller sig selv,

tsk tsk. tak for kaffe Lilium... 

Jeg startede God of War på Hard, men der var et eller andet der ikke fungerede. Det føltes ubalanceret eller måske var det mængden af health, One hit kills el lign. Jeg ved det ikke, men normalt så starter jeg spil der har sværhedsgrader på Hard, da jeg næsten altid synes - i hvert fald ved gennemarbejdede spil - at det tvinger en til at sætte sig ind i alle spillets mekanikker og tænke lidt mere over en gameplan end bare at trykke light attack, light attack, heavy attack, smid noget og så om igen... 

Jeg skiftede til sidst tilbage på normal og synes egentligt som Pez er inde på at det var en okay udfordring i forhold til store mainstreams almindelige sværheds grad.

  • 0

Det hele er selvfølgelig også relativt, men jeg døde bare ikke rigtigt så meget på Hard. God of War virkede umiddelbart brutalt dog, og med de loadetider/framerate issues så valgte jeg på tidspunktet at droppe det. Det skal dog siges at Hard starter ud med at være rimelig rough også, du har måske 2-3 hits at løbe på før du dør, men efterhånden som du får noget exp og opgraderer dig selv og drengen, så begynder dødsfald at være lidt en sjældenhed. Det var i hvert fald min oplevelse.

Og selvfølgelig så er der også noget om at AAA-spil generelt ikke får lov at give spilleren så mange klø, og at GoW nok ligger højere end de gængse AAA-spil derude. Hvis man er vant til bullet hell, rytmespil og præcisionsplatformere så måske knapt så meget dog, det kommer an på referencerammen.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Jeg er kun 6 timer inde i øvrigt, så ved ikke hvordan det udvikler sig. Har bemærket at fjenderne er blevet mærkbart mindre farlige, selvom man stadig kan tabe hvis man ikke passer på. 

Ville teste min nye forbindelse så roder med Psnow. Passer også fint sammen med at jeg gerne lige vil prøve samtlige God of War spil op til det nye og Ratchet and Clank Crack In Time. Men blev distraheret så sidder og spiller Knack, som har vist sig at være langt sjovere end jeg havde regnet med. Havde dog også forventet det værste, men det er ret underholdenede som beat em up med lidt platforming. 

Bye bye
  • 0

"jeg sad lige og ledte efter gode spil, men blev lige fanget af Knack i stedet!"

Sagde ingen i universet udover pez

Jeg er på green Hell for tiden. Det er faktisk ret underholdende og indtil videre er det ret sjovt at rende rundt i en jungle og dø til næsten alt der bevæger sig eller har flotte farver. Og jeg har da også hygget lidt med noget ayauascha som fik GPU'en til at stige nogle grader!

Det er også lidt jank til tidere, men jeg kan godt lide crafting systemet også.. lidt hen af stranded Deep og the forest blandet sammen.

Indtil videre holder det.

On the side er jeg også en gang med MGSV i anledning af jeg hører utroligt meget kojima for tiden.

Og så journey to the savage planet, men det er ren hygge!

  • 0

Har været nysgerrig eftrr Knack i noget tid fordi, ville gerne se om det var så dårligt som sit ry. Syntes jeg ikke helt, men det er ikke et særligt spændende univers. Men gameplayet er egentligt fint nok på hard, selvom der gerne måtte være mere fokus på platforming.

Bye bye
  • 0

Er lige på nippet til at gøre Mass Effect-trilogien færdig igen. ME3 har faktisk overrasket mig. Den skuffende slutning har i den grad defineret mine erindrer af spillet meget negativt, men det er nu klart at se for mig at spillet egentligt er ganske fornuftigt skruet sammen for sin tid. Bedre gameplay end 2'eren, nogle brister i narrativet dog - men til gengæld sker der en del mere. Det meste af tiden i 2'eren bruges jo på at rekruttere et hold ved at løse deres problemer, dernæst gøre dem loyale ved at løse lidt flere af deres problemer. Meget karakterdrevent, men det er fandeme ikke fordi der sker meget. 3'eren derimod er en lang streak af payoff på tre spils opbygget lore og handling, og det kan sgu noget, selv hvis slutningen måske stadig er noget hø - nu må vi se.

Derudover spiller jeg noget der hedder The Messenger. Inspireret af Ninja Gaidens gamle NES-spil jeg aldrig har spillet, men med nogle moderne twists. Lidt som Shovel Knight i guess, sådan noget retro men alligevel moderne. Det har egentligt overrasket mig positivt. Jeg havde ikke regnet med al verden, men så går jeg først fra 8bit til 16bit, og siden hen udvider det sig til et mini-Metroidvania hvor jeg får freeroam og bliver sendt på jagt efter nogle mcguffins til at låse op for endgame. Nok ikke nær så svært som Ninja Gaiden er kendt for at være, men det har da sine moments - særligt med de her optional power seals man kan finde, hvor der oftest skal lidt tricky platforming til. Jeg ved ikke hvorfor det kun er platformere der kan finde ud af at lave collectibles der faktisk tilføjer gameplay, og ikke bare er noget med at følge en Youtube video for at vide hvor du ubesværet skal samle noget intel op?

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @Lilium11

Og selvfølgelig så er der også noget om at AAA-spil generelt ikke får lov at give spilleren så mange klø, og at GoW nok ligger højere end de gængse AAA-spil derude. Hvis man er vant til bullet hell, rytmespil og præcisionsplatformere så måske knapt så meget dog, det kommer an på referencerammen.

Det har du helt ret i. Det er også et stykke tid siden jeg spillede det. Så med alt det Soulslike og Returnal spilleri, kan det være det bliver lidt nemmere næste gang. Jeg har faktisk overvejet at hoppe tilbage i GoW igen efter at 60fps updaten landede til PS5. 

In reply to: @The Pez Dispenser

Ville teste min nye forbindelse så roder med Psnow.

Hvad er din/jeres erfaring med Psnow? Jeg har helt uden ordentligt grundlag tænkt at det med at spille med Cloud services er lidt for tidligt i forhold til, hvad de almindelige internetforbindelser, særligt her i mit område i KBH hvor det er svært at finde et sted at få fiber. Så har umiddelbart tænkt og hørt i det små at det ikke kører særligt optimalt... 

  • 0

In reply to: @kiLLerboots

Hvad er din/jeres erfaring med Psnow? Jeg har helt uden ordentligt grundlag tænkt at det med at spille med Cloud services er lidt for tidligt i forhold til, hvad de almindelige internetforbindelser, særligt her i mit område i KBH hvor det er svært at finde et sted at få fiber. Så har umiddelbart tænkt og hørt i det små at det ikke kører særligt optimalt...

Jeg foretrækker at downloade spillene, når det er muligt, så det er det jeg gør mest på Now, der syntes jeg det er en fin tjeneste hvis man bare subscriber af og til. Streaming er lidt mere op og ned, har 30-40 m/bit og den første aften kørte det upåklageligt, glemte helt at jeg streamede. Men dagen efter var lidt mere hit'n miss. 

Når det kører dårligt er det heldigvis ofte på måder hvor det mest er visuelt, syntes sjældent man mister kontrollen. Det er godt nok til at jeg kommer til at gennemføre et par ps3 spil i løbet af måneden. Men det er ikke godt nok til at jeg vil vælge streaming over downloads. Men det er bedre end jeg havde forventet, håber de snart kommer med nogle flere forbedringer.

Bye bye
  • 0

Ah okay. Det kan være det skal have et skud på et tidspunkt! (y)

  • 0

Ville vente til at der var et par ps4 spil man kunne tænke sig at spille, så det kan bære prisen i sig selv. Så kan man med god samvittighed lege med streamingen på siden.

Jeg kastede mig over Slay the spire, det er indtil videre et rigtigt godt deck builder rogue like. Ser frem til at spille mere af det.

Messenger, Lillium nævner, er i øvrigt et super fedt spil. Er vild med musikken og måden de mixer 8 bit og 16 bit. Hvad der ligner et ret solidt men simpelt 8bit throwback bliver  hurtigt meget ambitiøst.

Bye bye

En af mine venner gav mig et Steam-gavekort ved hjælp af  *LINK FJERNET* /Carmillah artikel. Og med kortet købte jeg for nylig The Witcher 3 på Steam. Spiller det nu.

  • 0

Har haft fingrene i lidt forskelligt.

- Star Wars Fallen Order, fik en chance til, men de har stadig ikke fixed de performance problemer jeg oplever. Hver gang spillet skal loade nye områder ind, hvad det gør løbende, så er der tung stuttering i nogle sekunder, og så er der områder hvor GPU'en bare ikke vil levere mere end 40-50%. Dårlig port. Ville nok anbefale at man spiller det til det nye konsoller, hvis man absolut skal. Men spillet virker heller ikke crazy godt. Soulslike udforskningen fungerer fint, men det er bare ikke From Software-tier i eksekvering og lootet er noget af det mest ligegyldige. Dropped.

- Yakuza 5. Det er sgu fedt nok, nu er jeg lige blevet færdig med Kiryu's del, og har gjort mig i alskens minispil herunder taxi-chauffør og ekspedient i en ramen-butik. Serien er og bliver min Japan-simulator, og det er mit go-to eksempel på frasen om at tingene ofte kan være mere end summen af dets dele.

- Kaze and the Wild Masks.

Furry Kong. Basically. Hvis man savner noget ala Donkey Kong Tropical Freeze, så er dette spil et godt bud umiddelbart. Har spillet de første to øer, og det virker lovende nok.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Fallen Order har kørt upåklageligt på min GTX1070 maskine begge gange jeg har gennemført det uden nævneværdig stutter på noget tidspunkt? Jeg synes faktisk det er en ganske habil port som mit system håndterer glimrende trods alderen. Nu er jeg så gang med det på PS5, men i min optik er det klart et af de bedre fungerende Soulslike. Langt bedre end Nioh, The Surge, Darksiders 3 og hvad de ellers kalder de adskillige varianter der efterhånden er kommet 

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

Det kan jeg ikke udelukke, det er jo sådan lidt YMMV på PC. Jeg har læst en del andre der har de samme issues, problemet lader til at være relateret til data-streaming når nye områder skal indlæses, hvilket de skal ret tit. Gad godt spillet bare ville loade det hele ind i RAM, jeg har nok af det 😂

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @Lilium11

Det kan jeg ikke udelukke, det er jo sådan lidt YMMV på PC. Jeg har læst en del andre der har de samme issues, problemet lader til at være relateret til data-streaming når nye områder skal indlæses, hvilket de skal ret tit. Gad godt spillet bare ville loade det hele ind i RAM, jeg har nok af det 😂

Forhåbentligt er det noget de får styr på i en efterfølger, det er nedern hvis ens oplevelse skal ødelægges af dårlig optimering 

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

Er gået i gang med Red Dead Redemption 2 og Judgment ved siden af Slay the spire, nu de blev tilføjet til Now. Judgment virker meget lovende, forudsigeligt nok.

Bye bye
  • 0

Hvis du kan lide Slay the Spire, så skal du tjekke Monster Train ud.

Jeg er igang med Mass Effect 2 Legendary Edition og så spiller jeg også lidt Wreckfest og Apex Legends ved siden af.

  • 0

Monster train er af en eller anden grund kun kommet til pc og xbox, så det må vente lidt. Virker fedt, fik det også anbefalet af min bror sammen med en masse andre. Kan være jeg ender med at købe det på Steam, skal alligevel have gang i Ascension og Loop Hero snarligt. 

Bye bye
  • 0

Er i gang med Forza Horizon 4. Ganske enkelt det bedste open world racing game lige nu.

  • 0

Jeg har spillet lidt forskelligt, nogle har spille til ende, andre har jeg givet op på undervejs. Sådan har jeg det tit. Jeg har ikke fået opdateret mine gennemførsler på tråden herinde. Det kan være der kommer en opdatering en dag, ellers må jeg prøve igen næste år. Corona år(ene efterhånden) har været særligt tumulsk for mig, både sådan rent åbenlyst globalt set men også helt personligt. Der er sket ALT, alt for meget det sidste års tid og det er svært at følge med til tider.

Det er så også tider som disse, at jeg er ekstra glad for mine passion for spil. Det er og bliver min go-to ting når jeg har brug for ro fra tanker, for adspredelse og for nye input. Jeg kan ikke tælle på min mutant krop, hvor mange gange jeg ikke har siddet med et problem i mit liv, som syntes umulige at løse men at lukke sig lidt inde med et spil som kræver noget problem løsning, en hurtig eksekvering af et platforms spil rutine eller en souls-like boss der krævede jeg greb det anderledes an. Jeg siger ikke at spil lære dig hvordan du skal agere i hverdagen, men de handlinger du udfører for at opnå et resultat i spillet sætter nogle neuroner i gang. Jeg har forbavsende mange gange, gået fra en spil session med en løsning eller en idé.

Jeg ved ikke lige hvor det her kommer fra. Jeg tror, grundet det seneste års omstændigheder, at jeg har fået en større taknemmelighed og fornøjelse ved spil. Det KAN altså noget. Der er rigtig meget jeg ikke kan lide ved kulturen og særligt industrien, men selve mediet er fantastisk.

Og med det sagt; Jeg spiller Death Stranding for tiden. Det har jeg ventet alt for længe med. Det er ret fantastisk, som det er lige nu. Det er også Kojima på alle parametre, og en af karakterene hedder Die-hardman og han er ikke engang ond (AFAIK).

Jeg havde også en Panik-quit oplevelse med spillet. Det var en af de tidlige missioner, efter man havde transporteret Præsidenten (vild nok intro alligevel, Kojima-san), og jeg skulle levere noget medicin til en base. Fint nok, det er easy. Jeg er godt læsset, men samler samtlige pakker op på vejen.

Jeg er nu loadet på grænsen til overvægt og det begynder at regne. Hold nu op, hvor er timefall et træls koncept!

Jeg begynder at løbe efter et sted at søge ly, med begge hænder solidt plantet om rygsækkens stropper. God balance, bro. Det skal nok gå fint det hele!

Ud af nærmest ingenting går BT radaren amok og jeg er omringet af BT's.. BB begynder at græde og jeg kan mærke panikken begynde at galoppere i mig. Jeg holder vejret mens jeg crouch-løber væk fra området, mens de usynlige fodtrin haler ind på mig, i næste øjeblik springer på mig, og alle mine fine pakker ryger i mudderet og jeg bliver holdt nede og JEG TRYKKER ALT+F4 OG LØBER UD PÅ TOILETTET OG GRÆDER

Men det er sgu en god oplevelse. Spillets photomode er også chefs kiss

In reply to: @McCandlessDK

så skal du tjekke Monster Train ud

Jeg synes at Slay The Spire er fantastisk, og startede derfor på Monster Train i sidste uge. Utroligt nok, synes jeg alligevel at de formår at gøre det endnu bedre. Super fed titel, som vi herhjemme lige pt. er helt opslugt af.

In reply to: @The Pez Dispenser

Loop Hero

Er du tilfældigvis startet på dette? Jeg har det på min liste over titler jeg skal have kigget nærmere på. Det ser ret interessant ud.

  • 0

Nå, nu er det Atomicrops der fanger min opmærksomhed. Jeg er blevet ret pjattet med spil i genren roguelike/lite.

  • 0
Jeg spiller Doom fra 2016. Må sige det er et fedt spil, elsker soundtracket

Jeg er snart igennem Mission Pack 1 til Quake. Bedre end jeg havde husket men ikke perfekt. de nye våben er ikke meger værd og de nye fjender er også ret fesne med undtagelse af skorpionerne. Ser frem til Mission Pack 2, den husker jeg som bedre. 

Har dog generelt været en fornøjelse at vende tlbage til Quake. 

Axiom Verge 2 og Draugen er næst i køen.

Bye bye
  • 0

Efter en lille pause med Returnal, så hoppede jeg tilbage i sidste uge, og fik endeligt gennemført det.

Så nu er jeg sprunget tilbage til Sekiro som jeg aldrig fik gjort færdig sidste år, da jeg synes det var for svært. Jeg synes det var meget sværere end Bloodborne.

Jeg er startet forfra, men hold da op, hvor går det meget bedre nu.

Jeg tror det kan tilskrives Returnal gennemspilningen, og synes det er vildt interessant at høre om I andre også oplever en form for synergieffekt ved at spille spil, der ikke bare er helt det samme gameplay men selvfølgelig i en større eller mindre grad ligner hinanden? Er der bestemte spil der har hjulpet jer i forhold til andre spil?

Selvfølgelig bliver man bedre til at game af at game, no shit sherlock, men synes alligevel det er interessant lige at høre om det er noget I tænker i eller om... 😊

  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!